Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

طی 2 – 3 روز پایانی هفته گذشته، ترافیکی از صورت‌های مالی 9 ماهه را در سامانه کدال داشتیم. به نظر گزارش‌ها در حد متوسط و در برخی از شرکت‌ها مقداری بهتر از 3 ماه دوم سال بود و البته انتظار بیشتری هم وجود نداشت. چراکه رشد بازارهای جهانی و دلار از نیمه دوم پائیز آغاز شد و اثرات این موضوع در عملکرد 3 ماه پایانی سال نمود پیدا خواهد کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 1 بهمن 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که مطابق با انتظار بازار چهارشنبه تحت تاثیر رسیدن به زمان انتشار گزارش‌های میان دوره‌ای و همچنین فشار فروش سه‌شنبه، پر عرضه و با عقبگرد کلیه شاخص‌ها آغاز کرد اما حجم خوب معاملات، پای کار بودن خریداران، حمایت‌های صندوق توسعه و تثبیت و برخی اخبار و شایعات موجب شد تا رفته‌رفته سمت تقاضا بتواند شرایط را تغییر داده و در نهایت دماسنج اصلی بازار با مختصر رشدی به کار خود خاتمه دهد. برای امروز علاوه بر بررسی صورت‌های مالی برخی از شرکت‌ها، مروری بر تحولات سیاسی و اقتصادی خواهیم داشت.

در حوزه سیاسی، مدت‌ها است که برجام رنگ باخته و طرف‌های مقابل تمایلی به مذاکره و حل و فصل اختلافات باقی مانده ندارند. همچنین از سوی اتحادیه اروپا فشارها در حال افزایش یافتن است و این موضوع مانعی برای افت قیمت دلار خواهد بود. نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. بنابراین دولت نمی‌تواند خیلی به روی ارز 28,500 تومانی پافشاری نماید و اگر یک بار دیگر نوسانات ارزی شدت بگیرد، بانک مرکزی ناچار به پذیرش دلارهای صادراتی شرکت‌ها در بازار متشکل ارزی یا بازار توافقی خواهد شد. البته دنیای سیاست خیلی قابل پیش‌بینی نیست اما به هر جهت در مقطع فعلی، برجام از دستور کار خارج شده است.

در حوزه اقتصادی، کماکان نگاه بازار به بودجه است و برخی معتقدند تحولاتی در نرخ گاز و عوارض صادراتی و مواردی از این دست ایجاد خواهد شد. هر چند که به اعتقاد ما تغییر بااهمیتی رخ نخواهد داد اما به هر جهت هر تغییری، واکنش مثبت بازار را در پی خواهد داشت. در بازار ارز، در حالی دلار مجددا در حال حرکت به سقف کوتاه‌مدتی خود است که پافشاری بانک مرکزی برای عرضه دلارهای صادراتی در سامانه نیما ادامه دارد. دلار کشف شده در معاملات کامودیتی‌ها در بورس کالا در حال حاضر اکثرا بالای 30 هزار تومان بوده و لذا صادرات و بازگشت ارز به نیما با نرخ 28,500 تومان فاقد توجیه است.

اما طبق روال عادی برنامه، طی 2 – 3 روز پایانی هفته گذشته، ترافیکی از صورت‌های مالی 9 ماهه را در سامانه کدال داشتیم. به نظر گزارش‌ها در حد متوسط و در برخی از شرکت‌ها مقداری بهتر از 3 ماه دوم سال بود و البته انتظار بیشتری هم وجود نداشت. چراکه رشد بازارهای جهانی و دلار از نیمه دوم پائیز آغاز شد و اثرات این موضوع در عملکرد 3 ماه پایانی سال نمود پیدا خواهد کرد. با خاتمه یافتن گزارش‌ها و آغاز بهمن ماه، بازار به استقبال گزارش تولید و فروش شرکت‌ها خواهد رفت. به نظر عملکرد شرکت‌ها در دی ماه مناسب بوده و گزارش‌های خوبی را داشته باشیم.

بطور کلی بازار طی 4 ماه گذشته با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. از تحولات سیاسی داخلی و خارجی گرفته تا بودجه دولت و بگیر و ببند خودرو در بورس کالا، پرش دلار و تغییر رئیس بانک مرکزی ! در واقع هر خبر بدی که قابل پیش‌بینی و یا غیر قابل پیش‌بینی بود، منتشر شد و حالا بازار در فضای شفاف‌تری قرار گرفته و این نکته را هم باید مدنظر داشت که ارزش دلاری بازار همچنان در سطوح حداقلی است و نگرانی خاصی از بابت برگشت بازار به روند فرسایشی گذشته وجود ندارد. اما برای امروز انتظار بازاری متعادل با رگه‌های مثبت را خواهیم داشت. رشد دلار در بازار آزاد و حرکت پائین به بالای روز چهارشنبه نشان داد که بازار کماکان قابلیت حرکت رو به جلو را دارد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24