Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آخرین ماه از فصل پائیز هم در حال خاتمه یافتن است و کمتر از 4 روز دیگر به استقبال زمستان خواهیم رفت. کدال در روزهای ابتدایی و انتهایی دی ماه با ترافیکی از گزارش عملکرد ماهانه و صورت‌های مالی 9 ماهه همراه خواهد بود. بر خلاف دوره‌های گذشته معتقدیم که این بار گزارش‌هایی که از راه می‌رسند دارای اهمیت بالایی از نظر اثرات رشد دلار نیمایی، بهبود نسبی وضعیت کامودیتی‌ها و در نتیجه حاشیه سود شرکت‌ها خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته از همان دقایق نخست با افزایش تقاضا آغاز کرد و در یک روز خوب به کمک بزرگان بازار در صنایعی نظیر پتروشیمی، فلزی، معدنی و پالایشی شاهد جهش حدود 30 هزار واحدی شاخص و رسیدن آن به مرز کانال 1.5 میلیون واحدی بودیم. در این روز شاخص هم‌وزن هم شرایط خوبی داشت و با یک رشد دیگر در آستانه جدال با مقاومت بسیار مهم 450 هزار واحدی قرار گرفت.  مهمترین نکته این روزهای بازار، حجم و ارزش معاملات است که به نوعی در سطوح بیش از 4 هزار میلیارد تومانی و بالای میانگین 30 روزه تثبیت شده و از طرف دیگر تراز نقدیگی حقیقی‌ها را داریم که از آن حالت بغرنج گذشته فاصله گرفته و حتی برای روزهایی مانند روز گذشته، شاهد ورود نقدینگی توسط معامله‌گران حقیقی هستیم.

این روزها تمام نگاه بازار به دلار و نوساناتی است که شاید کمتر کسی انتظار آن را داشت. در حالی در دولت‌های قبلی فنر تورم و دلار در 4 سال دوم رها می‌گردید که گویی دولت سیزدهم کار خود را از دور دوم آغاز کرده و دارایی‌ها با قدرتی شگرف مسیر رو به جلو را طی می‌کنند !! بررسی یک پژوهش نشان می‌دهد تراز بودجه دولت در ۴ ماه ابتدایی سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته است. این کسری دارای دلایل مختلفی است؛ برای مثال در بازه زمانی مذکور تنها ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی و ۲۷ درصد از درآمدهای کمرگی مصوب محقق شده است. این در حالی است که تحقق منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی و سایر واگذاری‌ها معادل صفر بوده است.

درآمدهای مالیاتی بالاترین درصد تحقق یا به عبارتی تحقق ۹۵ درصدی را نسبت به مقدار مصوب ۴ ماهه داشته است. می‌توان گفت دولت در زمینه تحقق درآمد از مجرای مالیات موفق بوده درحالی‌که موفقیتی در زمینه واگذاری اموال خود نداشته است. از طرفی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه از سال گذشته به سال جاری منتقل می‌شود که خود یک چالش محسوب می‌شود. پیش‌بینی آن است که دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ برای تامین بودجه عمومی به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز خواهد داشت که با احتساب کسری منتقل شده از سال گذشته به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این گزارش نشان می‌دهد که رشد دلار چندان هم بی‌دلیل نیست و لذا طول موج روند صعودی بازار به واسطه انتظارات تورمی می‌تواند فرای از تصورات باشد.

اما آخرین ماه از فصل پائیز هم در حال خاتمه یافتن است و کمتر از 4 روز دیگر به استقبال زمستان خواهیم رفت. کدال در روزهای ابتدایی و انتهایی دی ماه با ترافیکی از گزارش عملکرد ماهانه و صورت‌های مالی 9 ماهه همراه خواهد بود. بر خلاف دوره‌های گذشته معتقدیم که این بار گزارش‌هایی که از راه می‌رسند دارای اهمیت بالایی از نظر اثرات رشد دلار نیمایی، بهبود نسبی وضعیت کامودیتی‌ها و در نتیجه حاشیه سود شرکت‌ها خواهد بود. البته سایه بودجه هم کماکان بر سر بازار است و البته بازار نگاه ویژه‌ به دلار نیمایی و نوسانات دلار در بازار آزاد هم دارد. بنابراین روزهای مهمی پیش روی بازار است که شاید بودجه مهمترین رویداد باشد.

اما برای امروز هم احتمالا بازاری مثبت و رو به جلو اما پر عرضه را داشته باشیم. رشد جدی دلار و افزایش انتظارات تورمی موجب افزایش جسارات معامله‌گران شده و به نظر با روند چرخش نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر شاهد تداوم روند صعودی بازار برای روزهای پیش رو با در نظر گرفتن اصلاح‌های مقطعی باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24