Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

توکلی گفت: دولت واردات 9 قلم داروی بخش دامی را ممنوع کرده به طوری که بر اساس قانون چنین اجازه ای را نداشته و تنها مختار و مجاز به تعرفه گذاری واردات است.

اعتراض یک نهاد صنفی به ممنوعیت واردات اقلام دارویی بخش دام

بورس24 : توکلی گفت: دولت واردات 9 قلم داروی بخش دامی را ممنوع کرده به طوری که بر اساس قانون چنین اجازه ای را نداشته و تنها مختار و مجاز به تعرفه گذاری واردات است.

حمیدرضا توکلی، دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام، سیاست های دولت را بر خلاف روند حمایت از بازار دام و طیور دانست و به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: نه تنها دولت برای  واردات اقلام دارایی دامی  به اختیار وارد برخی محدودیت و ممنوعیت ها شده بلکه ارز نیمایی را نیز برای واردات واکسن حیوانی حذف کرده است.

این فعال بخش خصوص  نتایج این رویکرد و سیاست دولت را متضاد با حمایت از بخش تولید عنوان کرد و گفت: هزینه های ثبت و فوب کالاهای این حوزه دارویی بسیار بالا بوده به طوری که افزایش قیمت نهایی و تمام شده محصولات را به همراه خواهد آورد.

وی با انتقاد از واردات بی رویه برخی محصولات که شرکت های داخلی توان تولید آن را دارند اعلام کرد: مدت زمانی می شود که دولت واردات مواد اولیه و برخی اقلام مورد نیاز دارویی را ممنوع کرده و از سویی دیگر به واردات محصولاتی پرداخته که در داخل تولید می شود.

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام  از دیگر مشکلات فعالان این حوزه را سپرده گذاری برای ثبت سفارش  مواد اولیه و واردات دانست و گفت: باتوجه به محدودیت های دولت، کاهش درآمد، گرانی مواد اولیه، هزینه بالای تولید و... این بخش با کمبود نقدینگی روبه روبه شده به طوری که توان مالی برای ثبت سفارش ندارد.

توکلی تصریح کرد: مقرر شده تا با وزارتخانه مرتبط و اتاق های بازرگانی تهران، ایران و اصناف کمیته ای را برای حمایت و صیانت از این بخش تشکیل داده و نقش دولت و عملکرد آن را تبیین کرده تا شاید از این آشفتگی حوزه داروی دامی و فشار بر تولیدکنندگان کاسته شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24