Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سبدگردانی در بورس یکی از جذاب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی است. در این روش فرد سرمایه‌گذار پس از عقد قرارداد سبدگردانی دیگر مسئولیتی در قبال مدیریت دارایی‌های خود در بورس ندارد و شرکت سبدگردان تمام وظایف را عهده‌دار می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با سبدگردانی در بورس به‌عنوان یکی از شیوه‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس آشنا کنیم.

سبدگردانی در بورس یا خرید سهام؟

سبدگردانی در بورس یکی از جذاب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی است. در این روش فرد سرمایه‌گذار پس از عقد قرارداد سبدگردانی دیگر مسئولیتی در قبال مدیریت دارایی‌های خود در بورس ندارد و شرکت سبدگردان تمام وظایف را عهده‌دار می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با سبدگردانی در بورس به‌عنوان یکی از شیوه‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس آشنا کنیم.

سبدگردانی در بورس چیست؟

سبدگردانی در بورس به آن دسته از خدمات مدیریت دارایی اشاره می‌کند که در آن متقاضی -که می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد- با مراجعه به یک شرکت سبدگردان پس از دریافت مشاوره سرمایه‌گذاری با شرکت مورد نظر قرارداد سبدگردانی می‌بندد. به موجب این قرارداد، شرکت سبدگردان متعهد می‌شود برای مدتی مشخص که عموما یک سال است مدیریت سرمایه مشتری خود را در بورس به‌عهده بگیرد. 

نکته قابل‌توجه در خصوص سبدگردانی این است که در این شیوه سرمایه گذاری در بورس افراد می‌توانند در صورت موافقت شرکت سبدگردان، دارایی‌های سهامی که از پیش در پرتفوی خود داشتند را نیز جهت مدیریت به سبدگردان بسپارند. 

مزایای سبدگردانی در بورس

اختصاصی بودن سبد دارایی‌های تشکیل شده برای متقاضی، مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، امنیت سرمایه تحت نظارت سازمان بورس، کسب سود در بورس بدون نیاز به برخورداری از دانش بورسی یا صرف زمان و امکان نظارت سرمایه‌گذار بر شیوه مدیریت دارایی‌اش، از مهم‌ترین مزایای سبدگردانی در بورس به‌شمار می‌رود. 

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سبدگردانی در بورس

شرکت‌های سبدگردان مختلف، برای ارائه این دسته از خدمات، مبالغ متفاوتی را به‌عنوان حداقل سرمایه مورد نیاز برای سبدگردانی مشخص می‌کنند. این میزان(حداقل) سرمایه می‌تواند بین یک تا پنج میلیارد تومان باشد. به‌عنوان مثال حداقل سرمایه مورد نیاز برای استفاده از خدمات سبدگردانی شرکت سبدگردان فارابی یک میلیارد تومان است. 

دریافت کد بورسی و سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس

در قسمت ابتدایی مقاله با سبدگردانی در بورس، مزایا و میزان سرمایه مورد نیاز برای استفاده از این خدمات آشنا شدید. حال ممکن است عده زیادی به دلایل مختلفی از قبیل کمتر بودن سرمایه از میزان لازم برای سبدگردانی یا علاقه به فعالیت مستقیم در بورس، ترجیح دهند به جای سرمایه گذاری غیرمستقیم پس از دریافت کد بورسی، خودشان به خرید و فروش سهام در بورس مشغول شوند. در ادامه مراحل سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را شرح داده‌ایم. 

انتخاب بهترین کارگزاری بورس

نخستین گام ورود به بورس، انتخاب یک کارگزاری و دریافت کد بورسی و پس از آن ثبت‌نام و احراز هویت سجام است. برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس باید نکاتی را در نظر بگیرید. اولین نکته‌ای که در این امر موثر است، سهولت ثبت نام کارگزاری و دریافت کد بورسی آنلاین است. 

علاوه بر این، کامل بودن سبد محصولات کارگزاری از دیگر نکات مهم در انتخاب بهترین کارگزاری بورس است. به‌عنوان مثال کارگزاری فارابی و شرکت سبدگردان فارابی با ارائه محصولات متنوعی از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و سهامی (هم به صورت صدور و ابطالی و هم به صورت قابل معامله) باعث شده سرمایه‌گذاران گزینه‌های متنوعی برای سرمایه گذاری در بورس در اختیار داشته باشند. 

سرعت و امکانات سامانه معاملات آنلاین کارگزاری از دیگر نکات مهم در انتخاب کارگزاری است. برخورداری از امکاناتی نظیر ابزار تحلیل تکنیکال، پرتفوی مجازی و مواردی از این دست می‌تواند سرمایه‌گذاران را در راستای انتخاب بهترین سهام برای خرید یاری کند.

برخورداری از مرکز تماس پاسخگو در تمام روزهای هفته و به‌صورت شبانه روزی نیز در انتخاب کارگزار اهمیت دارد؛ چراکه سرمایه‌گذاران -به‌ویژه در ابتدای مسیر ورود به بورس- سوالات زیادی دارند و بسیار مهم است که در این مسیر بتوانند هر زمان که نیاز داشتند با کارشناسان و مشاوران سرمایه‌گذاری در ارتباط باشند.

لزوم آموزش بورس پس از دریافت کد بورسی

پس از اینکه یک کارگزاری بورس را جهت دریافت کد بورسی انتخاب کرده مراحل ثبت‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کردید، می‌توانید سرمایه گذاری در بورس را آغاز کنید. آموزش بورس مهم‌ترین کاری است که باید قبل از اولین معامله خود در بازار انجام دهید؛ چراکه خرید و فروش سهام بدون برخورداری از دانش مالی کافی می‌تواند نهایتا منجر به تحمل زیان‌های سنگین شود. 

مقایسه سبدگردانی در بورس و خرید و فروش مستقیم سهام

این دو شیوه سرمایه گذاری در بورس تفاوت‌های بسیاری باهم دارند که بعضا مقایسه آن‌ها را غیرممکن می‌کند؛ چراکه یکی به شیوه غیرمستقیم و از طریق شرکت سبدگردان انجام می‌شود و دیگری مستلزم صرف زمان جهت یادگیری اصول سرمایه‌گذاری و سپس کسب مهارت در معاملات سهام است. با این حال می‌توان چنین گفت که سبدگردانی در بورس برای افرادی مناسب‌تر است که به دلیل مشغله، زمان کافی برای مدیریت دارایی خود ندارند و افرادی که زمان کافی و البته علاقه به یادگیری مباحث مالی دارند می‌توانند پس از دریافت آموزش‌های مرتبط، به‌صورت مستقیم به خرید و فروش سهام بپردازند. 

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24