Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز شنبه (24 دی ماه)، ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌ شود و از آنجایی که حجم این عرضه بسیار گسترده است، تحلیلگران و معامله گران متعددی را در خصوص نرخ و بازار طلا به خود مشغول کرده و برخی این اقدام را مدیریت و خالی کردن حباب سکه و برخی دیگر مقدمه ای برای صعود نرخ عنوان می کنند.

آموزش خرید ربع سکه از بورس

بورس24 : امروز شنبه (24 دی ماه)، ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌ شود و از آنجایی که حجم این عرضه بسیار گسترده است، تحلیلگران و معامله گران متعددی را در خصوص نرخ و بازار طلا به خود مشغول کرده و برخی این اقدام را مدیریت و خالی کردن حباب سکه و برخی دیگر مقدمه ای برای صعود نرخ عنوان می کنند.

تاثیر خالی سازی حباب سکه بر دلار

در عرضه امروز سکه بورسی، حداکثر نصاب خرید برای هر کد معاملاتی 500 گواهی سپرده (معادل پنج قطعه ربع سکه) بوده و نماد معاملاتی آن  با نام"ربع سکه۰۳۱۲رفاه (ن) "و نماد" (سکه۰۳۱۲ن ۰۶) نیز گشایش یافته است.

یادآور می شود؛ انتشار خبر عرضه این حجم سکه در هفته گذشته حباب ربع سکه را تا 700 هزار تومان خالی کرد و در آخرین معاملات روز پنجشنبه (حتی در مقارنه روز مادر) با مبلغ هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

از سویی دیگر جذابیت این موضوع تنها به بازار سکه مختص نشده و معامله گران دلار نیز در انتظار توزیع سکه‌های مذکور هستند تا تصمیم بگیرند به کدام بازار ورود کنند.

 برخی از آنها بر این باور هستند که حباب سه میلیون تومانی ربع سکه به اندازه‌ای بالاست که معامله‌گران بنیادی تمایلی به خرید سکه‌های بورسی ندارند.

از سویی دیگر برخی معامله گران دلار منتظر هستند اگر نرخ ربع سکه در حراج امروز (24 دی ماه) فاصله معناداری از نرخ بازار داشته باشد؛ موقتا به سوی بورس کالا بیایند؛ بنابراین میزان نقدینگی در بازار آزاد ارز نیز نزول پیدا خواهد کرد زیرا کاهش حباب سکه  سیگنالی برای کاهش قیمت دلار به شمار می رود.

بورس هدف پول های خرد

 جو روانی ایجاد شده از این 500 هزار سکه بورسی باعث شده تا بازار به شدت واکنش نشان دهد و منتظر پخش و توزیع فیزیکی آنها نمانده و تقاضای سفته‌ بازی در بازار آزاد را با کاهش روبه رو ساخته است. بر همین اساس احتمال دارد؛ همزمان با کاهش قیمت سکه و طلا، مجددا بازار سرمایه هدف پول‌های خرد قرار گیرد.

در این عرضه که از شنبه تا دوشنبه ادامه دارد، تمامی اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را ثبت سفارش کنند و متقاضیان پنج روز کاری بعد از خرید می‌توانند به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد و مدارک مربوط به بورس، ربع سکه هایشان را بگیرند.

قابل ذکر است؛ معاملات گواهی سپرده کالایی این نماد به صورت حراج تک قیمتی انجام می‌شود و به همین منظور دوره پیش گشایش از ساعت 09:00شروع و ساعت 13:00 خاتمه می‌یابد (توجه داشته باشید که در دوره پیش‌گشایش معامله‌ای انجام نمی‌شود و فقط امکان ثبت، ویرایش یا حذف سفارشات وجود دارد) و راس ساعت 13:00حراج تک قیمتی برگزار می‌شود.

البته دامنه قیمت سفارشات و نرخ سفارش عرضه توسط بانک مرکزی تعیین خواهد شد و از آنجایی که گواهی سپرده کالایی این نماد دارای معاملات ثانویه نیست؛ خریدار موظف بوده  پس از معامله و تا مهلت مقرر کالای خود را از خزانه دریافت کند.

گام به گام تا ربع سکه

گام اول- همانطور که اشاره کردیم، برای خرید ربع سکه در بورس، نیاز به دریافت کد بورسی دارید. بنابراین در صورتی که کد بورسی ندارید ابتدا در سایت سجام ثبت نام کنید و با تکمیل اطلاعات درخواستی، در انتها کد رهگیری ثبت نام سجام را دریافت کنید.

پس از آن باید در یکی از کارگزاری‌های معتبر بورس اوراق بهادار نام نویسی کنید. پس از تکمیل ثبت نام در کارگزاری و دریافت کد بورسی، شما آماده انجام معاملات خود در بازار هستید.

گام دوم- با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که کارگزاری منتخب در اختیارتان گذاشته، وارد پنل معاملاتی آن شوید.

گام سوم:- در قسمت مربوط به جست و جوی نماد، نماد معاملاتی آن  با نام"ربع سکه۰۳۱۲رفاه (ن) "و نماد" (سکه۰۳۱۲ن ۰۶) را وارد کنید.

گام چهارم- از بین نتایج نمایشی نام طلا ( ربع سکه ) را انتخاب کنید. با این کار به صفحه مربوط به خرید و فروش واحدهای صندوق هدایت می‌شوید. در این صفحه مشابه با خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی می‌توانید در قسمت خرید، تعداد دلخواه واحد از صندوق و قیمت پیشنهادی خود را برای خریداری وارد کنید.

گام پنجم- پس بررسی مبلغ نهایی معامله و اطلاعات خرید، می‌توانید معامله را به تایید برسانید تا در صورت عرضه واحد در قیمت مد نظر، خریدتان به تعداد درخواستی انجام شده و نماد ربع سکه  به پرتفوی شما اضافه شود.

گام ششم- اکنون شما خرید خود را انجام داده و می توانید بعد از پنج روز، ربع سکه خود را دریافت کنید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24