Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار برای رسیدن به کانال 1.7 میلیون واحدی، نیاز به انگیزه قوی دارد. البته حجم بازار امیدوارکننده است اما به هر جهت تردیدهایی در رفتار معامله‌گران تحت تاثیر برخی ابهامات دیده می‌شود که اگر رفع شود، شجاعت بیشتر آنها و حرکت به سمت اهداف بالاتر را شاهد خواهیم بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با فشار جدی عرضه آغاز کرد و تقریبا با همین وضعیت به کار خود ادامه داد تا در یک روز بد شاهد افت بیش از 30 هزار واحدی بازار و تنزل شاخص تا ارتفاع یک میلیون و 657 هزار واحدی باشیم. البته افت کمتر شاخص هم‌وزن نشان داد که در برخی از نمادها روند معاملات بهتر بوده است. برخی معتقدند دلیل فشار عرضه در بازار روز گذشته، بحث اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران بوده است. در همین راستا روز گذشته برگشت دلار به سطوح 44 هزار تومانی و حتی گذر از این سطح را داشتیم که سیگنالی تورمی برای بازارها محسوب می‌شود.

در شرایطی به مصاف بهمن ماه رفته‌ایم که طی 2 – 3 روز اخیر و طبق معمول در آخرین فرصت برای انتشار صورت‌های مالی، شرکت‌ها نیز گزارش‌های خود را منتشر نمودند. گزارش‌هایی که نه خیلی بد و نه خیلی خاص بود و البته قبلا هم به این نکته اشاره شد که از این گزارش‌ها انتظار خاصی نیست. چراکه اولا رشد دلار از نیمه‌های فصل پائیز رقم خورده است. دوما بازارهای جهانی از اواخر آبان تغییر مسیر دادند. سوما کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی در ابتدای پائیز منفی بود و در همین راستا کاهش سود در اکثر پالایشی‌ها را داشتیم. چهارما فروش خودروسازان در بورس کالا به تازگی آغاز شده و اثر آن در 3 ماه پایانی سال روشن می‌شود. پنجما قطعی گاز در آخرین ماه از فصل پائیز را داشتیم. و لذا طبیعی است که گزارش‌ها در حد نرمال و متوسط باشد. اما نکته مهم اینجاست که بازار انتظار بالایی از عملکرد شرکت‌ها در آخرین فصل سال دارد.

اما مهمترین رویدادهای بازار در بهمن ماه، در گام نخست رسیدن عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها است. به نظر این گزارش‌های دارای اهمیت بالایی هستند چراکه اثرات رشد نرخ دلار و بازارهای جهانی در این گزارش‌ها منعکس خواهد شد و می‌تواند کاتالیزوی برای رشد بازار باشد. رویداد بعدی، تعدیل سیاست‌های ارزی است که البته بعید است در این دو ماه اتفاق خاصی را داشته باشیم اما به هر جهت ممکن است سیگنال‌هایی برای تغییر مسیر در سال 1402 بروز کند؛ به‌خصوص که باری دیگر شاهد رشد قیمت دلار در بازار آزاد هستیم. رویداد سوم، بودجه است. برخی معتقدند فضا در مجلس به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که برخی از سیاست‌های بازدارنده دولت در بازار سرمایه اصلاح شود. خیلی به این موضوع خوش‌بین نیستیم اما به هر جهت اخبار این حوزه را باید دنبال نمود. و رویداد آخر تحولات خودروسازان در بورس کالا است. لذا به نظر بهمن ماه پرحادثه‌ و پر خبری را در پیش داشته باشیم.

بازار برای رسیدن به کانال 1.7 میلیون واحدی، نیاز به انگیزه قوی دارد. البته حجم بازار امیدوارکننده است اما به هر جهت تردیدهایی در رفتار معامله‌گران تحت تاثیر برخی ابهامات دیده می‌شود که اگر رفع شود، شجاعت بیشتر آنها و حرکت به سمت اهداف بالاتر را شاهد خواهیم بود. برای امروز احتمالا بازار بهتری را داشته باشیم؛ چراکه ضرب عرضه در بازار روز گذشته تا حدودی گرفته شد. لذا احتمالا بازار امروز در نیمه نخست متعادل و با رگه‌هایی از عرضه همراه باشد اما انتظار می‌رود در نیمه دوم باری دیگر خریداران میدان‌دار بازار شوند.  

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24