به گزارش کدال نگر بورس 24 ، در مدت نه ماهه سال مالی 1401 ، ارزش فروش تجمیعی محصولات پتروشیمی بوعلی بالغ بر 36.2 همت گردیده که نسبت به مقطع مقایسه ای که 19.3همت بوده ، 16.8همت افزایش را ثبت کرده است ( رشد 87% ). یکی از دلایل اصلی این رشد چشمگیر درآمدی ، افزایش 60% تناژ فروش محصول ریفرمیت که 56% سبد درآمدی شرکت ( Total Income Proportion ) را تشکیل می دهد، می باشد.
به گزارش کدال نگر بورس24 ، در مدت نه ماهه سال مالی 1401 ، ارزش فروش تجمیعی محصولات پتروشیمی بوعلی بالغ بر 36.2 همت گردیده که نسبت به مقطع مقایسه ای که 19.3همت بوده ، 16.8همت افزایش را ثبت کرده است ( رشد 87% ). یکی از دلایل اصلی این رشد چشمگیر درآمدی ، افزایش 60% تناژ فروش محصول ریفرمیت که 56% سبد درآمدی شرکت ( Total Income Proportion ) را تشکیل می دهد، می باشد.
سهم بازار های داخلی و صادراتی از درآمد نه ماهه بوعلی به ترتیب 18.6 همت و 17.5 همت بوده که نسبت به دوره مقایسه ای به ترتیب 124% و 59% رشد داشته است. ( نسبت درآمدی شرکت در این مدت نه ماهه : 52% در بازار داخل و 48% در بازار های بین المللی )
درآمد های عملیاتی سال مالی 1400 ، 26.3 همت ثبت شده است. با استناد به عدد مذکور می توان نتیجه گرفت شرکت در مدت نه ماهه 1401 نه تنها رقم درآمدی سال مالی قبل را پوشش داده ، بلکه توانسته است درآمد های خود را به میزان 36% رشد دهد ( افزایش 9.8 همتی درآمد ها )
مطابق بودجه سالانه ( Annual Budget ) ، درآمد عملیاتی شش ماهه دوم 1401 به مبلغ 22 همت پیش بینی شده است. در فصل پاییز شرکت موفق به فروش تجمیعی به ارزش 11.8 همت شده که معادل 53% رقم بودجه شده است. چنانچه عملکرد تولید و فروش شرکت در زمستان نیز با ارقام بودجه شده مطابقت داشته باشد ،می توان انتظار 7.8 همت سود ناخالص برای دوره 1401 را داشت که نسبت به دوره مقایسه ای 1400 با 5.1 همت سود ناخالص ، 52% رشد خواهد داشت. در صورت تحقق بودجه ، شرکت به ازای هر 100 ریال درآمد عملیاتی خود ، 17 ریال سود ناخالص خواهد ساخت ( Gross Margin : 17% )
بررسی تناژ تولید ، فروش و نرخ فروش :
در مدت نه ماهه 1401 ، مجموعا 78 هزار تن محصول بیشتری در مقایسه با مقطع مشابه تولید شده است. تناژ فروش داخلی محصولات از 566 هزار تن با 34% افزایش به 760 هزار تن رسیده است. لازم به ذکر است که تناژ فروش داخلی محصول ریفرمیت با جهش 6.7 برابری از 48 هزار تن به 328 هزار تن رسیده است. علاوه بر افزایش تناژ فروش ، نرخ فروش محصول مذکورنیز در بازار داخل با افزایش 117% از 14 میلیون تومان به ازای هر تن به 30.4 میلیون تومان رسیده است.
در نه ماهه 1400 سهم ریفرمیت در سبد درآمدی داخلی شرکت ، 675 میلیارد تومان معادل 8% کل فروش داخلی بوده است. در نه ماهه 1401 سهم این محصول در سبد درآمدی داخلی ، تقریبا به 10 همت معادل 53% مجموع فروش داخلی رسیده است و در حال حاضر با بیشترین تناژ تولیدی ، فروش و ارزش درآمدی محصول استراتژیک شرکت به شمار می رود.
در مقایسه با مدت نه ماهه 1400 ، نرخ فروش موزون برش سنگین در بازار داخل و صادراتی به ترتیب 76% و 100% رشد را ثبت کرده است. در حوزه صادرات ، درآمد فروش این محصول از 2.6 همت در نه ماهه 1400 با 110% رشد به 5.47 همت رسیده است.
بررسی مقدار و نرخ مصرفی حامل های انرژی در نه ماهه 1401 بیانگر اطلاعات زیر است:
1) نرخ موزون مصرف گاز طبیعی در نه ماهه 1401 به ازای هر مترمکعب ، 2.770 تومان محاسبه شده که نسبت به مقطع مقایسه ای 550% رشد داشته است. شرکت در این مدت ، 2.4 میلیون متر مکعب گاز بیشتر مصرف کرده است.
2) در این مدت نه ماهه ، نرخ موزون مصرف خوراک گاز به ازای هر تن 16.3 میلیون تومان محاسبه شده که نسبت به مقطع مقایسه ای ، 45% افزایش داشته است. در این مدت ، 76 هزار تن خوارک گاز بیشتری مصرف شده است.
3) بهای تمام شده خوراک نفتی نه ماهه 1401 با رشد 100% از 1.28 همت به 2.56 همت رسیده است. نرخ خوراک نفتی از 11.6 میلیون تومان به ازای هر متر مکعب با افزایش 40% به 16.3 میلیون تومان رسیده و همچنین میزان مصرف نیز 46 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.