Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اگرچه این روزها بسیاری زمین بازی را ترک کرده و حاضر به پذیرش ریسک حضور در بازار نیستند اما بدون تعارف باید پذیرفت، پتانسیل‌های بازار برای برگشت تقریبا مشابه با پتانسیل‌های روزهای ابتدایی آبان است. فقط کافی است کمی در این فضای بی‌اعتمادی که مسبب اصلی آن دولت بوده، بر خود مسلط باشیم و از شرایط ایجاد شده در راستای اصلاح پرتفوی گام برداریم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز از یک هفته 4 روزه دیگر می‌رویم که بازار چهارشنبه مطابق با انتظار بی‌رمق و با فشار نسبی عرضه آغاز کرد و تقریبا در شرایطی مشابه با بازار سه‌شنبه و با ثبت یک افت بیش از 10 هزار واحدی دیگر تا کانال یک میلیون و 524 هزار واحدی عقب نشست. تداوم خروج نقدینگی و افت مجدد حجم و ارزش معاملات (تا کانال 3 هزار میلیارد تومانی) نشان می‌دهد که باری دیگر بازار وارد رکود سخت شده است. این روزها سهامداران حال و روز چندان خوشی ندارند. از یکسو رشد دلار و انواع کالاها را می‌بینند و از سوی دیگر شاهد آب رفتن قیمت سهام و ارزش دارایی‌های خود در این هوای سرد و بی‌حمند. جالب اینکه در بین هستند چارتیست‌ها یا شاید بهتر باشد بگوئیم نقاشانی که کماکان تاکید جدی به روی ریزش قیمت‌ها دارند !

بسیاری معتقدند بازار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی نیاز به شوک‌های اساسی دارد. این شوک‌ها در واقع همان رفع ابهامات 3گانه‌اند که بارها درخصوص آنها بحث شد. بازار را در حالی پیش ‌می‌بریم که فضا تا انتهای دی ماه خوب بود اما به یکباره دولت و همکاران او زیر پای بازار را به بدترین شکل ممکن کشیدند و فضا را به سمت بی‌اعتمادی و فرار نقدینگی سوق دادند. بنابراین این دولت است که می‌بایست مجددا اقدام به بازسازی فضایی که خود دست به تخریب آن زده، کند. البته در این بین مجلس و قوه قضائیه هم بی‌تقصیر نبودند اما به‌هر جهت بازار نگاه به رفتار دولت و تصمیمات او دارد.

اگرچه این روزها بسیاری زمین بازی را ترک کرده و حاضر به پذیرش ریسک حضور در بازار نیستند اما بدون تعارف باید پذیرفت، پتانسیل‌های بازار برای برگشت تقریبا مشابه با پتانسیل‌های روزهای ابتدایی آبان است. فقط کافی است کمی در این فضای بی‌اعتمادی که مسبب اصلی آن دولت بوده، بر خود مسلط باشیم و از شرایط ایجاد شده در راستای اصلاح پرتفوی گام برداریم. شک نکنید انتظارات تورمی شکل گرفته، به سراغ بازار هم خواهد آمد و در مقطعی که چندان دور هم نیست، تابلوی ایست دولت از جلوی راه بازار کنار خواهد رفت و رشد قوی دیگری در بسیاری از صنایع رقم خواهد خورد. اما برای امروز احتمالا بازار منطقی‌تر و متعادل‌تری داشته باشیم. چراکه طی روزهای اخیر اصلاح خوبی در بسیاری از سهام و صنایع شکل گرفته و لذا یک نوسان ولو موقت مورد انتظار است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24