Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آقاجانلو گفت: به دلیل  تامین نشدن منابع انرژی، صنایع فولادی نمی تواند از ظرفیت تولیدی خود استفاده کنند و واحدهای تولیدشان در حال واگذاری ظرفیت و تعطیلی است.

اظهار نظر مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران درباره تامین نشدن منابع انرژی صنعت فولاد

بورس24 : آقاجانلو گفت: به دلیل  تامین نشدن منابع انرژی، صنایع فولادی نمی تواند از ظرفیت تولیدی خود استفاده کنند و واحدهای تولیدشان در حال واگذاری ظرفیت و تعطیلی است.

محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به مشکل صنایع فولادی در موضوع تامین انرژی به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: متاسفانه این شرکت همچون سایر صنایع فولادی نیز به خاطر قطعی گاز، بخشی از حجم تولید و ظرفیت خود را از دست داده است.

وی با اشاره به احداث نیروگاه و تامین برق توسط برخی فولادسازان ادامه داد: هرچند برخی از این کارخانه ها می تواند نیروگاه ایجاد کنند اما توانایی ورود به موضوع تامین گاز را ندارد.

آقاجانلو رتبه جهانی ایران در تولید سالیانه فولاد را دهم اعلام کرد و گفت: اگر مشکل تامین انرژی صنایع فولادسازی رفع نشود و ظرفیت تولید همچنان عقیم بماند، این رتبه نیزبه زودی واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران حجم هدر رفت گاز در مصرف خانگی و برخی صنایع را بالا و نیازمند اصلاح الگوی مصرف دانست و یادآور شد: دولت باید به موضوع بازسازی  و نوسازی مسیر انتقال گاز و برق پرداخته و قطعی آن را راهکار تامین انرژی مد نظر قرار ندهد.

آقاجانلو صادرات فولاد و درآمدزایی ارزی این بخش را برای اقتصادی ایران از اولویت ها و اثرگذار عنوان کرد و گفت: صنعت فولاد و فولاد سازی از متعهدان به صادرات بوده و باید نگاه جدی به حمایت و سرمایه گذاری در این بخش شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: 13 صنعت در کشور متعهد به صادرات بوده که تنها 2 صنعت که یکی از آنها فولاد است توانسته همچنان رشد وجایگاه  صادراتی خود را حفظ کند.

وی گفت: صنایع فولاد سازی در آبان ماه امسال رشد بالا و مطلوبی را تجربه کرده در حالی که سطح بین الملل با ریزش در تولید فولاد مواجه بوده اند. اما در زمستان بخشی از همان ظرفیت تولیدی به دلیل عدم تامین انرژی، تعطلیل شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24