Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حجم و ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت، مطلوب و قابل قبول بود اما این حجم ناشی از چرخش پول بین اهالی بازار بود و هنوز خبری از ورود پول جدید نیست. به سراغ بازار برویم. بازاری که چهارشنبه را تحت تاثیر رشد دلار نیما، اخبار پتروشیمی و خودرویی و کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها خوب شروع کرد. در ساعت دوم با فشار نسبی عرضه همراه شد اما در نهایت با وجود نگرانی‌ها نسبت به تحولات پایان هفته، با سر و شکل مناسبی به کار خود خاتمه داد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 دی 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با رگه‌هایی از تقاضا آغاز کرد و در یک روز متعادل شاهد رشد بیش از 4 هزار واحدی و تلاش شاخص برای پس گرفتن کانال 1.5 میلیون واحدی بودیم. البته فضا می‌توانست بهتر باشد اما به هر جهت ترس از اخبار و تحولات روزهای پایانی هفته مانعی برای حرکت رو به جلوی جدی‌تر بود. این روزها بسیاری از صاحب‌نظران و تحلیلگران قدیمی و حتی کم‌تجربه بازار جدای از اعتراض به سیاست‌های خام و نسنجیده دولت، نسبت به اظهارنظرات و دسته گل‌های مسئولین گلایه و اعتراض دارند. طی هفته‌ای که گذشت بازار تحت تاثیر دو خبر افزایش نرخ سود و معاملات خودرویی‌ها در بورس کالا بشدت تحت فشار بود. هر چند که اظهارنظرها درخصوص مخالفت عرضه خودرو در بورس کالا به سرعت تکذیب شد و حتی بحث تشکیل کنسرسیوم واگذاری بلوک 2 شرکت پُر حاشیه جاده مخصوص مطرح شد اما واقعیت امر بازار در این سال‌ها به واسطه همین رفتارها و ندانم‌کاری‌ها ضربه خورده تا جایی که بزرگترین گوهر بازار یعنی اعتماد بطور کل از بین رفته است.

در واقع یکی از دلایلی که خروج پول حتی در بازار مثبت و در این قیمت‌های بشدت جذاب هم متوقف نمی‌شود و کماکان شاهد سرازیر شدن پول به بازارهای موازی هستیم، همین رفتاری است که با بازار به مانند یک بچه سرراهی می‌شود. دولت و مجلس به جای اینکه با کمی تفکر و تعقل پول‌های سرگردان را به سمت بورس حرکت دهند و یک بازی برد-برد تعریف کنند، هر روز با یک موضوع سر بازار را روی سنگ گذاشته و عده‌ای را قربانی می‌کنند. اما این روزها باری دیگر اخبار سیاسی داغ شده است. بورل توئیت می‌زند و خبر از توافق برای باز نگه‌داشتن ارتباطات و تلاش برای مذاکرات برجامی می‌دهد. وزیر امور خارجه از دیدار سازنده در اردن خبر می‌دهد اما مقامات آمریکا دیگر اولویتی به نام برجام ندارند. به نظر فضای سیاسی به‌قدری پُر ابهام و پیچیده است که شاید اظهارنظر کردن در مورد آن شبیه به راه رفتن در یک غار تاریک باشد. واقعیت امر با شرایط فعلی، امیدی به توافق نداریم اما هر اتفاقی را باید گوشه ذهن داشت.

و نکته آخر اینکه حجم و ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت، مطلوب و قابل قبول بود اما این حجم ناشی از چرخش پول بین اهالی بازار بود و هنوز خبری از ورود پول جدید نیست. به سراغ بازار برویم. بازاری که چهارشنبه را تحت تاثیر رشد دلار نیما، اخبار پتروشیمی و خودرویی و کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها خوب شروع کرد. در ساعت دوم با فشار نسبی عرضه همراه شد اما در نهایت با وجود نگرانی‌ها نسبت به تحولات پایان هفته، با سر و شکل مناسبی به کار خود خاتمه داد. لذا این امیدواری وجود دارد که برای امروز نیز بازاری متعادل و مثبت را شاهد باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مهدی غیورانه
    مهدی غیورانه

    درود بر شما
    این هفته سیگنال برای من پیامک نشد.

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24