Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در بورس کالا هم اتفاقات جالبی را شاهد هستیم. نرخ محصولات شرکت‌ها در گروه‌های فلزی، فولادی، معدنی و پتروشیمی تحت تاثیر رقابت و انتظارات تورمی در حال رشد و فاصله گرفتن از ارز 28,500 تومانی است. این موضوع تاثیر مستقیم بر سودآوری شرکت‌های فعال در این حوزه دارد اما باز هم می‌بینیم که بازار واکنش درخور توجهی نشان نمی‌دهد چراکه برخی با خود زمزمه می‌کنند که نکند باز هم دولت برای درآمد شرکت‌ها کیسه دوخته باشد !

پیش‌بینی وضعیت بورس 26 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار ضعیف و بی‌رمق آغاز کرد و تقریبا با همین فرمان و البته با فشار عرضه‌های بیشتر تحت تاثیر ضعف طرف تقاضا به کار خود خاتمه داد. در نتیجه معاملات روز گذشته، دماسنج اصلی بازار کاهش دمای بیش از 10 هزار واحدی را تجربه کرد و علاوه برحجم محدود معاملات، شاهد خروج نزدیک به 600 میلیارد تومان پول از تالار شیشه‌ای بودیم !! جالب است بدانید که زمان آغاز ریزش بازار، در حدود 12 همت پول توسط حقیقی‌ها خارج شده و به سایر بازارها هجوم برده است !! بازار کماکان اعتماد و انگیزه‌ای برای حرکت رو به جلو و پاسخ دادن به اخبار مثبت (تحولات بورس کالا و بحث تکراری واگذاری تودلی بلوک خودرویی‌ها) ندارد. دلیل اصلی این وضعیت، به رفتار اخیر 3 قوه مقننه، مجریه و قضائیه و ابهاماتی که برای بازار سرمایه ایجاد کرده‌اند، باز می‌گردد !

درخصوص خودرویی‌ها تقریبا این موضوع برای اهالی بازار روشن شده که به اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعتماد چندانی نیست ! چراکه طی یکسال اخیر بارها بحث واگذاری‌ها مطرح شده اما هر بار که بازار اوج گرفته، خبرها تغییر کرده و همین موضوع عاملی برای رفتار سینوسی سهام و افت بازار شده است. ضمن اینکه هنوز هم تکلیف عرضه محصولات خودرویی‌ها در بورس کالا روشن نیست و آن شکایت سازمان تعزیرات حکومتی از گروه بهمن، بحث برانگیز است و باید تکلیف این موضوع روشن شود. بنابراین طبیعی است بازار در چنین فضای مسمومی تن به ریسک برای خرید سهام با وجود ارزندگی بسیار بالای شرکت‌ها ندهد.

اما در بورس کالا هم اتفاقات جالبی را شاهد هستیم. نرخ محصولات شرکت‌ها در گروه‌های فلزی، فولادی، معدنی و پتروشیمی تحت تاثیر رقابت و انتظارات تورمی در حال رشد و فاصله گرفتن از ارز 28,500 تومانی است. این موضوع تاثیر مستقیم بر سودآوری شرکت‌های فعال در این حوزه دارد اما باز هم می‌بینیم که بازار واکنش درخور توجهی نشان نمی‌دهد چراکه برخی با خود زمزمه می‌کنند که نکند باز هم دولت برای درآمد شرکت‌ها کیسه دوخته باشد ! در واقع اعتماد بازار به‌اندازی زخمی شده که برای التیام آن باید تغییرات اساسی در رفتار دولت و مجلس و ... ایجاد شود.

جالب است که همچنان دولت به این فضا ادامه می‌دهد و حاضر به پذیرش عقلانیت و منطق نیست. نمونه بارز این موضوع، صحبت‌های عجیب رئیس بانک مرکزی درخصوص تخصیص 6.5 میلیارد ارز 28,500 تومانی است که اگر درست باشد، نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد تومان اختلاف بین نرخ دلار آزاد و نیما بواسطه سیاست‌های غیرعقلایی دولت به جیب دلالان و رانت‌خواران رفته و این در شرایطی است که دولت مطابق با پیش‌بینی‌ها برای امسال و سال آتی با کسری بودجه سنگینی مواجه خواهد بود.

طی روزهای اخیر هم به این نکته اشاره شد که بالاخره بازار عقب‌افتادگی خود را به عنوان یکی از ارزنده‌ترین دارایی‌ها جبران خواهد کرد و انتظارات تورمی به سراغ ما هم خواهد آمد اما به هر جهت در مقطع فعلی، گویی برخی بازار را در آب نمک خوابانده تا در زمان مقرر حرکتش را رقم بزنند ! مقایسه آمار بازدهی بازارها بیانگر این موضوع است که به زودی فنری که جمع شده رها خواهد شد اما شاید این موضوع به بهار سال آتی موکول شود و اتفاقات و بازدهی عجیبی را در آن مقطع داشته باشیم.

اما برای امروز هم انتظار خاصی از بازار نیست. رسیدن به تعطیلات 3 روزه پایان هفته و عدم تحرکات مثبت با وجود جذابیت قیمت‌ها نشان می‌دهد که دست‌کم برای امروز هم تحول بااهمیت مثبتی در بازار نخواهیم داشت و احتمالا بازاری نوسانی توام با عرضه‌های نسبی را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24