Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به تازگی هشداری مبنی بر افزایش کلاهبرداری به جهت دریافت وجه ثبت نام موفق خرید خودرو از بورس از سوی ناظران منتشر شده که البته تعداد قربانیان این شیوه جدید کلاهبرداری نیز روز به روز در حال افزایش است.

خودروی بورسی در 8 قدمی شماست/ آموزش صفر تا صد خرید خودرو از بورس کالا

بورس24 : اگر بیش از 18 سال دارید؛ با 8 گام می توانید از بورس کالا، خودرو بخرید.

به تازگی هشداری مبنی بر افزایش کلاهبرداری به جهت دریافت وجه ثبت نام موفق خرید خودرو از بورس از سوی ناظران منتشر شده که البته تعداد قربانیان این شیوه جدید کلاهبرداری نیز روز به روز در حال افزایش است. به همین منظور درصدد بر آمده تا آموزشی به زبان ساده برای خرید خودرو از بورس کالا ارائه کرده تا دارندگان کد بورسی بتوانند شخصا خریدی آسان و امن را از بورس کالا تجربه کنند.

هشت گام

این مراحل با کمی صبر و اندکی دقت  در زمان کوتاهی قابل اجراست؛ پس گام به گام این خرید را با شما همراه هستیم.

گام اول: احراز هویت در سامانه سجام

اولین قدم برای خرید خودرو در بورس کالا، احراز هویت آنلاین است که از طریق سامانه سجام انجام می‌شود. اگر قبلا در سامانه سجام، ثبت نام کرده‌اید، پس به مرحله دوم بروید.

گام دوم: دریافت کد بورس کالا

دومین قدم، دریافت کد بورس کالا است زیرا بدون داشتن این کد، امکان شرکت در فرآیندهای معاملات خودرو در بورس را ندارید. کد بورس کالا را می توان به صورت آنلاین (غیرحضوری) و هم با مراجعه حضوری، دریافت کنید.

گام سوم: افتتاح حساب وکالتی در بانک

سومین کاری که در مراحل خرید خودرو از بورس کالا باید انجام داد افتتاح حساب وکالتی است. تمامی مشتریان برای انجام معاملات بورسی، باید «حساب وکالتی» مربوط به خودشان را داشته باشند که از طریق اکثر بانک‌ها، امکان افتتاح آن وجود دارد.

گام چهارم: ثبت سفارش و واریز پیش پرداخت

چهارمین قدم برای خرید خودرو از بورس کالا، ثبت سفارش خرید خودروست. یعنی در روز عرضه خودرو ، فقط مشتریانی می‌توانند جهت خرید خودرو اقدام کنند که در مهلت زمان قانونی، ثبت سفارش خرید خودرو را انجام داده باشند.

گام پنجم: رعایت قوانین خرید

اگر تمام مراحل ثبت نام، افتتاح حساب و حتی واریز پیش پرداخت را انجام داده باشید، به این معنی نیست که مجاز به ثبت نام خودرو در بورس کالا هستید چراکه برخی خودروسازان، قوانین و محدودیت‌های خاصی برای متقاضیان خرید خودرو از بورس تعیین کرده‌ اند که باید این شرایط را داشته باشید.

گام ششم: شرکت در فرآیند خرید

به محض شروع عرضه خودرو در زمان اعلام شده، رقابت مشتریان برای خریداری خودروها آغاز می‌شود. توجه داشته باشید که این رقابت، شبیه فرآیند مزایده است؛ یعنی هر شخصی که بیشترین قیمت را داده باشد، برنده رقابت خواهد شد.

گام هفتم: واریز کل قیمت

خودروهایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، دارای قیمت پایه هستند. بنابراین اگر در بورس کالا، موفق به خرید خودرو شدید، علاوه بر قیمت نهایی فروش خودرو، باید هزینه‌های جانبی و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرد.

منتخبان در رقابت تا ۳ روز کاری فرصت دارند که مابقی مبلغ خرید را به حساب وکالتی خود واریز کنند. در صورت عدم تکمیل وجه بعد از روز سوم، به ازای هر روز تاخیر (از روز چهارم) به میزان ۰.۲۵ درصد ارزش کل معامله برای آن‌ها به عنوان جریمه محاسبه می‌شود.

چنانچه منتخبین رقابت پس از پایان روز ششم برای تکمیل وجه تاخیر داشته باشند، معامله آن‌ها فسخ می‌شود و میزان ۵.۵ درصد ارزش کل معامله به‌عنوان هزینه انفساخ معامله برای آ‌ن‌ها محاسبه می‌شود.

گام هشتم: تحویل خودرو

تمامی افرادی که موفق به خریداری خودرو از طریق تالار حراج باز شده‌اند، برای تحویل گرفتن خودروهای خریداری شده از بورس کالا، باید تسویه حساب نهایی در مهلت قانونی، ارائه مستندات مربوط به واریز وجه و انتخاب نمایندگی را در قالب اطلاع دادن به کارگزاری (حضوری یا غیرحضوری) و ارائه مستندات به شرکت فروشنده انجام دهند و در نهایت با تکمیل مراحل ثبت نام در شرکت فروشنده، خودرو خود را در موعد مقرر تحویل گیرند.

خریداران مجاز

برای خرید خودرو از بورس کلا نیز باید شرایطی داشته تا از نظر قانونی بتوان مالکیت بر اموال را شامل شد؛ به طوری که:

الف- خریدار ۱۸ سال تمام داشته باشد.

ب- متقاقضی دارای گواهینامه رانندگی پایه ۳ باشد.

ج- متقاضی دارای پلاک فعال نباشد.

د- خریداران می‌توانند هر ۱۲ ماه یک بار و با استفاده از کد ملی، یک دستگاه خودرو در بورس کالا خریداری کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24