Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

گفت‌ و گوی زنده تلویزیونی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه ( ۲۸ آذر ماه ) پس از خبر ساعت ۲۱ شبکه یک در برنامه زنده تلویزیونی آغاز شد...

رییس مجلس: احتمال دارد، بودجه دو دوازدهم تصویب شود

بورس24 : گفت‌ و گوی زنده تلویزیونی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه ( ۲۸ آذر ماه ) پس از خبر ساعت ۲۱ شبکه یک در برنامه زنده تلویزیونی آغاز شد.

رییس مجلس شورای اسلامی درمورد بررسی لایحه برنامه و بودجه گفت: در ماده ۱۸۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس در پایان سالی که برنامه توسعه به پایان می رسد در ۱۵ خرداد باید دولت برنامه پنج ساله بعدی را به مجلس ارایه دهد. ماده ۱۸۲ هم دولت را مکلف می کند بودجه سالانه را ۱۵ آذر هرسال بر اساس برنامه پنج ساله به مجلس ارائه کند. بودجه شرکت ها هم باید یک ماه زودتر یعنی ۱۵ آبان به مجلس ارائه کند. قانون روشن است و وظایف دولت و مجلس هم‌روشن است. اما چون برنامه ششم یکسال تمدید شد و سیاست ها کلان مقداری با تاخیر ابلاغ شد دولت نرسید برنامه هفتم را تا پایان خرداد به مجلس ارائه کند. اکنون بودجه و برنامه با یکدیگر هم زمان شده است. حتما باید هم مجلس و دولت باهم همکاری کنند  تا برنامه به تصویب برسد. دولت اکنون هم بودجه و هم برنامه را پیش می برد. بنده فکر می کنم ما  برنامه هفتم و بودجه را باهم در مجلس پیگیری کنیم. طبیعتا مجلس اول برنامه هفتم را بررسی می کند.  حالا اگر نتوانیم بودجه را تا آخر اسفند به سرانجام برسانیم ممکن برای دوماه بودجه دو دوازدهم بسته شود اما همه تلاش دولت و مجلس این است این اتفاق نیفتد.

قالیباف ادامه داد: برای قطع وابستگی بودجه به نفت باید دید که درآمد های دولت از مالیات، گمرک و مولد سازی دارایی ها چقدر افزایش یافته، در این بخش‌ها درآمد دولت ۳ برابر افزایش یافته اما هزینه ها نیز افزایش یافته است، نفت را به خاطر تحریم ها با محدودیت می فروشیم البته الان فروش نفت بهتر از قبل است. مهم این است که درآمد های نفتی تبدیل به هزینه های جاری نشود باید با درآمد های جاری، هزینه های جاری را پرداخت کرد.

قالیباف در مورد حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۲ گفت: در اجرای قانون مربوط به حذف ارز ترجیحی اشکالاتی وجود داشت، باید با سبد کالا معیشت مردم مورد حمایت قرار می گرفت اما در بخش یارانه ۴۲۰۰ تومانی که به همه نهاده ها می دادیم ریخت و ریز زیادی انجام می‌شد چون قانون در حذف ارز ترجیحی ناقص انجام شده است و باید تکمیل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بستر فنی انتخاب مردم بین سبد کالا و یارانه نقدی را فراهم کرده است باید قدرت خرید مردم حفظ شود ، تثبیت قیمت اشتباه است.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24