Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بحران انرژی در صنعت فولاد طی سال های گذشته و زیان سنگین ناشی از قطع برق و گاز در صنایع مرتبط با زنجیره فولاد، دلیلی جز...

تخصص کلید توسعه متوازن در صنعت فولاد

بورس24 : بحران انرژی در صنعت فولاد طی سال های گذشته و زیان سنگین ناشی از قطع برق و گاز در صنایع مرتبط با زنجیره فولاد، دلیلی جز بی تدبیری و بی توجهی در انتخاب مدیران ارشد کشور در حوزه صنعت ندارد؛ مدیرانی که صرفا با معیارهای سیاسی انتخاب و موفق به حضور در سطوح عالی مدیریت شرکت ها شده اند.

چشم انداز پر از خطای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ که بدون در نظر گرفتن منابع و زیر ساختهای مورد نیاز صنعت فولاد نوشته شده است پایانی جز شکست ندارد. چگونه می توان بدون حل مشکلات زیر ساختی جاری کشور در حوزه انرژی آب و راه های ارتباطی ریلی - جاده ای متناسب با توسعه ظرفیت زنجیره فولاد به این چشم انداز رسید؟

صدور مجوزهای نامتوازن تحت فشارهای سیاسی نمایندگان منتخب مردم در موقعیتهای جغرافیایی نامناسب ادامه دارد و به نظر می رسد تا زمانی که تخصص دانش و تجربه جای خود را به قدرت سیاسی مدیران در حوزه صنعت فولاد داده است، توسعه فولاد به روش غیر اصولی ادامه خواهد یافت و طرح هایی همچون شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به سمت این پروژه های توسعه یافته خسارت های زیست محیطی بسیاری را رقم خواهد زد و این در حالی است که مجوزی برای برداشت آب دریا جهت صنایع فولادی جنوب کشور که در کنار آب ایجاد شده اند داده نمی شود و به جای آن، پروژه های تصفیه فاضلاب در این مناطق تعریف و اجرا می شود به راستی که برای رهایی از وضعیت موجود صنعت کشور نیازمند حضور نخبگان و متخصصان این حوزه است.

در غیر این صورت بخش خصوصی که هیچ حمایتی از سوی دولت و نهادهای حکومتی ندارد، از صدور قوانین، مقررات و بخشنامه های دستوری لحظه ای و غیر منطقی هر روز آسیب بیشتری خواهد دید و تعطیلی این واحدها دور از انتظار نخواهد بود. امید است، مدیرانی که سالها پایه گذار تصمیمات غلط در حوزه صنعت فولاد بوده اند، با ترک جایگاه های خود فرصت مدیریت و برنامه ریزی صحیح و اصولی را در اختیار شایستگان این حوزه قرار دهند تا نسل های بعدی شاهد پروژه های ۱۵ساله و طرح های استانی گذشته نباشند.

حمید رضا سلماسی - مجری چندین طرح فولادی عظیم در کشور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24