Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این روزها بازار حجم خوبی گرفته و بسیاری از تحلیلگران به این موضوع اذعان دارند که روند معاملات نسبت به دو ماه گذشته و حتی در بازه زمانی کوتاه‌تر یعنی یک ماه گذشته، تغییرات بااهمیتی داشته و حتی می‌بینیم که در حوزه ورود و خروج پول هم شرایط تغییر کرده و نسبت به دوره رشد بازار در اردیبهشت ماه شرایط بهتری دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 دی 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر اظهارات وزیر اقتصاد درخصوص عدم سرکوب نرخ ارز با افزایش جدی تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد و اگرچه با گذر از یک ساعت ابتدایی، فشار عرضه مقداری بالا گرفت اما حضور مصمم خریداران و ادامه خریدهای رو به جلو موجب شد تا شاخص کل در یک روز بسیار خوب با جهش 37 هزار واحدی علاوه بر برگشت به کانال 1.6 میلیون واحدی در مسیر سقف کوتاه‌مدتی یک میلیون و 650 هزار واحدی قرار بگیرد. از دیگر اتفاقات مثبت روز گذشته می‌توان به رسیدن ارزش معاملات به سطوح 10 هزار میلیارد تومانی و ورود بیش از 500 میلیارد تومان پول به بازار اشاره داشت.

این روزها بازار حجم خوبی گرفته و بسیاری از تحلیلگران به این موضوع اذعان دارند که روند معاملات نسبت به دو ماه گذشته و حتی در بازه زمانی کوتاه‌تر یعنی یک ماه گذشته، تغییرات بااهمیتی داشته و حتی می‌بینیم که در حوزه ورود و خروج پول هم شرایط تغییر کرده و نسبت به دوره رشد بازار در اردیبهشت ماه شرایط بهتری دارد. البته هنوز بسیاری از ابهامات مهم نظیر تعیین تکلیف نرخ ارز و نرخ سود توسط دولت و بانک مرکزی و روشن شدن فضای بودجه و تصمیمات دولت و مجلس در نرخ گاز و مالیات و عوارض و ... پابرجاست اما به قدری انتظارات تورمی شدت گرفته که بسیاری از پول‌های سرگردان پیه ریسک‌ها را تن مالیده و دل به دریای ارزندگی بورس تهران زده‌اند. البته در حوزه نرخ سود به سپرده‌ها، گویا بانک مرکزی ورود کرده و تلاش‌هایی برای ممانعت از پرداخت نرخ سود بیش از 23 درصدی در جریان است. در نگاه اول سود 23 درصد هم رقم بالایی است اما از آنجایی که تورم تولید‌کننده و مصرف‌کننده افسار پاره کرده، همه متوجه شده‌اند که کنترل تورم در اقتصاد ما فضای متفاوتی دارد و تا تورم انتظاری ارز و تحولات سیاسی تغییر نکند، تغییری در فاز تورم در کار نخواهد بود و لذا بخشی از شجاعت خریداران به همین دلیل است. بنابراین دو ریسک اصلی بازار در مقطع فعلی، نرخ ارز و بودجه هستند و برطرف شدن هر یک، کمک شایانی به بازار خواهد کرد.

اما پیش‌بینی بازار امروز قدری دشوار است. چراکه از یکسو نقدینگی خوبی به دل بازار زده و باری دیگر ارزش معاملات به سطوح 10 همتی رسیده است و از سوی دیگر با نزدیک شدن شاخص به سقف کوتاه‌مدتی، مقداری فشار عرضه در قیمت‌های مثبت افزایش یافته است. لذا باید منتظر ماند و دید آیا شاخص می‌تواند برای امروز کار را یکسره کرده و در مسیر کانال 1.7 میلیونی قرار بگیرد یا مجددا فروشنده‌ها یک اصلاح موقت در بازار ایجاد می‌کنند. 

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24