Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آرگون گفت: منطقی نیست که دولت از کالایی که بر اثر تورم با افزایش نرخ روبه رو شده است مالیات اخذ کند و در این موضوع باید انتظارات تورمی را مد نظر قرار دهد.

آرگون: منطقی نیست دولت از کالایی که بر اثر تورم گران شده مالیات بگیرد

بورس24 : آرگون گفت: منطقی نیست که دولت از کالایی که بر اثر تورم با افزایش نرخ روبه رو شده است مالیات اخذ کند و در این موضوع باید انتظارات تورمی را مد نظر قرار دهد.

عباس آرگون عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضع مالیات بر برخی کالاهای سرمایه ای به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: این کالا بر اساس تولید یا فعالیت اقتصادی، با افزایش نرخ روبه رو نشده بلکه  صعود نرخ تورم و بی ارزشی پول باعث افزایش قیمت ها بوده و در قالب انتظارت تورمی گنجانده می شود.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: آیا خودرو یا دلار در سایر نقاط جهان در نزد خریدار به عنوان سرمایه گذاری محسوب می شود یا کالایی مصرفی به شمار می رود؟ این موضوع در ایران به دلیل افزایش نرخ تورم است که حالتی سرمایه گذاری به خود گرفته و از عدم مدیریت دولت در مسائل اقتصادی ناشی می شود.

آگون تاکید کرد: بنابراین سود یا افزایش قیمت آن ناشی از افزایش نرخ تولید، رشد اقتصادی و بهره وری نیست که دولت بخواهد از آن مالیاتی را دریافت کند زیرا هزینه این سرمایه گذاری بر سایر بخش ها تحمیل و پرداخت می شود.

نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران میل دولت به بزرگ شدن و چابک سازی را دلیل بر پنهان کردن انتظارت تورمی در سیاست های اقتصادی و درآمدزایی عنوان کرد و گفت: آیا خرید ارز با قیمت سال گذشته به سود در امسال منجر شده یا تورم، افزایش نرخ و سود کاذب را رقم زده است؟

وی تصریح کرد: دولت با سیاست های غلط ، صنایع تولیدی را به ورشکستگی کشانده و مشاغل کاذب و سوداگری را رونق داده و خود نیز به طور غیرمستقیم بازاری را ایجاد کرده که در آن ارز با چندین نرخ معامله می شود و سود آن تحت عناوین گوناگون، مستقیم و یا غیر مستقیم به سمت دولت روانه می گردد.

آرگون با انتقاد از رویکرد دولت در تنظیم بازار و اقتصاد گفت: در بازاری که نرخ های متعدد ارز در آن وجود دارد، بانک مرکزی مبداء نرخ ارز را نیمایی عنوان می کند اما در بازار، ارز با قیمت بیش از 40 هزار تومان به بازرگان فروخته می شود. دولت باید در این خصوص یک نظم  و نظام را با همکاری بانک مرکزی، ورزاتخانه های مربوطه  و.... به سامان رساند زیرا ادامه روند کنونی، آسیب هایی بدون چاره را به همراه خواهد آورد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24