Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

همانطور که طی روزهای اخیر هم اشاره شد، بازار از آن فضای حرکت گله‌ای خارج شده و به خوبی شاهد چرخش نقدینگی در صنایع و رشد نمادها بر اساس پارامترهای بنیادی و ارزش دارایی‌ها هستیم. همین موضوع موجب سرزندگی و پویایی بازار شده و دیگر خبری از آن افسردگی و بی‌حالی سابق نیست.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 دی 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : تحرکات یک ساعت پایانی بازار دوشنبه در کنار رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و ثبات حجم و ارزش معاملات موجب شد تا بورس تهران معاملات چهارمین روز کاری هفته را با افزایش جدی تقاضا آغاز نموده و بساط مقاومت یک میلیون و 650 هزار واحدی که بسیاری از تکنیکالیست‌ها آن را عاملی برای برگشت بازار به روند نزولی می‌دانستند، برچیده شده و شاخص نیز در مسیر کانال 1.7 میلیون واحدی قرار بگیرد. این پویایی و پر حجمی به وضوح نشان می‌دهد که بازار در این شرایط و قیمت‌ها خیلی نگرانی نداشته و تا وقتی اقتصاد در این شرایط است، بازار سرمایه می‌تواند همچنان به عنوان ارزنده‌ترین کلاس دارایی‌ها مورد توجه باشد. همانطور که طی روزهای اخیر هم اشاره شد، بازار از آن فضای حرکت گله‌ای خارج شده و به خوبی شاهد چرخش نقدینگی در صنایع و رشد نمادها بر اساس پارامترهای بنیادی و ارزش دارایی‌ها هستیم. همین موضوع موجب سرزندگی و پویایی بازار شده و دیگر خبری از آن افسردگی و بی‌حالی سابق نیست.

اما این روزها بحث طرح دریافت مالیات از عایدی سرمایه توسط دولت به شدت داغ شده است. کلیات طرح به این شکل است که در صورت تصویب، بر اساس مدت تملک، اگر فردی مسکن، خودرو، طلا و ارز خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید بخشی از سود حاصل از این خرید و فروش را به‌ عنوان مالیات بر عایدی سرمایه به دولت پرداخت کند. این طرح دارایی‌‌هایی از جمله املاک و خودرو، انواع طلا، شمش، زیورآلات و انواع ارزهای خارجی را هدف گرفته است. این مالیات، تنها دارایی‌‌های بیش از یک مورد هر شخص بالای ۱۸ سال را شامل می‌شود. به عقیده فعالان بازار سرمایه، با اجرایی شدن این طرح، "مبادلات غیرمولد" ، "سفته‌بازی" ، "دلالی" و "ایجاد تورم" از بازارهای موازی رخت بربسته و سرمایه‌های سرگردان جامعه به سمت فعالیت‌های مولد هدایت خواهد شد. این طرح نقدینگی سرگردان در بازار پول و بازار سرمایه (هدف نهایی این قانون) را پوشش می‌دهد و از شتاب حرکتی پول جلوگیری خواهد کرد. این موضوع مدت‌ها است که مطرح شده و باید امیدوار بود که هر چه زودتر تصویب شده و به مرحله اجرا برسید. تلفیق این قانون با سرعت گرفتن تحولات در بورس کالا، اثرات مثبت بسزایی بر بازار سرمایه خواهد داشت. 

به سراغ بازار برویم. بازاری که روز گذشته قوی و رو به جلو آغاز کرد اما در نیمه دوم معاملات فشار عرضه‌های بیشتری را شاهد بودیم. هر چند که سمت تقاضا هم قوی و خوب بود. بنابراین با توجه به تحرکات روز گذشته (قرار گرفتن قیمت آخرین معامله برخی از نمادهای تاثیرگذار پائین‌تر از قیمت‌های پایانی) و همچنین قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، احتمالا برای امروز بازاری پر عرضه را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24