Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

لاهوتی گفت: در یک دهه گذشته محدودیت های متعدد صادراتی را شاهد بوده ایم که برگرفته از سلیقه بود و مبنای اقتصاد و درک شرایط واقعی نداشته است.

لاهوتی: محدودیت های صادراتی بر اساس سلیقه تعیین می شوند

بورس24 : لاهوتی گفت: در یک دهه گذشته محدودیت های متعدد صادراتی را شاهد بوده ایم که برگرفته از سلیقه بود و مبنای اقتصاد و درک شرایط واقعی نداشته است.

محمد لاهوتی رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران با اشاره به آمار منتشر شده از سوی ارکان دولتی و مراکز پژوهشی بخش خصوصی به جهت روند صادرات  و ارزآوری ایران به بورس24 اظهار داشت: بر اساس این آمارها حجم صادرات در یک دهه گذشته تغییری نداشته و در برخی موارد منفی و به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: ارزآوری نیز به دلیل افزایش نرخ دلار و تبدیل آن به ریال در آمارها اثرگذاری مثبت داشته که کاملا کاذب به شمار می رود.

لاهوتی تغییر دولت ها در بهبود اقتصادی ایران را بی اثر عنوان کرد و گفت:  عمده وعده انتخاباتی اشخاص، مدیریت نرخ ارز و کاهش آن بود. اما تنها چیزی که شاهد شده ایم تکرار همان اشتباه دولت قبلی بوده، به طوری که سیاست اشتباه ارز دو نرخی به ارز چند نرخی تبدیل شد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق  در ادامه به سلیقه ای بودن سیاست های صادراتی تاکید کرد و یادآور شد: هر زمان که منفعت دولت در تولید و یا درآمدارزی با نوسان روبه رو شد، باید صادرات آن کالا بدون در نظر گرفتن نیاز داخلی، شرایط تولید کننده، دسترسی به مواد اولیه، با حکمی خلق الساعه کاهش یا افزایش یابد.

وی افزود: تعیین نرخ عوارض واردات مواد اولیه و صادرات نیز از این قاعد مستثنی نبوده و چنین تصمیماتی در برنامه و چشم اندازهای کلان کشوری نیز به چشم نمی خورد.

لاهوتی یادآور شد: برای مدیریت این شرایط برنامه و پیشنهادات متعددی ارائه شده اما دولت توجهی به Hنها نداشته و منفعت کوتاه مدت را اولویت قرار می دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24