Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اسفند را در حالی آغاز می‌کنیم که در روزهای نخست آن و بطور کلی تا پایان هفته، بازار نیم‌نگاهی به تحولات کدال و گزارش‌های ماهانه و همچنین سیاست‌های ارزی بانک مرکزی خواهد داشت. در ادامه احتمالا برخی از ابهامات بودجه هم تعیین تکلیف خواهد شد. در این ماه، حقوقی‌ها نیز احتمالا برنامه شناسایی سود پایان دوره را در دستور کار داشته باشند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 1 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر 3 عامل، رشد حدود 2,000 تومانی دلار طی 3 – 4 اخیر، اظهارات برخی از نمایندگان مجلس درخصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و بحث مجوز عرضه دلار برخی از شرکت‌ها به نرخی فارغ از ارز 28,500 تومانی با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و در این روز شاخص کل موفق شد با وجود کم‌حجمی در ارزش معاملات و تداوم خروج نقدینگی، رشد بیش از 8 هزار واحدی را ثبت نماید. بازار با وجود انتظارات تورمی و جذابیت بیش از اندازه قیمت‌ها اما به دلیل ضعف تحلیل و بی‌اعتمادی ایجاد شده از سوی دولت، مجلس و ... رنج می‌برد. در واقع دولت به جای حمایت از بازار سرمایه به عنوان ویترین اقتصاد کشور، اتفاقا مشغول بازی کردن در زمین سفته‌بازان در بازارهایی همچون دلار، طلا، مسکن و خودرو است ! شعار اول دولت مولدسازی و اشتغال‌زایی است اما در عمل می‌بینیم که برای جیب شرکت‌ها نقشه کشیده و پشت بازار را خالی کرده است. بنابراین شاید سهامداران هم حق داشته باشند که رفتاری درخور توجه بازار نشان ندهند. بررسی روند بازدهی بازارها طی ماه‌های اخیر به وضوح نشان می‌دهد که نقدینگی خوبی در بازارهای رقیب در حال سرمایه‌گذاری بوده و تنها بورس تهران است که گوشه‌ای کز کرده و چشم به بازدهی سایر بازارها دوخته است.

اما اسفند را در حالی آغاز می‌کنیم که در روزهای نخست آن و بطور کلی تا پایان هفته، بازار نیم‌نگاهی به تحولات کدال و گزارش‌های ماهانه و همچنین سیاست‌های ارزی بانک مرکزی خواهد داشت. در ادامه احتمالا برخی از ابهامات بودجه هم تعیین تکلیف خواهد شد. در این ماه، حقوقی‌ها نیز احتمالا برنامه شناسایی سود پایان دوره را در دستور کار داشته باشند. همچنین کاهش سطح اعتبار و نیاز به نقدینگی شب عید را داریم که خود عاملی برای عقب‌نشینی خریداران خواهد بود. البته حقوقی‌ها به دلیل ضعف نقدینگی در بازار و همچنین جذابیت قیمت‌ها، احتمالا به مانند سال گذشته، عمده معاملات خود را بصورت تهاتری و بلوکی انجام دهند. از طرف دیگر بحث تسویه اعتبار هم به مانند گذشته الزامی نیست اما به هر جهت شرایط به‌گونه‌ای است که معامله‌گران به رویدادهای منفی وزن بیشتری می‌دهند.

برای امروز هم احتمالا بازاری مشابه با بازار روز گذشته و حتی بهتر به دلیل زمزمه‌هایی درخصوص راه‌اندازی بازار دوم نیما را داشته باشیم. بطور کلی اصلاح قیمتی چندانی را برای بازار متصور نیستیم و فقط کافی چند خبر مثبت مخابره شود تا بازار سرمایه هم به روی ریل تورم و جبران بلایی که طی 32 ماه گذشته به سرش آماده، قرار گیرد ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24