Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این روزها برخی معتقدند بازار بدون خودرو جایی نخواهد رفت. اگرچه معتقدیم بازار به نوعی به گروه خودرو گره خورده و دلیل اصلی این موضوع بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت است و یکصدا باید جلوی شورای رقابت ایستاد اما این طرز تفکر هم که بازار رشد نخواهد کرد و تا ابد پاسوز خودرو خواهد ماند، صحیح نیست و بالاخره تحولات ارزی و معاملات بورس کالا و ... عاملی برای زنده ماندن بازار خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر تحرکات هر چند محدود خریداران در نیمه دوم بازار دوشنبه، با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد تا پس از چند روز کتک خوردن اساسی، مقداری از زخم‌های عمیقش التیام یابد. در نتیجه این رویداد شاخص کل با رشد بیش از 18 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 556 هزار واحدی آرام گرفت. البته در عین فاصله گرفتن از جو منفی اما هنوز حس ترس و تردید در رفتار معامله‌گران قابل لمس بود و کماکان حاشیه خودرو پابرجا بود. با این حال برخی اظهارنظرها توسط نمایندگان مجلس درخصوص حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو، اندکی دلگرمی ایجاد کرده بود. هر چند که بازار دیگر به این مصاحبه‌ها و شایعات وزن نمی‌دهد و در انتظار اخبار واقعی و تحولات روی تابلوی معاملات است.

این روزها برخی معتقدند بازار بدون خودرو جایی نخواهد رفت. اگرچه معتقدیم بازار به نوعی به گروه خودرو گره خورده و دلیل اصلی این موضوع بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت است و یکصدا باید جلوی شورای رقابت ایستاد اما این طرز تفکر هم که بازار رشد نخواهد کرد و تا ابد پاسوز خودرو خواهد ماند، صحیح نیست و بالاخره تحولات ارزی و معاملات بورس کالا و ... عاملی برای زنده ماندن بازار خواهد بود. تعیین تکلیف وضعیت خودرو، آزمون مهمی برای دولت و رئیس سازمان بورس است. فراموش نکنیم که اگر ماجرای خودرو به نقطه‌ای که فعالین بازار انتظارش را دارند، منتهی نشود، احتمالا فعالین بازار موفق به گرفتن حق و حقوق خود در حوزه نرخ خوراک گاز، تحولات بودجه و تعیین تکلیف ارز شرکت‌ها هم نخواهند شد. در واقع دلیل فرار جریان پول، همین رفتار غیرمنطقی دولت است و از همین روی اعتقاد داریم به هر نحوی می‌بایست جلوی این رفتارها و جیب‌زنی‌ها گرفته شود.

اما از بحث خودرو که بگذریم، به این موضوع می‌رسیم که بازار از ابتدای بهمن ماه با وجود ثبات کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و همچنین قرار گرفتن دلار در مرز کانال 45 هزار تومانی، افت سنگینی (10 درصد در شاخص، بیش از 20 درصد در بسیاری از سهام و 1.000 همت در ارزش بازار) را تجربه کرده است !! از سوی دیگر شاهد رشد قیمت محصولات شرکت‌های فلزی و پتروشیمی در بورس‌ کالا هستیم که تقریبا خود را با نرخ دلار واقعی هماهنگ کرده‌‌‌اند. بعد از مدت‌ها محصولات این شرکت‌ها در بورس‌کالا با قیمت‌هایی نزدیک به دلار توافقی معامله می‌‌‌شوند و این موضوع اثر خود را در صورت‌های مالی شرکت‌ها به جای خواهد گذاشت. در حال حاضر وضعیت آتی بازار با توجه به ریزشی که کرده می‌تواند وضعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد اما پیش‌‌‌نیاز این موضوع شناخت حقوق مالکیت سهامداران و حذف قیمت‌گذاری دستوری از شرکت‌ها است. در حال حاضر بزرگ‌ترین ریسک بازار، نه تحریم و بازارهای جهانی که تصمیم‌گیرانی هستند که برای دارایی سهامداران تعیین تکلیف می‌کنند. این تصمیم‌گیران در قالب نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌‌‌های متفاوت با فرمان قیمت‌گذاری دستوری منافع سهامداران را تهدید می‌کنند و این بزرگ‌ترین ریسک بازار است.

به سراغ بازار برویم که روز گذشته آغاز نسبتا خوبی داشت و تقریبا با شرایط متعادل و مثبتی هم به کار خود خاتمه داد اما حجم و ارزش معاملات پشتیبانی خوبی از تغییر روند نمی‌کند. برای امروز تا پیش از رسیدن اخبار شب گذشته، انتظار بازار پرعرضه‌ای داشتیم اما گویا قرار است مجددا عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته شود. همچنین زمزمه‌هایی درخصوص اتفاقات مثبت از حوزه بودجه به گوش می‌رسد. لذا اگر شرایط مطابق با اخبار شب گذشته پیش برود، احتمالا برای امروز بازاری متعادلی با رگه‌هایی از تقاضا داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24