محمد حسین فهیمی مدیر عامل گروه انتخاب گفت: حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار است که ۶ میلیارد از این حجم متعلق به...
بورس24 : نشست خبری عرضه اولیه گروه انتخاب در روز چهارشنبه با حضور مدیران شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد.
محمد حسین فهیمی مدیر عامل گروه انتخاب گفت: حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار است که ۶ میلیارد از این حجم متعلق به بازار ایران است. این شرکت ۲۱درصد از سهم تولید محصولات برودتی و ۴۳درصد از سهم تولید تلویزیون کشور را در اختیار دارد.
وی گفت: اسنوا، بوست و دوو برندهایی هستند که محصولات ما را عرضه می کنند. ایجاد زنجیره ارزش ملی، برخورداری از بزرگترین، مجهزترین و بروزترین کارخانه های تولید قطعه و محصول نهایی، اشتغال مولد و پایدار، پوشش کامل برند برای پاسخگویی حداکثری، سبد کامل محصول، وسیع ترین شبکه فروش سراسری و شبکه لجستیک و خدمات پس از فروش، از جمله مهم ترین مزایای این شرکت نسبت به رقبا است.
وی افزود: با راهاندازی خط جدید تولید یخچال، تولید این محصول به ۳هزار دستگاه در روز رسیده است.۱۲۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند.
به گفته وی، در راه طراحی محصولات هوشمند در راستای صرفه جویی هستیم. وی در خصوص صادرات شرکت گفت: قصد صادرات ۲۰درصد از محصولات را به عراق، روسیه، آسیایی میانه و حاشیه خلیج فارس داریم.
وی افزود: سرمایه شرکت طی سنوات از ۱.۱۰۰ هزار تومان به هزار میلیارد تومان رسیده است و شرکت برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد، احتمالا طبق نظر مجمع برنامه تجدید ارزیابی دارایی هم خواهیم داشت.
محمد رضا عنوانی عضو هیات مدیره شرکت گفت: در سال مالی گذشته، مجموع درآمدهای عملیاتی ۱۶.۵۳۳ میلیارد تومان بوده است.۲.۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص وجود دارد و سود خالص سال جاری حدود ۳ میلیارد تومان است همچنین، ۴۰هزار میلیارد تومان درآمد سال ۲۰۲۳ است.
وی با اشاره به نسبت های سود آوری شرکت گفت: نسبت تسهیلات به فروش ۹درصد و حجم تسهیلات شرکت ۹۴ میلیون دلار است.دوره وصول مطالبات حدود ۳۸ روز است.
وی افزود: سهم گروه انتخاب، ۱۶.۵۰۰ میلیارد تومان از ۲۹ میلیارد تومان ارزش کل بازار است. نرخ رشد قیمت محصولات تا ۱۴۰۵، ۳۰ درصد برآورد شده است و هزینه تامین مواد اولیه ۳۲درصد. این موضوع منجر به کاهش حاشیه سود شرکت می شود.
عضو هیات مدیر« انتخاب» گفت: حدود ۵۶۰ میلیارد دلار حجم لوازم خارجی دنیاست که در ایران ۶میلیارد دلار است.
وی گفت: در نوع خرید ها، خرید اولی ها یعنی مزدوجین هستند، خرید دومی ها خانواده های که ترجیح می دهند محصولات بزرگتر و با کلاس تر بخرند، هستند و گروه آخر خرید های جایگزین هستند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.