Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یکی از دلایلی که روی داستان پیروزی بورس کالا بر شورای رقابت تاکید داریم این است که بالاخره باید حق به حق‌دار برسد. در واقع داستان خودرو یک سر ماجرا است و سر ماجرای دیگر اصلاح وضعیت بودجه و تغییرات در سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر اخبار سه‌شنبه شب سازمان بورس درخصوص تداوم عرضه خودرو در بورس کالا و همچنین رشد نسبی قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی با افزایش هر چند محدود تقاضا آغاز کرد. اما با گذر از دقایق ابتدایی به دلیل قرار گرفتن پشت دیوار تعطیلات 3 روزه و عدم رفع بسیاری از ابهامات، با عرضه‌های بیشتری روبرو شد. هر چند که جو کلی بازار بد نبود اما به قدری معامله‌گران و سهامداران طی 2 هفته اخیر از ناحیه بگیر و ببندها و تائید و تکذیب‌ها لطمه دیده‌اند که حاضر پذیرش ریسک تعطیلات نبودند و در همین راستا شاخص کل نیز با رشد محدود 1.500 واحدی به کار خود خاتمه داد. افت مجدد حجم و ارزش معاملات در کنار تداوم خروج نقدینگی به وضوح نشان می‌دهد که اعتماد سهامداران طی مدت اخیر به شدت آسیب دیده و جریان پول فعلا تماشاچی بودن را به حضور در بازار ترجیح می‌دهد.

اما جدای از بحث خودرو و حواشی آن که طی روزهای اخیر بطور مفصل بحث شد، به این نکته باید اشاره داشت که 2 ماه اخیر یعنی از زمان ارسال لایحه بودجه دولت و تغییر رئیس بانک مرکزی و پس از آن داستان شورای رقابت، سهامداران و فعالین بازار مدام در جنگ مستقیم و تقابل با دولت بر سر زیاده‌خواهی‌های او هستند ! چراکه دولت فعلی، صرفا نگاه به منافع خود داشته و با همین زیاده‌خواهی‌ها باعث شده تا زمین بازار سرمایه سست و پر دست‌انداز و زمین سایر بازارها هموار و آسفالتِ صیقلی باشد !! در واقع دلیل اینکه بسیاری ترجیح می‌دهند دارایی خود را درگیر سایر بازها کنند و خیلی دل به حرکت در بازار سرمایه ندهند، همین رفتارها، زیاده‌خواهی‌ها و بی‌توجهی‌ها است.

یکی از دلایلی که روی داستان پیروزی بورس کالا بر شورای رقابت تاکید داریم این است که بالاخره باید حق به حق‌دار برسد. در واقع داستان خودرو یک سر ماجرا است و سر ماجرای دیگر اصلاح وضعیت بودجه و تغییرات در سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است. البته شنیده می‌شود احتمالا در نرخ خوراک، عوارض و مالیات، بندهای دیگر بودجه و دلار تغییراتی در جریان است و حتی گفته می‌شود ردیف کالاهایی که ارز ۲۸,۵۰۰ تومان به آنها تعلق می‌گیرد، مشخص شده و باقی به حواله و بازار ارجاع داده می‌شود. به هر حال چنانچه هر یک از این مشکلات 3گانه که بارها بحث شد، حل و فصل گردد، موجب تقویت روحیه بازار و بهبود حجم و ارزش معاملات خواهد شد.

اما به پیش‌بینی بازار می‌رسیم که انصافا دشوار است. چراکه اتفاقات اخیر به شدت اعتماد را فراری داده و بسیاری نقش تماشاچی را ایفا می‌کنند و خیلی حاضر به پذیرفتن ریسکِ رفتارها و نقشه‌هایی که دولت برای جیب‌شان کشیده، نیستند ! بنابراین احتمالا برای امروز هم بازاری نوسانی و کم‌رمق و حتی پرعرضه را داشته باشیم. فراموش نکنیم که بازار با این حجم و ارزش معاملات راه به جایی نخواهد برد ... !!

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24