Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سلاح ورزی گفت: ظرفیت بازار سرمایه به منظور تامین مالی بخش خصوصی بسیار بالا بوده اما سهم ناچیزی از آن استفاده شده که نیازمند بالفعل شدن و هدایت است.

موانع تامین مالی از مسیر بازار سرمایه، از نگاه نایب رئیس اتاق ایران

بورس24 : سلاح ورزی گفت: ظرفیت بازار سرمایه به منظور تامین مالی بخش خصوصی بسیار بالا بوده اما سهم ناچیزی از آن استفاده شده که نیازمند بالفعل شدن و هدایت است.

حسین سلاح ورزی نایب ‌رئیس اتاق ایران با اشاره به سیاست های توسعه ای و حمایتی بخش خصوصی از مسیر بازار سرمایه به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: بازار سرمایه دارای ظرفیت بسیار بالایی در تامین مالی شرکت های بازرگانی و تولیدی بوده اما با نگاهی به آمار ها درخواهیم یافت که سهم تخصیص یافته در این زمینه بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر بالفعل کردن و هدایت این ظرفیت ادامه داد: قطعا سازمان بورس و اوراق بهادار علاقمند به فعالیت در این عرصه بوده زیرا استفاده از امتیازات بازار سرمایه برای تامین مالی، به مثابه توسعه یافتگی به شمار می رود.

نایب ‌رئیس اتاق ایران به چند عامل بازدارنده این حوزه اشاره کرد و افزود: ساختار قدیمی شرکت ها، تداخل مالکیت و مدیریت به همراه نبود آگاهی چگونگی مصرف، در استفاده نشدن ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی تاثیرگذاری دارد.

وی شفاف نبودن فعالیت و ساختار مالی برخی شرکت ها را به عنوان دیگر عوامل معرفی کرد و گفت: لزوم هرفعالیت اقتصادی، شفافیت در تمامی ساختار آن است تا بتوان به تامین مالی از بازار سرمایه اقدام کرد. این موضوع در نزد برخی شرکت ها همچنان مبهم است.

سلاح ورزی همچنین به عدم آشنایی شرکت ها به اصول تامین مالی از طریق بازار سرمایه تاکید کرد و یادآور شد: این از وظایف و برنامه های سازمان بورس به شمار می رود که ظرفیت خود را معرفی و تسهیل سازی کند و برای خود جذابیت به وجود آورد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در موضوع تامین مالی از بازار سرمایه، تکثر قوانین و مقررات و مراجع تصمیم گیر بسیار، همچنان اولین موانع محسوب می شوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24