Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز هم احتمالا بازاری مثبت و رو به جلو را داشته باشیم. گذر شاخص از سقف کوتاه‌مدتی و رشد مجدد حجم و ارزش معاملات زیر سایه انتظارات تورمی نشان می‌دهد که شاخص کل به زودی وارد کانال 1.7 میلیون واحد خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 دی 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته پس از یک روز تعطیلی ناشی از افت فشار گاز یا همان وینتر از کامینگ، با تحرکات مثبت قوی آغاز کرد و در یک روز خوب شاهد جهش نزدیک به 37 هزار واحدی شاخص و نفوذ بازار به سقف کوتاه‌مدتی یک میلیون و 675 هزار واحدی بودیم. در این روز ارزش معاملات بواسطه کاهش نگرانی‌ها افزایشی بود و رقمی بالغ بر 1,000 میلیارد تومان پول وارد تالار شیشه‌ای شد. از دیگر اتفاقات مثبت می‌توان به جهش 3 درصدی شاخص هم‌وزن اشاره داشت. رویدادی که بیانگر توزیع نقدینگی در اکثر صنایع بوده و منجر به استحکام روند صعودی بازار خواهد شد. اما امروز درخصوص دو عاملی که بازار روزهای اخیر را با تردید مواجه کرد یعنی بودجه و تحولات بورس کالا بحث خواهیم کرد.

درخصوص بودجه به این نکته باید توجه داشت که اگر فروش نفت مطابق با انتظار پیش نرود و خبری از توافق و برجام نباشد (که به نظر هم نیست)، جهش مجدد نرخ ارز را خواهیم داشت. جالب است بدانید که نرخ تورم پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، ۴۰ درصد است. بنابراین رسیدن دلار به سطوح 60 هزار تومانی برای سال آتی چندان هم دور از ذهن نیست ! اما نکته منفی اصلی بودجه تا به این جای کار، افزایش نرخ سوخت و خوراک شرکت‌ها است. متاسفانه دولت به واسطه بی‌پولی و کسری جدی بودجه، مجددا دست به جیب شرکت‌ها انداخت و نرخ‌های غیرمنطقی را چه از نظر اقتصادی و چه از نظر فرمولی اعلام کرد. البته اگر دولت اجازه دهد شرکت‌ها دلارهای صادراتی را به جای سامانه نیما به بازار توافقی یا متشکل ارزی ببرند، مشکل تا حدودی حل می‌شود. اتفاقی که به نظر به‌زودی و نهایتا تا اردیبهشت سال آتی رخ خواهد داد و البته رفتار بازار هم نشان می‌دهد که خیلی به ماندگاری و پایداری دلار 28,500 تومانی اعتقاد ندارد.

اما درخصوص تحولات مرتبط با عرضه خودرو در بورس کالا باید گفت منافع دلالان به خطر افتاده و این دسته از افراد با سرعتی بالا و به شکلی واضح و عیان در تلاش برای دست‌اندازی در عرضه خودرو از بورس کالا و دخالت در این بازار هستند. در واقع پشت اتفاقات اخیر، مافیای خودرو بود که تا به این جای کار موفق نشده به مقصود خود برسد. برخی معتقدند اگر روال فعلی ادامه یابد و حمایت‌های وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را داشته باشیم، دو اتفاق مثبت برای بازار رخ خواهد شد. اتفاق اول، بهبود وضعیت سودسازی خودروسازان و فرار از زیان‌سازی که در نهایت منجر به ثبات نوسان قیمت‌ سهام این گروه خواهد شد. در واقع با سودآور شدن خودروسازان، تحلیلگران بنیادی هم در مسیر سرمایه‌گذاری در این صنعت پر حاشیه قرار خواهند گرفت. اتفاق دوم، قدرت گرفتن بورس کالا و باز شدن فضا برای ورود برخی دیگر از کالاها به این بازار است. احساس می‌کنیم دولت برنامه‌ریزی خوبی برای بورس کالا و انتفاع از این بازار نموده و این موضوع می‌تواند سرآغازی برای آشتی پول‌های فرار کرده از بازار سرمایه باشد. به نظر این بار سازمان بورس نقش پررنگ و قوی در این ماجرا داشت و می‌تواند الگوی خوبی برای سایر ارگان‌های مرتبط با بازار باشد.

برای امروز هم احتمالا بازاری مثبت و رو به جلو را داشته باشیم. گذر شاخص از سقف کوتاه‌مدتی و رشد مجدد حجم و ارزش معاملات زیر سایه انتظارات تورمی نشان می‌دهد که شاخص کل به زودی وارد کانال 1.7 میلیون واحد خواهد شد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24