Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

قاسمی گفت: به جهت حذف انحصار و منع مداخله دولت از قیمت گذاری، نیاز است تا سازمان حمایت در برنامه توسعه هفتم تعطیل شود.

معاون اتاق بازرگانی ایران: سازمان حمایت باید تعطیل شود

بورس24 : قاسمی گفت: به جهت حذف انحصار و منع مداخله دولت از قیمت گذاری، نیاز است تا سازمان حمایت در برنامه توسعه هفتم تعطیل شود.

محمد قاسمی، معاون پژوهش‌های اقتصادی اتاق ایران، خروج کشور از تورم، رکورد اقتصادی، توسعه صادرات را بسیار سخت ارزیابی کرده و با تاکید بر نحوه تدوین و سیاست گذاری برنامه توسعه هفتم به بورس24 اظهار داشت: دولت از قیمت گذاری خارج و مداخله اش کاسته شود؛ زیرا این ایفای نقش با معادلات بازار، همسویی نداشته و به سمت انحصار حرکت می کند.

وی همچنین سازمان حمایت را یکی از ارکان ایجاد رانت، انحصار و کاهش رقابت در فعایلت های اقتصادی عنوان کرد و افزود: این موضوع شامل بازار کالاهای اساسی نمی شود اما باید قواعد قیمت گذاری سازمان حمایت بر نهاده هایی مانند انرژی و خوراک صنایع کاسته و به مرور زمان حذف شود؛ زیرا با سیاست های تنظیم گری تخصصی بازار و نحوه فعالیت بخش خصوصی همخوانی ندارد.

قاسمی ثبات در بخش خصوصی، ارتقای سرمایه گذاری را در کنار اصلاحات حکمرانی برای خروج ایران از شرایط نامطلوب اقتصادی الزامی دانست و گفت: اصلاح سیاست‌های مالی، پولی، ارزی و تجاری، منع تعیین دستوری نرخ سود، عضویت در (FATF) و  کنوانسیون پالرمو به همراه ممنوعیت سرمایه گذاری بانک ها در املاک و ارز  باید در برنامه توسعه هفتم مد نظر قرار گیرد.

معاون پژوهش‌های اقتصادی اتاق ایران، یادآور شد: برنامه، اسناد و چشم اندازهای کوتاه و بلند مدت متعددی برای گشایش های اقتصادی کشور ترسیم  که دارای نگارش کارشناسانه مطلوبی بوده اما به هنگام اجرا، مشکلات و نواقص متعددی را از بدنه دولت شاهد شده ایم، بنابراین لازم است تا ابتدا دولت کوچک شده و در گام بعدی، مفاهیم و اهداف میان ارکان اعم از دولتی و خصوصی به همگرایی برسند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24