Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

صابری گفت: با نگاهی اجمالی به حوزه شوینده، بهداشتی و آرایشی در تابلو معالات بورس می توان به ضرر این صنایع در شرایط کنونی اقتصاد کشور پی برد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده: قیمت گذاری دستوری، این صنعت را زیان ده و کوچک کرده است

بورس24 : صابری گفت: با نگاهی اجمالی به حوزه شوینده، بهداشتی و آرایشی در تابلو معالات بورس می توان به ضرر این صنایع در شرایط کنونی اقتصاد کشور پی برد.

مهدی صابری عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تابلو معاملات بورس را یک راهنما و ابزار پیش بینی از شرایط کنونی و آینده شرکت های شوینده و آرایشی و بهداشتی دانست و به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: رنگ قرمز این نمادها، نشان دهنده زیان حاکم بر این صنعت بوده که علاوه بر زیان شرکت ها، این صنعت با سرعت بالایی در حال کوچک تر شدن است.

وی افزایش نرخ تورم، کاهش قدرت خرید مردم، قیمت گذاری دستوری و رشد نرخ ارز را بخشی از عوامل اثرگذار بر زیان این صنعت عنوان کرد و افزود: هزینه مواد اولیه و تولید با قیمت نهایی تناسبی نداشته و نمی توان به جهت حمایت از مصرف کننده قیمت را ثابت نگه داشت.

صابری تصریح کرد: به دلیل نبود ثبات در بازار و قوانین تجاری، ارائه سوبسید نیز کارگشا نبوده و به ثبات بازار کمک نمی کند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران محصولات صنعت مربوطه را جزو اقلام ضروری خانوارها دانست و یادآور شد: هر چقدر تناسبی میان هزینه تولید و نرخ نهایی وجود ندارد اما  ارتباط مستقیمی میان کوچک شدن سبد خانوارها و کاهش مصرف مواد شوینده دیده می شود زیرا توان خرید مردم  بسیار کاهش یافته و مواد شوینده  در اولویت های پایین مصرفی و خرید قرار گرفته است.

وی خبر از تعطیلی 15 درصد از شرکت های صنایع شوینده داد و گفت: پتروشیمی به عنوان ماده اولیه و یکی از مواد اصلی این صنایع است که دولت هرازچندگاهی نرخ آنها را مصوب با قیمت دلار افزایش می دهد اما قیمت نهایی محصول را به صورت دستوری ثابت نگه می دارد.

صابری تصریح کرد: البته نرخ دلار بسیار افزایش یافته و تمامی صنایع و مصرف کنندگان را درگیر کرده به طوری که  برای این موضوع چاره جز کاهش نرخ تورم وجود ندارد و رویکرد جزیی دولت  نیز برای اصلاح معنا پیدا نمی کند زیرا اقتصاد کلان دچار آسیب بدون چاره شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24