Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برخی از شرکت‌ها می‌توانند بخشی از دلارهای خود را بصورت آزاد بفروشند. ضمن اینکه در بورس کالا هم محصولاتی نظیر ورق، کاتد مس، PVC و برخی از محصولات پتروشیمی نیز با دلارهای حوالی 40 هزار تومان رقابت و عرضه می‌شوند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 12 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شروع نسبتا خوبی داشت و شاخص کل در همان یک ساعت ابتدایی موفق شد حدود 17 – 18 هزار واحد از افت سنگین روزهای اخیر را جبران نماید. در ساعت دوم معاملات رفته‌رفته از میزان تقاضا کاسته شد و بازار متعادل‌تر و پر عرضه‌تری را شاهد بودیم. اما در نیم ساعت پایانی بازار تحت تاثیر رنج‌های مثبت در گروه خودرویی، باری دیگر خریداران مسلط بر میدان شدند تا بازار با رخ نسبتا خوبی به کار خود پایان دهد. البته افت حجم و ارزش معاملات (30 درصد از سقف) نشان می‌دهد که بازار برای برگشت به مدار رشد نیاز به رفع ابهامات 3 گانه دارد.

بازار این روزها در تلاش است تا خود را از گروه خودرویی جدا کرده و دست‌کم تاثیر کمتری از اخبار این گروه بگیرد؛ چراکه اتفاقات اخیر، شوک بزرگ و سنگینی به کلیت بازار وارد کرد و در بسیاری از نمادها افت قیمت بااهمیت و غیرقابل باوری را شاهد بودیم. ضمن اینکه طی 2 هفته اخیر نقدینگی بزرگی تحت تاثیر شایعات مربوط به این صنعت از تالار شیشه‌ای خارج شده و همین موضوع پاشنه آشیل بازار خواهد بود. اما واقعیت این است که شرایط به شکلی باورنکردنی به خودرویی‌ها گره خورده است. در واقع موضوع قیمت‌گذاری و دلالی در گروه خودرویی تبدیل مساله ناموسی شده و بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران معتقدند به هر نحوی که شده بحث ورود خودرو به بورس کالا باید به سود بازار حل و فصل گردد و از کنار این موضوع به سادگی نمی‌توان گذشت.

مجددا تاکید می‌کنیم که بازار برای اینکه بتواند به روند صعود خود بازگردد و اعتماد از دست رفته را بازسازی کند، نیاز به 3 رویداد مثبت: اصلاح لایحه بودجه، نور بالای بانک مرکزی برای تغییر نرخ تسعیر ارز دلارهای صادراتی شرکت‌ها و ورود قطعی خودرو به بورس کالا دارد. البته زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برخی از شرکت‌ها می‌توانند بخشی از دلارهای خود را بصورت آزاد بفروشند. ضمن اینکه در بورس کالا هم محصولاتی نظیر ورق، کاتد مس، PVC و برخی از محصولات پتروشیمی نیز با دلارهای حوالی 40 هزار تومان رقابت و عرضه می‌شوند. لذا اثرات این موضوع در گزارش‌های بهمن ماه بروز خواهد کرد. از طرف دیگر اگر پیشنهادات ارائه شده در مجلس رای بیاورد، شوک خوبی به بازار وارد خواهد شد که البته در دل آن بحث ورود خودرو به بورس کالا هم وجود دارد.

به سراغ بازار برویم. بازاری که تا حدودی از شرایط بغرنج روزهای گذشته فاصله گرفته اما هنوز موفق به غلبه بر ترس و وحشت خود نشده و لذا در مثبت‌ها شاهد فشار نسبی عرضه هستیم. برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی را داشته باشیم. قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و شفاف نبودن فضا عاملی بازدارنده برای حضور پر قدرت خریداران خواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24