Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در حال ‌حاضر موضوعی که از سوی برخی از سرمایه‌‌‌‌‌گذاران از وضعیت عملکرد و بازدهی بازار مطرح می‌شود به‌طور مشخص به موضوع عدم‌ ورود تورم ۵۰‌ درصدی به بازار سرمایه مرتبط می‌شود. این قشر از معامله‌گران با در نظر گرفتن سطوح فعلی قیمت سهام و مقایسه سودآوری کلیت بورس تهران و سایر بازار‌‌‌‌‌های موازی معتقدند که انتظارات تورمی همچنان وارد بازار سهام نشده‌ است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : تحرکات منفی نیمه دوم بازار چهارشنبه در کنار افت قیمت برخی از کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی نظیر اوره، متانول، مس و روی موجب شد تا بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را در یک هوای زیبای برفی، منفی و با فشار نسبی عرضه آغاز نماید و تقریبا با همین وضعیت تلخ و یخ‌زده و البته با فشار عرضه‌های جدی‌تر تا پایان ساعت معاملات ادامه دهد. در نتیجه این رویداد، شاخص کل با افت حدود 12 هزار واحدی تا ارتفاع یک میلیون و 546 هزار واحدی عقبگرد داشت و علاوه بر افت جدی حجم و ارزش معاملات شاهد خروج بیش از 400 میلیارد تومان پول از تالار شیشه‌ای بودیم !! در گزارش صبح روز گذشته به این نکته اشاره شد که با حجم معاملات فعلی و تماشاچی بودن معامله‌گران، بازار راه به جایی نخواهد برد.

جالب اینکه دلار و سکه و کلیه دارایی‌ها بازارهای موازی در مسیر رشد قرار دارند اما کماکان تنها بازاری که روند معکوس و غیرمنطقی را تجربه می‌کند و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارد، بازار سرمایه است !! بازار کماکان با 3گانه ابهامات ارزی، خودرویی و بودجه درگیر است و به نظر تا زمانی که سیگنال‌های مثبتی از این 3 ناحیه صادر نگردد، تحرک بااهمیتی در بازار ایجاد نگردد. در حال ‌حاضر موضوعی که از سوی برخی از سرمایه‌‌‌‌‌گذاران از وضعیت عملکرد و بازدهی بازار مطرح می‌شود به‌طور مشخص به موضوع عدم‌ ورود تورم ۵۰‌ درصدی به بازار سرمایه مرتبط می‌شود. این قشر از معامله‌گران با در نظر گرفتن سطوح فعلی قیمت سهام و مقایسه سودآوری کلیت بورس تهران و سایر بازار‌‌‌‌‌های موازی معتقدند که انتظارات تورمی همچنان وارد بازار سهام نشده‌ است.

در این میان باید توجه داشت که اساسا تورم در گام نخست در بازارهایی نظیر دلار، طلا و خودرو نمایان می‌شود. به‌طور معمول با یک فاصله زمانی پس از اشباع بازارهای مذکور می‌توان انتظار داشت که انتظارات تورمی وارد بازار سرمایه شود. دقیقا مشابه رفتاری که در گذشته و در دوره‌‌‌‌‌های مشابه رخ ‌داده ‌است. احتمالا در آینده نه‌چندان دور توام با ورود انتظارات تورمی به بورس نه‌تنها صنایع و شرکت‌های بورسی می‌توانند عقب‌ماندگی به لحاظ کسب بازدهی را جبران کنند، بلکه افزایشی بیش از انتظارات به‌وقوع خواهد پیوست، تجربه تاریخی نیز گواهی بر این مهم بوده که بورس تهران در بازه بلندمدت به لحاظ زمان بازدهی به‌ مراتب بالاتر از سایر بازارهای موازی را تجربه کرده ‌است.

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که با وجود سیگنال‌های مثبت ارزی، نه آغاز دلچسب و نه پایان جالبی داشت. به نظر حرکت رو به جلو در این فضا بسیار دشوار باشد چراکه کماکان طیف وسیعی از معامله‌گران نقش تماشاچی را ایفا کرده و تن به خرید نمی‌دهند. بطور قطع دلیل اصلی این موضوع، عدم ارزندگی بازار نیست؛ بلکه بی‌اعتمادی به رفتار دولت است. بنابراین در بازاری که از بی‌اعتمادی پیروی می‌کند و حتی به بزرگترین و قوی‌ترین درایور خود یعنی نرخ ارز واکنش مثبت نشان نمی‌دهد، چه انتظاری می‌توان داشت ... !؟ لذا به نظر برای امروز هم بازاری مشابه با بازار روز گذشته را داشته باشیم اما احتمالا در نیمه دوم معاملات روند عرضه و تقاضا سر و شکل بهتری بگیرد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24