Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز نیز احتمالا یک حرکت رو به جلوی دیگر در اکثر شاخص‌ها را داشته باشیم اما با توجه به اینکه هنوز اعتماد بازسازی نشده و تردیدهایی نسبت به سیاست‌های دولت وجود دارد، ممکن است در نیمه دوم معاملات، شاهد عرضه‌های بیشتری باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری از اسفند می‌رویم که گویا بهمن با آن واگرایی خونین‌اش (رشد قیمت دلار، طلا، خودرو، مسکن و ... در مقابل افت بازار سرمایه) تمام شده و جای خود را به اسفند همگرا و منطقی داده و در همین راستا شاخص کل برای دومین روز متوالی موفق شد با ثبت رشد خیره‌کننده 61 هزار واحدی تا کانال یک میلیون و 594 هزار واحدی قد بکشد. رشد جدی (85 درصدی) حجم و ارزش معاملات در کنار توقف خروج پول و حتی مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها (ورود 1,200 میلیارد تومان پول) و رسیدن سرانه خرید به رقم 37 میلیون تومان (برای نخستین بار از ابتدای سال 1400) از دیگر اتفاقات مثبت و مهم بازار روز گذشته بود که نشان داد تا حدودی فروشندگان (تحت تاثیر اخبار ارزی) سر عقل آمده و خریداران هم برای برگشت مجدد جسارت بیشتر به خرج می‌دهند. بسیاری معتقدند رشد دلار تحت تاثیر تحولات سیاسی و کسری جدی بودجه دولت بوده و احتمالا ترمز آن در ابتدای کانال 50 هزار تومانی برای مدتی گرفته شود.

همانطور که قبلا هم بارها اشاره شد، بازار برای برگشت به مدار رشد، نیاز به برطرف شدن ابهامات 3گانه ارزی، بودجه‌ای و خودرویی دارد. طی روزهای اخیر، زمزمه‌هایی درخصوص تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی را داشتیم. از امروز قرار است بازار دومی برای نیما (مبادله ارزی) راه‌اندازی شود و برخی از شرکت‌ها ارز حاصل از صادرات خود را در این سامانه عرضه نمایند. البته هنوز جزئیات آن مشخص نشده و قرار است طی روزهای آتی سیاست‌های جدید فرزین اعلام شود. از طرف دیگر خبرهایی درخصوص اصلاح نرخ خوراک، گاز و عوارض در لایحه بودجه 1402 دولت به گوش می‌رسد. در بازار شایعه شده که دولت به همان نرخ‌های سال 1401 بسنده خواهد کرد و احتمالا تخفیفاتی را هم برای متانول‌سازان در نظر خواهد گرفت. البته به این شنیده‌ها نمی‌توان اتکا کرد و باید منتظر اخبار نهایی بود. و نکته آخر اخبار مربوط به بورس کالا است. طبق گفته رئیس سازمان بورس، قرار است خودروهای جدید تا پایان سال در بورس کالا عرضه شوند و مقرر شده خودروسازها نیز برنامه عرضه منظم محصولات خود را برای سال 1402 ارائه کنند.

در جمع‌بندی موارد مطروحه می‌توان گفت که با امیدواری به رفع ابهامات اشاره شده و جهش جدی نرخ ارز، کمی عقلانیت به بازار بازگشته و شاهد تحرکات بهتری در روند معاملات هستیم. البته تجربه ثابت کرده که دولت چندان قابل اعتماد نیست و هر آن ممکن است با مصاحبه‌ها و اظهارات ضد و نقیض مجددا التهاب را به بازار بازگردانده و دست به نوسان‌گیری زند. اما در مقطع فعلی، چراغ نیمه سبز دولت، تداوم جهش نرخ ارز و اصلاح جدی قیمت‌ها در اکثر صنایع طی یک ماه گذشته، سبب جسارت بیشتر خریداران شده است.

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که از زیر فشار عرضه رها شده اما در کنار موارد اشاره شده، نیم‌نگاهی هم به رفتار حقوقی‌ها در 17 – 18 روز کاری باقی‌مانده از سال دارد. البته امیدواریم جذابیت قیمت‌ها مانعی برای فشار فروش و حتی حضور گسترده‌تر خریداران و جذب عرضه‌های از راه رسیده باشد. برای امروز نیز احتمالا یک حرکت رو به جلوی دیگر در اکثر شاخص‌ها را داشته باشیم اما با توجه به اینکه هنوز اعتماد بازسازی نشده و تردیدهایی نسبت به سیاست‌های دولت وجود دارد، ممکن است در نیمه دوم معاملات، شاهد عرضه‌های بیشتری باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24