Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شرایط بازار، اقتصاد و گزارش‌ها شامل حرکت قدرتمند کندل‌ها در شاخص‌های اصلی، رشد حجم و ارزش معاملات و توقف نسبی خروج پول، انتظارات تورمی، رشد نرخ فروش شرکت‌ها در گزارش‌های ماهانه، تحولات بورس کالا و ... نشان می‌دهد که به زودی بازار در سطوحی بالاتر از 1.6 میلیون واحد تثبیت خواهد شد و این رقم هم به مرور به فراموشی سپرده خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 دی 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه مطابق با انتظار با فشار نسبی عرضه آغاز کرد؛ هر چند فروشنده‌ها آنچنان مصر به عرضه دارایی خود نبودند و در واقع نگرانی نسبت به ابهامات بود که مانع از حرکت رو به جلوی بازار شد. در نتیجه این رویداد شاخص کل افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد اما مثبت بودن تراز نقدینگی حقیقی‌ها و افت کمتر شاخص هم‌وزن نشان داد که خریداران با طمانینه و آرامش در حال خرید و اصلاح پرتفوی خود هستند. 

بازار کماکان درگیر یک عدد کلیشه‌ای به نام 1.6 میلیون است و در این میان شیطنت خبری ویژه‌ای هم صورت می‌پذیرد ! البته بازار یک بار این عدد را فتح کرد و حتی 40 – 50 هزار واحد بالاتر از آن قرار گرفت اما به یکباره فرزین از راه رسید و خِر او را گرفت. اما شرایط بازار، اقتصاد و گزارش‌ها شامل حرکت قدرتمند کندل‌ها در شاخص‌های اصلی، رشد حجم و ارزش معاملات و توقف نسبی خروج پول، انتظارات تورمی، رشد نرخ فروش شرکت‌ها در گزارش‌های ماهانه، تحولات بورس کالا و ... نشان می‌دهد که به زودی بازار در سطوحی بالاتر از 1.6 میلیون واحد تثبیت خواهد شد و این رقم هم به مرور به فراموشی سپرده خواهد شد.

مهمترین ریسک‌های بازار در مقطع فعلی، ابهام در سیاست‌های ارزی، نرخ سود بالا و بودجه دولت است که فضا را برای حرکت رو به جلو سخت کرده و در عین ارزندگی در بسیاری از سهم‌ها نقدینگی را دچار تردید و بسیاری از سهامداران را با سیاست صبر مواجه کرده است. درخصوص بودجه گفته می‌شود همچنان روی نرخ خوراک و برخی عوارض و مالیات‌ها حرف‌ها و مقاومت‌هایی وجود دارد که هنوز تعیین تکلیف نشده اما بطور کل پالس منفی خاصی از این ناحیه منعکس نشده است. به نظر در این میان سازمان بورس نقش بااهمیتی برای کمک به بازار خواهد داشت و حتی از گوشه و کنار شنیده می‌شود کارهای خوبی انجام شده اما هنوز بازار از ابعاد و نتایج آن مطلع نیست.

اما این روزها باری دیگر بحث دعوت مردم به بازار سرمایه داغ شده است ! اما کو اعتماد ؟! دوستی طی روزهای گذشته تعریف می‌کرد که یکی از اقوامش را برای خرید خودرو در بورس کالا ترغیب کرده اما پاسخ او این بوده که نکند پول بدهیم و پولمان رو بخورند !! این پاسخ نتیجه آن رفتاری است که این سالها با بازار سرمایه شده است و البته مقصر این موضوع صرفا دولت قبلی نیست بلکه دولت سیزدهم که از زمان انتخابات وعده‌ حمایت از بازار را داده بود، طی این مدت به خوبی چهره خود را نشان داده است.

فراموش نکنیم که چه کسانی فرمول غیرمنطقی برای گاز پتروشیمی‌ها نوشتند ! چه کسانی برای صادرات شرکت‌ها در دوران طلایی فصل بهار مالیات سنگین بریدند ! چه کسانی پول اوره خریداری شده از شرکت‌ها را بطور تمام و کمال نمی‌پردازند ! چه کسانی گاز و برق شرکت‌ها قطع می‌کنند ! چه کسانی در نرخ فروش شرکت‌ها در صنایع مختلف نظیر شوینده و تایر و برخی اقلام خوراکی دخالت و در راستای سیاست‌های حمایتی جیب سهامداران را می‌زنند و البته چه بلایی بر سر خودروسازی کشور آورده‌اند و هر روز با یک حرف تازه، بازار را شانه خاکی می‌برند ! البته که بازار در سطوح بسیار ارزنده‌ای است اما اعتماد کالای گرانبهایی است که به این سادگی بازسازی نمی‌شود؛ مگر ادبیات دولت با بازار سرمایه تغییر عملی کند.

اما برای امروز احتمالا بازاری نوسانی با رگه‌هایی از تقاضا در برخی از صنایع را داشته باشیم. بطور کل حرکت رو به جلو بصورت گله‌ای به پایان رسیده و لذا انتظار می‌رود حرکت صنایع بر اساس تحولات و پارامترهای مثبت را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سید محمدرضا علیجانزاده
    سید محمدرضا علیجانزاده

    عالی

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24