Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس: شرکت طی هفته های اخیر درج نماد شد و در مرحله بعد ارزش‌گذاری می‌شویم و پس از آن نماد شرکت بازگشایی خواهد شد.

صبا فولاد خلیج فارس در یک قدمی بازگشایی نماد

بورس24 : احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در گفت و گو با بورس24 گفت: شرکت طی هفته های اخیر درج نماد شد و در مرحله بعد ارزش‌گذاری می‌شویم و پس از آن نماد شرکت بازگشایی خواهد شد.

وی افزود:ارزش گذاری توسط تامین سرمایه انجام شده و ‌منتظر اعلام نظر فرابورس هستیم و  تلاش می‌کنیم که تا پایان سال این کار انجام شود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: در حال رایزنی هستیم که طرح توسعه‌مان را هم شروع کنیم. روش عرضه شرکت  افزایش سرمایه از محل صرف سهام است، و تامین مالی از  این محل شروع کلی طرح توسعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معمولا در نیمه دوم سال فولادی ها با مشکل قطعی گاز مواجه هستند برای رفع این مشکل گفت: همه فولادی ها در نیمه دوم سال محدودیت گاز دارند، ولی ما برنامه‌ریزی کرده بودیم که آسیب کمتری ببینیم. بر همین اساس ۲۰ روز آن را اورهال( تعمیرات اساسی) رفته‌ایم، سایر روزها هم کاهش تولید داشته‌ایم ولی، قطع تولید نداشته‌ایم.

دشتیانه افزود: سال مالی‌ شرکت پایان آذر ماه است و ما توانستیم رکورد تولید را بزنیم و  حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. چون همچنان برنامه افزایش تولید داریم، این محدودیت‌ انرژی شتاب افزایش تولید را کاهش می‌دهد  ولی کاهش تولید در سال جاری نداریم. 

وی در خصوص احداث خط تولید جدید با توجه به برنامه تامین مالی از بازار سرمایه گفت: برنامه اصلی شرکت، احداث خط تولید جدید (سه ساله) ، (یا احیای ۲ یا فولاد سازی) است. با توجه به اولویت و شرایط یکی از این دو طرح را انتخاب می‌کنیم.

وی در مورد سیاست  فروش شرکت گفت: همه فروش داخلی ما در بورس کالا بوده است و با توجه به خاص بودن محصول عملا همه محصول‌ در داخل کشور مصرف  نمی شود و به همین دلیل محدودیت صادراتی‌مان کمتر است.

دشتیانه گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد بسته به نیاز داخل در سال صادرات داریم که البته با توجه به خاص بودن محصول بریکت گرم و قرار گرفتن شرکت در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امکان صادرات تا صد در صد محصول هم وجود دارد. شرکت محصولات خود را به منطقه حوزه خلیج فارس، شرق آسیا و اروپا صادر می کند و تلاش می کنیم و هر سه بازار را حفظ کنیم.

وی گفت: با توجه به تغییر روش اساسی در تامین مواد اولیه و خرید مستقیم از تولید کننده از طریق بورس به جای خرید از واسطه ها هزینه قیمت تمام شده مصرفی نسبت به سال گذشته و در مقایسه با سایرین کاهش قابل توجهی داشته است. 

دشتیانه بیان داشت: عمده فولادی‌ها امسال سودشان کاهشی بوده است، ولی صبا فولاد سود سال گذشته خود را حفظ کرده است. مزیت دیگری که ما داریم نزدیک بودن به دریا و اسکله است و صادرات‌ ما بیشتر از همان طریق انجام می‌شود‌ و هزینه حمل و نقل نداریم.

وی گفت: محصول‌ صبا فولاد خلیج فارس یونیک است و از نظر کیفیت نسبت به آهن اسفنجی ماندگارتر و با کیفیت‌تر است و قابلیت حمل و نقل بالا و نگهداری طولانی مدت دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24