Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور: با توجه به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا دوبرابر) سازمان بازرسی این موضوع را اولا بر خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده و ثانیا برخلاف منافع مصرف کننده می‌داند و برای حمایت از مردم به جهت این که خودرو با قیمت مصوب به دستشان برسد به این موضوع ورود کرده است.

جدیدترین اظهار نظر سازمان بازرسی درباره عرضه خودرو در بورس

بورس24 : معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در گفت و گو با تسنیم گفت: زمانی که کالایی به میزان نیاز مردم تولید نمی‌شود و  از طرفی تولید کننده منحصر بوده و رقبایی در عرضه کالا نداشته باشد عرضه این کالا در بورس به نفع تولید کننده است.  

وی افزود: در واقع این مشتری نیست که قیمت را تعیین می‌کند بلکه تولید کننده قیمت را مدیریت می‌کند، زیرا با کاهش عرضه به راحتی می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد و در مورد خودرو چنین وضعیتی وجود دارد. با انفعال شورای رقابت خودروسازها از فرصت استفاده کردند و با عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را نه تنها کاهش ندادند بلکه به صورت سرسام آوری افزایش دادند.

وی گفت: متاسفانه برخی از مسئولان دولتی هم به جای حمایت از مصرف کنندگان به حمایت از خودروسازها پرداختند.

این مقام مسئول گفت: بنابر این با توجه به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا دوبرابر) سازمان بازرسی این موضوع را اولا بر خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده و ثانیا برخلاف منافع مصرف کننده می‌داند و برای حمایت از مردم به جهت این که خودرو با قیمت مصوب به دستشان برسد به این موضوع ورود کرده است.

ورود سازمان بازرسی به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا در شرایطی است که علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن پیش از این گفته بود بیش از ۸۰ درصد خریداران خودرو از قرعه کشی به سرویس اولیه خودرو مراجعه نمی کنند چراکه خریداران خودرو از طریق قرعه کشی، مصرف کننده نهایی نیستند و خودرو را می فروشند.

از طرفی عرضه خودرو در بورس کالا باعث شده قیمت معاملات به رقمی بسیار کمتر از نرخ بازار برسد. همین امرو 10 هزار دستگاه دنا پلاس در بورس کالا عرضه شد که قیمت تمام شده خریدار در عرضه امروز، حدودا 160 میلیون تومان کمتر از نرخ بازار است.

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران درخصوص نقش بورس در بازار خودرو گفت: با معامله بیش از ۳۴ هزار دستگاه خودرو تا قبل از معامله امروز دنا، حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود تولیدکنندگان و ۴۴۰۰ میلیارد تومان سود مصرف کنندگان بوده است؛ همچنین دولت نیز ۵۴۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده سود به دست آورده است؛ همه این سودها تا پیش از این در چرخه های پنهان معاملات خودرو به افرادی خاص می رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24