Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عباد گفت: کشورهای همسایه دارای فناوری، تکنولوژی و ماشین آلات مدرن در حوزه نفت و گاز بوده اما ایران همچنان از تجهیزات فرسوده برای برداشت چاه های نفت، منابع گازی و مشتقات استفاده می کند.

دلیل عقب ماندگی ایران در حوزه نفت و گاز چیست؟

بورس24 : عباد گفت: کشورهای همسایه دارای فناوری، تکنولوژی و ماشین آلات مدرن در حوزه نفت و گاز بوده اما ایران همچنان از تجهیزات فرسوده برای برداشت چاه های نفت، منابع گازی و مشتقات استفاده می کند.

مهراد عباد نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به عقب ماندگی  ایران در حوزه نفتی و گازی به جهت برداشت و تولید مشتقات از کشورهای همسایه و سطح بین الملل به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: قدیمی ترین تجهیزات و دستگاه های حوزه نفت و گاز در ایران استفاده می شود به طوری که کشورهای همسایه توسط ارتباط با سطح بین الملل، به اخرین تکنولوژی، تجهیزات الکترونیکی و گازهای تخصصی و برودتی هالوژن‌‌‌دار پیشرو  دست یافته و علاوه بر اینکه به سطح استخراج بالا ، فناوری جداسازی مشتقات نفت و گاز دست پیدا کرده بلکه به تولید محصولات متنوع روی آورده اند.

وی با انتقاد از  رویکرد دولت به جهت بستن درهای تبادلات علم و فناوری به ایران گفت: تحریم ها در این باره چندان تاثیر نداشته بنابراین لازم بوده تا دوات تعامل خود را با دارندگان این تجهیرات و تکنولوژی بیشتر سازد و بیش از این زمان بهره برداری از این منابع نفتی و گازی را نسوزاند.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: کشورهای  همسایه حوزه خلیج فارس و خزر علاوه بر افزایش سرعت میزان و حجم استخراج منابع نفتی و گازی به ارزش افزوده دیگری دست یافته به طوری که فناوری‌‌‌های نوین فوق سرد را به دست آورده تا علاوه بر جداسازی مشتقات به تولید محصول فرآوری شده نیز دست یافته اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که ایران به سراغ خرید دستگاه و تجهیزات دست دوم کشورهای همسایه رفته و هزینه بالای استهلاک را نیز بر خود تحمیل می کند به طوری که امروزه میزان کیفیت محصولات حوزه نفت و گاز ایران به شدت در حال نزول بوده ( همچون عدم توانمندی کاهش گوگرد در مازوت) و خریدار بین المللی ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24