Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سلاح ورزی گفت: بیشتر قوانین تجارت خارجی  کشورمان بدون در نظر گرفتن شرایط بخش خصوصی تدوین می شود به طوری که در روند اجرا، بخش خصوصی با مشکلات متعدد و موانع لاینحل روبه روست.

نایب‌ رئیس اتاق ایران: صادرات در برخی صنایع به صفر رسیده است

بورس24 : سلاح ورزی گفت: بیشتر قوانین تجارت خارجی  کشورمان بدون در نظر گرفتن شرایط بخش خصوصی تدوین می شود به طوری که در روند اجرا، بخش خصوصی با مشکلات متعدد و موانع لاینحل روبه روست.

حسین سلاح ورزی نایب ‌رئیس اتاق ایران با اشاره به کاهش میزان صادرات بخش خصوصی در برخی صنایع به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: قوانین و روابط تجاری خارجی ایران نشات گرفته از نگاه و سلیقه دولتی بوده  به طوری که این روند باعث شده تا بخش خصوصی برای حضور در مبادلات تجاری بین المللی، مشکلات و موانع بسیاری داشته و صادرات نه تنها با کاهش مواجه شود بلکه در برخی صنایع به صفر برسد.

سلاح ورزی قسمتی از تصمیم گیری و قانون نویسی تجارت خارجی را مرتبط با بخش خصوصی دانست و ادامه داد: تقویت بخش خصوصی توسعه روابط خارجی را در قالب تجارت بین الملل به همراه دارد که این مهم  در نزد دولتمردان نادیده گرفته می شود.

وی توسعه اتاق های مشترک بازرگانی را الزامی عنوان کرد و گفت: این بخش بدون در نظر گرفتن برخی محدودیت های دیپلماسی، می تواند ظرفیت های تجاری و اقتصادی سایر کشور را شناسایی و در توسعه ارتباطات بازرگانی اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

سلاح ورزی بر تمرکز زدایی و ارائه تسهیلات به برخی صنایع تاکید کرد و یادور شد: هرچند برای برخی صنایع مانند نفت و پتروشیمی و... هزینه های بالایی صرف شده و از این بخش ها نیز منابع بسیاری به دست می آید؛ اما در سال های اخیر مشاغل ارزآور تازه ای حتی در قالب خدمات؛ به جمع صنایع اضافه شده اند که با بهره مندی از علم و هزینه کمتر، می توانند درآمد خارجی بالایی را برای ایران به همراه آورند اما همین قوانین یک سویه، محدودیت بسیاری را برای این نوآوران ایجاد کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24