Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پرایس اکشن یک روش معاملاتی مبتنی بر نمودار و تاریخچه قیمت است که توانسته با کاربرد ساده و قابل فهم خود در سرتاسر دنیا توجه معامله‌گران زیادی را به خود جلب کند. در پرایس اکشن سؤال اصلی تحلیلگر این نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ بلکه او دائماً از خود می‌پرسد: چرا این اتفاق می‌افتد؟

معرفی انواع سبک‌های پرایس اکشن

پرایس اکشن یک روش معاملاتی مبتنی بر نمودار و تاریخچه قیمت است که توانسته با کاربرد ساده و قابل فهم خود در سرتاسر دنیا توجه معامله‌گران زیادی را به خود جلب کند. در پرایس اکشن سؤال اصلی تحلیلگر این نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ بلکه او دائماً از خود می‌پرسد: چرا این اتفاق می‌افتد؟

پرایس اکشن روشی است که می‌توانید به‌کمک آن از نوسانات قیمت سود بگیرید. با شرکت در دوره پرایس اکشن ره‌آورد آکادمی، می‌آموزید که چطور با یک نگاه ساده به نمودار قیمت، روندهای قیمت را حدس بزنید و از آن سود کسب کنید.

با مطالعه این مقاله، انواع سبک‌های پرایس اکشن را خواهیدشناخت و بدون سردرگمی حاصل از انبوه اطلاعات، می‌‌توانید از ضرر و زیان‌های احتمالی در امان مانده و سود قابل قبولی کسب کنید.

در روش پرایس اکشن خبری از ابزارها و اندیکاتورها نیست. یک تحلیلگر پرایس اکشن تلاش می‌کند رفتار معامله‌گران و به‌تبعِ آن، رفتار قیمت را به‌دور از جهت‌گیری‌های ذهنی بررسی کرده و بر آن اساس، تصمیم‌گیری کند. معمولاً معامله‌گرانِ پرایس اکشن روی نمودار قیمتِ ۳ تا ۶ ماهه گذشته تمرکز می‌کنند و یک شعار اساسی دارند: «نمودار خود را ساده نگه دار!».

آنها معتقدند استفاده از ابزارهای زیاد نه‌تنها کمکی به معامله‌گر نمی‌کند، بلکه خیلی مواقع با گیج کردن او مانع تصمیم‌گیری‌های درست می‌شود. این موضوع تا حدی پیش می‌رود که به نمودارهایی که این معامله‌گران استفاده می‌کنند نمودارهای برهنه یا نمودار معاملاتِ پاک گفته می‌شود.

در هنگام استفاده از پرایس اکشن، شما نیازی به تحلیل بنیادی و اخبار اقتصادی ندارید؛ چرا که تأثیر تمامی آنها بر روی نمودارهای قیمتی مشهود بوده و شما می‌توانید بر اساس تحرکات قیمت، تصمیم مناسبی اتخاذ کنید. دلیل این هم که استفاده از اندیکاتورها در سبک معاملاتی پرایس اکشن نهی می‌شود، همین است و شما می‌توانید تمامی اطلاعات لازم را در یک تایم‌فریم بر روی نمودار قیمتی مشاهده کنید.

معرفی مهم‌ترین سبک‌های پرایس اکشن  

پرایس اکشن

پرایس اکشن روش‌های مختلفی دارد که شناسایی انواع سبک‌های پرایس اکشن، به معامله‌گران کمک می‌کند که با توجه به اهداف، توانمندی‌ها و استراتژی‌های معاملاتی خود، مناسب‌ترین سبک را اتخاذ کرده و بیشترین سود را کسب کنند. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین سبک‌های پرایس اکشن را معرفی می‌کنیم:

پرایس اکشن به سبک لنس بگز

پرایس اکشن لنس بگز یکی از انواع سبک‌های پرایس اکشن است که برای شناسایی رفتار بازارهای مالی و روندهای قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. در این استراتژی از سه تایم فریم بالاتر، میانی و پایین استفاده می شود که در نهایت منجر به شناخت نوسانات در بازار می‌شود. دیدگاهی که پرایس اکشن لنس بگز نسبت به بازارهای مالی دارد، آشنایی با ماهیت حرکات قیمت و شناسایی فرصت‌های معاملاتی است. در این روش، معامله‌گر حرکات قیمت را در چارچوب حمایت و مقاومت تحلیل کرده و برای حرکات آینده قیمت تدوین می‌شود و کاربران می‌توانند براساس این روند، فرصت‌های معاملاتی سودآور را شناسایی کنند.

