Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در چنین شرایطی، می‌بایست تحلیل‌ها را بر اساس نرخ جدید و منطقی دلار، انتظارات تورمی، P/E و P/S و حتی ارزش دلاری شرکت‌ها و با در نظر گرفتن در پیش بودن فصل مجامع شرکت‌ها بررسی کرد. چراکه باری دیگر قیمت‌ها به نسبت شرایط و فضای فعلی اقتصاد در نقاطی قرار گرفته‌اند که ممکن است ماه‌های بعد (درست شبیه روزهای ابتدایی آبان) حسرت این روزها و قیمت‌های جذاب فعلی را بخوریم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شروع آرام و رو به بالایی داشت و اگرچه حجم و ارزش معاملات و تراز نقدینگی حقیقی‌ها از خاتمه یافتن روند اصلاحی حمایت نمی‌کرد اما به هر جهت شاخص کل در یک حرکت خلاف روند و با ثبت رشد اندک 2.300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 548 هزار واحدی ایستاد. بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازدهی بازار سرمایه در قیاس با سایر بازارها (در یکسال و دو سال گذشته) کمتر بوده تا جایی که حتی اوراق و صندوق درآمد ثابت هم از این بازار نفرین‌شده پیشی گرفته‌اند !! در واقع مولدترین بازاری که از نظر سرمایه‌گذاری می‌توانست کمک حال اقتصاد کشور و دولت و مکانی برای جمع شدن سرمایه‌های سرگردان باشد، به بدترین شکل ممکن سرکوب و ویران شد و قافله را به بازارهای سفته‌بازی باخت !

البته امیدواری‌هایی نسبت به تحولات ارزی و معاملات بورس کالا به‌خصوص در فروش ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و اثرات آن در گزارش‌های پیش رو وجود دارد و در همین راستا رگه‌هایی از تقاضا در این دست از نمادها دیده می‌شود اما در مجموع بر هیچکس پوشیده نیست که هنوز حجم معاملات و جریان پول قوی، انگیزه و اعتماد کافی به بازار نداشته و تا مادامی که این موضوع حل نشود، نمی‌توان انتظار رشد بااهمیتی از بازار داشت. اما فارغ از این موارد همچنان به این موضوع اعتقاد داریم که در همیشه به روی یک پاشنه نخواهد چرخید و دیر یا زود، سیل عظیم نقدینگی با اشباع شدن سایر بازارها، با قدرتی بالا بازار سرمایه را در راستای کسب منفعت و جبران عقب‌ماندگی مورد هجوم و حمله قرار خواهد داد و حتی شاید یکی از دلایلی که دولت با تصمیمات نسنجیده خود بازار را سرکوب می‌کند این است که هنوز زمان مقرر (از نظر آنها) برای حرکت بازار فرا نرسیده است !!

لذا در چنین شرایطی، می‌بایست تحلیل‌ها را بر اساس نرخ جدید و منطقی دلار، انتظارات تورمی، P/E و P/S و حتی ارزش دلاری شرکت‌ها و با در نظر گرفتن در پیش بودن فصل مجامع شرکت‌ها بررسی کرد. چراکه باری دیگر قیمت‌ها به نسبت شرایط و فضای فعلی اقتصاد در نقاطی قرار گرفته‌اند که ممکن است ماه‌های بعد (درست شبیه روزهای ابتدایی آبان) حسرت این روزها و قیمت‌های جذاب فعلی را بخوریم. فقط کافی کمی از ابهامات 3گانه‌ای که دولت ایجاد کرده، کاسته شود تا باری دیگر تحرکات مثبت در بازار شدت بگیرد. توجه به این نکته ضروری است که با سیاست‌های فعلی دولت و بانک مرکزی و حجم بالای کسری بودجه برای سال جاری و سال آتی و همچنین ارزپاشی‌های فرزین در سامانه نیما، دلار میل چندانی به اصلاح نخواهد داشت و حتی با شرایط فعلی و اعداد و ارقام که از نقدینگی به گوش می‌رسد، بعید نیست که دلار برای سال آتی اعداد و ارقام 60 – 70 هزار تومانی را هم به خود ببیند ! اما برای امروز پیش‌بینی خاصی نیست. به نظر بازار هنوز انرژی کافی برای برگشت قطعی را ندارد و در خوشبینانه‌ترین حالت، روند مشابه با بازار روز گذشته را خواهیم داشت. متاسفانه ارزش معاملات به هیچ‌وجه سیگنال مثبت صادر نمی‌کند.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24