Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به نظر بازار در حال به فراموشی سپردن اتفاقات تلخ سالهای گذشته است؛ هر چند که اعتماد از دست رفته به زودی بازسازی نخواهد شد اما به هر جهت ارزندگی بازار در کنار شدت گرفتن انتظارات تورمی عاملی برای بهبود روند کلی بازار است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 دی 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته کار خود را با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد و در یک روز نسبتا خوب موفق شد با رشد نزدیک به 19 هزار واحدی تا یک قدمی کانال 1.6 میلیون واحدی پیشروی داشته باشد. در این روز بازدهی شاخص هم‌وزن تقریبا 60 درصد بیشتر از نماگر اصلی بازار بود. رقمی بالغ بر 800 میلیارد تومان پول از صندوق‌های با درآمد ثبات خارج و 700 میلیارد تومان وارد سهام شد. به نظر بازار در حال به فراموشی سپردن اتفاقات تلخ سالهای گذشته است؛ هر چند که اعتماد از دست رفته به زودی بازسازی نخواهد شد اما به هر جهت ارزندگی بازار در کنار شدت گرفتن انتظارات تورمی عاملی برای بهبود روند کلی بازار است.

یک نکته‌ای که معامله‌گران کمتر به آن توجه کرده‌اند این است که اثر شوک اظهارات بانک مرکزی درخصوص نرخ دلار 28.500 تومانی تنها 2 روز در بازار حکمفرما بود و اگرچه ضرب روند صعودی بازار گرفته شد اما از آنجایی که در شرایط اقتصادی فعلی هیچ تحلیلگری اعتقاد به عدد اشاره شده ندارد و انتظارات تورمی شدت گرفته است، بسیاری از معامله‌گران در حال خرید سهام در قیمت‌های ارزنده فعلی هستند و به نوعی بازار از فروشنده‌های افراطی تخلیه شده است. معتقدیم بازار این آمادگی را دارد که با کوچکترین اخبار مثبت از ارز و یا بودجه به روند صعودی خود دوام و قوام بیشتری ببخشد و بخش دیگری از پول‌های پارک شده را جذب کند.

برخی معتقدند دولت از برنامه‌های اقتصادی گذشته نتیجه مطلوبی نگرفته و حال در پی تغییر و چرخش‌ در برخی سیاست‌ها است که سرکوب قیمت و سیاست‌های دستوری به منظور جلوگیری از تورم در صدر آن است. البته پر واضح است که اقتصاد دستورپذیر نیست. این موضوع در گذشته بارها ثابت شده و لذا این بار هم به مسئولین فعلی ثابت خواهد شد. در مقطع فعلی، مهمترین چالش برای بازار اصرار دولت بر سر ارز 28.500 تومانی است و می‌بینیم که بسیاری از افراد با این نرخ مخالف بوده و آن را برگشت به عقب می‌دانند. هر چند که تا این لحظه اتفاق منفی خاصی در بورس کالا رخ نداده و لذا امیدواری بسیاری به عرضه محصولات با نرخ بیش از 30 هزار تومان و نزدیک به دلار توافقی وجود دارد.

برای امروز هم احتمالا بازاری مثبت اما پرعرضه‌تر را داشته باشیم. چارتیست‌ها معتقدند شاخص برای یک دوره کوتاه در سطوح فعلی و زیر مقاومت یک میلیون و 650 هزار واحدی نوسان خواهد داشت اما پس از آن با جذب نقدینگی بیشتر راهی تارگت یک میلیون و 750 هزار واحدی خواهد شد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24