پرایس اکشن به سبک نایل فولر

معامله‌گران با به‌کارگیری پرایس اکشن نایل فولر، برای موفقیت در بازارهای مالی نیازی به استفاده از ابزارهای پیچیده نداشته و تنها با تمرکز بر تحرکات قیمت و بهره‌مندی از اطلاعات خام نمودار قیمت دارایی مدنظر خود، از سردرگمی مصون خواهندماند. این استراتژی بر تمرکز بر یک بازار مالی و چند نماد معاملاتی محدود و عدم استفاده از تایم‌فریم‌های پایین تأکید دارد. از دیگر نکاتی که پرایس اکشن نایل فولر به معامله‌گران توصیه می‌کند، این است که از قوانین معاملاتی شفاف و ساده خود پیروی کنید، خلاق و انعطاف‌پذیر باشید و هیچ‌گاه به‌طور مداوم به بازار هدف خود خیره نشوید تا بتوانید در معاملات خود تصمیم‌گیری بهتری انجام دهید.

پرایس اکشن به سبک ال بروکس

پرایس اکشن ال بروکس از جمله ابزارهای رایگان است که استفاده از آن، تنها مستلزم استناد به نمودارهای شمعی یا داده‌های قیمتی است. مزیت استفاده از سبک ال بروکس در معاملات، این است که کاربران مبتدی نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. در پرایس اکشن به سبک ال بروکس، از نمودارهای پنج دقیقه‌ای، روزانه یا هفتگی استفاده می‌شود. این روش نسبت به دیگر روش‌های پرایس اکشن دقت بیشتری داشته و در نتیجه، تحلیل بر اساس آن، منتهی به نتایج دقیق‌تری می‌شود. تأخیر زمانی اندک این روش، معامله‌گران را سریع‌تر نسبت به تغییر روندهای قیمتی آگاه کرده و این امر منجر به تسریع روند معاملات می‌شود.

پرایس اکشن به سبک RTM

پرایس اکشن

پرایس اکشن RTM یکی از انواع سبک‌های پرایس اکشن بر اساس عرضه و تقاضا است. در این روش به کمک تاریخچه قیمت‌ها و ابزارهای تحلیل تکنیکال، دیدگاهی پیش روی معامله‌گران قرار می‌گیرد. در پرایس اکشن به سبک RTM نیازی به اطلاعات تخصصی و شاخص‌های فنی نبوده و تنها ذهن‌خوانی بازار ملاک قرار می‌گیرد. انعطاف‌پذیری و آزادی عمل معامله‌گران، قابلیت ترکیب با انواع سبک‌ها و روش‌های معاملاتی، وجود ستاپ‌های تحلیلی متفاوت و سوددهی بالا، از مزایای سبک RTM محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در پرایس اکشن RTM از اندیکاتور ATR استفاده می‌شود که از این طریق می‌توان حرکت بازار را تعیین کرد.

پرایس اکشن به سبک سم سیدن

از دیگر انواع سبک‌های پرایس اکشن، می‌توان به سبک سم سیدن اشاره کرد که قابلیت پیش‌بینی محدوده قیمتی چرخش بازار را در معامله‌گران ایجاد می‌کند. در این روش که به روش عرضه و تقاضا معروف است، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا بسیار مهم بوده و ستاپ‌های معاملاتی  نیز بر این اساس معرفی می‌شوند. معامله‌گران با اتخاذ سبک پرایس اکشن سن سیدن، تنها با استناد به نمودار قیمت و بدون استفاده از ابزارهایی چون اندیکاتورها، به تحلیل بازار می‌پردازند. همچنین، با استفاده از این استراتژی، رصد فعالیت‌های تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و معامله سفارشات جامانده نیز امکان‌پذیر خواهدبود.

پرایس اکشن به سبک ICT

سبک پرایس اکشن ICT بر تحلیل رفتار بازارگردان‌ها استوار بوده و با استفاده از ابزارهایی چون بررسی عملکرد بازار بورس، اوردربلاک‌ها (Order Blocks)، بررسی سطوح نقدینگی بازار، بررسی سطوح مختلف حد ضرر انجام می‌شود. از جمله مزایای پرایس اکشن ICT می‌توان به پیاده‌سازی ساده و عدم نیاز به ابزارهای پیچیده تکنیکال اشاره کرد. معامله‌گران با استفاده از پرایس اکشن ICT، سفارش‌های خود را در جهتی ثبت می‌کنند که خطوط حمایت و مقاومت را برای مدتی بشکند و یا خطوط روند را بشکند یا در خلاف جهت آن حرکت کند. بدین ترتیب، معامله‌گران خرد را گول زده و با بررسی رفتار این افراد، از هیجانی شدن معاملات جلوگیری کنند.

جمع‌بندی

با استفاده از سبک معاملاتی پرایس اکشن، نیازی به استفاده از ابزارهای پیچیده تکنیکال و بنیادی نداشته و تنها با استناد به نمودار قیمت دارایی مورد نظر خود، می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. با شرکت در دوره آموزشی پرایس اکشن ره‌آورد آکادمی، با انواع سبک‌های پرایس اکشن آشنا شده و می‌آموزید که چطور با نگاهی اجمالی به نمودار قیمت، روندهای قیمت را حدس زده و از آن سود کسب کنید.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24