Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مسعود بابائی معاون مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبا نور: مهمترین پروژه شرکت طرح توسعه معدن گلالی است که جواز کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره برای آن گرفته شده است. درصدد بررسی افزایش ظرفیت این کارخانه هستیم. در حال حاضر اقدامات لازم جهت افزایش ظرفیت و مقدمات شروع عملیات اجرایی پروژه مذکور در حال انجام است.

برنامه افزایش سرمایه در دستور کار هیات مدیره «کنور» قرار گرفت

بورس24 : صنعت فولاد و زنجیره آن این روزها با رکود نسبی  نوسانات قیمت های جهانی و کاهش تقاضا در بازار های داخلی و جهانی دست و پنجه نرم می کند.

قطعی گاز و برق در فصول مختلف سال منجر شده تا واحد های تولیدی با کاهش ظرفیت تولید روبرو باشند و به تبع آن تقاضا برای خرید محصولات بالادستی کاهش یابد، موضوعی که باعث شده تا بخش بالا دستی یعنی معادن تولید کننده با افت درآمد روبرو باشند و میزان دپوی محصول در شرکت های مذکور افزایش داشته باشد.  

مسعود بابائی معاون مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبا نور درباره آخرین وضعیت تولید و فروش و روند تحقق بودجه «کنور»  به بورس24 توضیح داد وگفت: برنامه تولید ما برای سال 1401 تولید 1میلیون و 500 هزار تن کنسانتره و 500 هزار تن گندله بوده که با توجه به تعمیرات اساسی که در تابستان در واحد گندله داشتیم از برنامه تولید گندله قدری عقب هستیم و حداکثر تلاش خود را با توجه به عملکرد نیمه دوم سال برای تحقق بودجه به کار خواهیم گرفت. 

معاون مالی و اقتصادی صبا نور در خصوص فروش شرکت گفت: مشکلات زنجیره فولاد از سال گذشته شروع شد که قطع برق و گاز منجر به افت تولید در بازار داخلی بود. افت تقاضا در زنجیره به همین دلیل ایجاد شد و مازاد عرضه را شاهد بودیم. از طرفی الزام به فروش در بورس کالا نیز مشکلاتی برای ما داشت چرا که برخی از  شرکت های فولادی طی قراردادهای منعقد شده گذشته خود و داشتن جواز مستقیم عمده خرید های خود را به طور مستقیم از شرکت های سرمایه پذیر ادامه داده اند. این امر منجر شد علی رغم عرضه بیش از 2 میلیون تن محصولات قابل فروش شرکت، در بورس کالا شاهد فروش کمتر از 100 هزار تنی گندله باشیم.

خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و روند مناسب نرخ های بازار های جهانی روند فروش محصولات شرکت شکل بهتر و فزاینده ای به خود گرفته است.

وی به قیمت های جهانی اشاره کرد و گفت: قیمت های جهانی نیز فعلا در دامنه مناسبی قرار دارد و صبا نور هم فروش داخلی و هم فروش صادراتی دارد. با توجه به اصلاحاتی که در استراتژی فروش در شرکت اجرایی شده قطعا در نیمه دوم سال فروش صبا نور بهتر از نیمه نخست سال خواهد بود.  

بابائی در مورد طرح های توسعه هم گفت: مهمترین پروژه شرکت طرح توسعه معدن گلالی است که جواز کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره برای آن گرفته شده است. درصدد بررسی افزایش ظرفیت این کارخانه هستیم. در حال حاضر اقدامات لازم جهت افزایش ظرفیت و مقدمات شروع عملیات اجرایی پروژه مذکور در حال انجام است.

همچنین در راستای تکمیل زنجیره ارزش، سرمایه گذاری در طرح فولاد کردستان را اجرایی کردیم که سهم ما از این سرمایه گذاری 30 درصد است و مبالغ خوبی هم برای تسریع در اجرای پروژه تخصیص داده شده است.

از طرفی اقداماتی در راستای اجرای برنامه های اکتشافی انجام دادیم که به محض قطعی شدن ذخائر شناسایی شده اطلاع رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: معدن «صاحب» سقز در استان کردستان نیز به بهره برداری رسیده است و مجوز فعالیت ده ساله برای این معدن با مشارکت یک کنسرسیوم معدنی اخذ شده است. این معدن در حال حاضر حدود 200 هزار تن  کمبود خوراک کارخانه کنسانتره همدان را جبران می کند.

همچنین در راستای مدیریت هزینه های اکتشاف و عمیات معدن کاری شرکت فرعی  معدن کار باختر ماشین آلات جدید خریداری و ناوگان آن در حال تکمیل و نوسازی است که این موضوع نیز هزینه های استخراج صبا نور را کاهش می دهد و راندمان کار را افزایش می دهد.

معاون مالی صبا نور درباره افزایش سرمایه شرکت صبا نور هم گفت: با توجه به طرح های توسعه ای که در دست اقدام داریم و برنامه های اکتشافی که در حال انجام است نیاز به افزایش سرمایه در مجموعه برای تسریع در پیشبرد اهداف توسعه ای  وجود دارد که به محض نهایی شدن و تصویب طرح افزایش سرمایه در هیات مدیره اطلاع رسانی های لازم اجرایی خواهد شد و برنامه افزایش سرمایه در دستور کار هیات مدیره شرکت قرار گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24