Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به پیش‌بینی بازار امروز می‌رسیم که اندکی دشوار است. چراکه از یکسو حرکت بالا به پائین روز گذشته در اکثر صنایع را داریم و از سوی دیگر جذابیت قیمت‌ها برای ادامه روند صعودی میان‌مدتی. به نظر بازار امروز با فشار عرضه آغاز کرده اما در نیمه دوم معاملات به مرور شاهد تحرکات مثبت در بسیاری از صنایع باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 29 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با اندکی فشار عرضه و سرخ‌پوش شدن شاخص کل آغاز به کار کرد. با گذر از دقایق ابتدایی، رفته‌رفته سمت تقاضا تقویت شد و البته در این بین تحرکات مثبت در برخی از نمادهای شاخص‌ساز نظیر فارس، پارس و شستا موجب شد تا دماسنج اصلی بازار به سرعت تغییر رنگ بدهد اما با نزدیک شدن به یک ساعت پایانی بازار و با سرعت گرفتن فشار فروش در گروه خودروسازی، فشار عرضه به کلیت بازار تسری کرد و شاخص کل به ابتدای کانال 1.5 میلیون واحد بازگشت. البته سمت تقاضا هم شرایط بدی نداشت اما به هر جهت فروشنده‌ها میدان‌دار بازار روز گذشته بودند.

اما در این گزارش به دو نکته مهم اشاره خواهیم کرد. نکته اول اینکه، فشار عرضه روز گذشته، تاوانی بود که سهامداران به علت حرف‌های نسجیده برخی مسئولین پرداخت کردند. حرف‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که درخصوص نرخ بهره و یا عرضه خودرو در بورس کالا این روز‌ها بیشتر به گوش می‌رسد. گرچه تمام گمانه‌زنی‌ها از سوی مسولان ذی‌ربط تکذیب می‌شود اما تاثیر منفی خود را روی بازار می‌گذارد. چراکه هنوز اعتماد از دست رفته بازسازی نشده و همین اندک اعتماد هم از سوی دولت و مجلس خدشه‌دار شده است. و این وظیفه سازمان بورس است که در راستای حمایت از بازار جلوی اظهارنظرهای بدون پشتوانه و هدف‌دار بایستد.

اما نکته دوم اینکه، روز گذشته اکو‌ایران جزئیات جدیدی از بودجه ۱۴۰۲ منتشر کرد و بر اساس این خبر میزان صادرات نفت در سال آینده را یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. همچنین قیمت فروش هر بشکه نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، معادل ۸۰ دلار در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۱ دولت موکلف به فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه شد و قیمت هر بشکه نفت ۷۰ دلار در نظر گرفته شد. اما در حال حاضر متوسط صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران حدود ۹۰۰ تا یک میلیون نفت بشکه در روز است. این رقم نشان می‌دهد که بودجه واقعی نیست. با توجه به تحریم‌های جدید اعمال شده قطعا در زمینه فروش نفت با مشکل مواجه خواهیم بود و از همین حالا می‌توان با قطعیت درخصوص کسری بودجه سال 1402 اظهارنظر کرد؛ مگر اینکه تحریم‌ها برداشته شده و دولت نیز در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و دستگاه‌ها را به صورت ریاضتی اداره کند که دست‌کم چنین عقلانیتی در رفتار دولت دیده نمی‌شود.

اما به پیش‌بینی بازار امروز می‌رسیم که اندکی دشوار است. چراکه از یکسو حرکت بالا به پائین روز گذشته در اکثر صنایع را داریم و از سوی دیگر جذابیت قیمت‌ها برای ادامه روند صعودی میان‌مدتی. به نظر بازار امروز با فشار عرضه آغاز کرده اما در نیمه دوم معاملات به مرور شاهد تحرکات مثبت در بسیاری از صنایع باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24