Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محرک اصلی بازار در حرکت جدید آغاز شده و گرفتن گارد صعودی برای گذر از سقف کوتاه‌مدتی، سرعت گرفتن رشد دلار نیمایی به پشتوانه شتاب گرفتن رشد نرخ ارز در بازار آزاد است و این موضوع باعث شده تا خریداران جسارت بیشتری برای حرکت روبه‌جلو نشان دهند. البته هنوز تردیدهای زیادی وجود دارد که مانع از ورود جریان قوی پول به بازار می‌شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : روز گذشته را باید "روز بزرگان" نامگذاری کرد. بورس تهران معاملات چهارمین روز کاری هفته را در ادامه تحرکات رو به جلوی بازار دوشنبه، با قدرت تقاضای بالا و البته توسط صنایع بزرگ و صادرات‌محور آغاز کرد تا در یک روز خوب و با یک کندل کشیده و بلندقامت 45 هزار واحدی شاهد شکست مقاومت یک میلیون و 426 هزار واحدی و صدور سیگنال خاتمه یافتن روند اصلاحی باشیم. در این روز شاخص هم‌وزن اندکی ضعیف‌تر از دماسنج اصلی بازار حرکت کرد. ارزش معاملات با جهش خوب به حدود 6 همت رسید و رقمی بالغ بر 440 میلیارد تومان پول جدید به بازار تزریق شد.  

محرک اصلی بازار در حرکت جدید آغاز شده و گرفتن گارد صعودی برای گذر از سقف کوتاه‌مدتی، سرعت گرفتن رشد دلار نیمایی به پشتوانه شتاب گرفتن رشد نرخ ارز در بازار آزاد است و این موضوع باعث شده تا خریداران جسارت بیشتری برای حرکت روبه‌جلو نشان دهند. البته هنوز تردیدهای زیادی وجود دارد که مانع از ورود جریان قوی پول به بازار می‌شود. طی روزهای گذشته بارها و بارها از این ابهامات و جریانات صحبت کردیم از نفت و بازارهای جهانی گرفته تا ابهامات بودجه، نرخ سود و شکاف بالای بین دلار آزاد و نیمایی ...

گویا طی روزهای اخیر بحث‌های زیادی پیرامون سه موضوع کنترل بازارها، نرخ سود و دلار نیمایی در بانک مرکزی مطرح شده که در روند بازار موثر خواهد بود. درخصوص نرخ سود، گفته می‌شود باری دیگر مباحثی در راستای تلاش برای کنترل تورم و سرکوب نرخ ارز از مجاری افزایش سود سپرده مطرح شده است. هر چند که نتیجه این موضوع بر اساس اتفاقات سالهای 93 تا 96 برای بازار مبرهن است. ضمن اینکه در آن دوره، فضای سیاسی آرام و انتظارات تورمی به این شدت بالا نبود. لذا باید امیدوار بود چه سیاستی در دستور کار قرار نگیرد.

اما درخصوص دلار نیمایی، به نظر می‌رسد عواملی نظیر شتاب گرفتن حرکت دلار در بازار آزاد تحت تاثیر کسری تراز تجاری کشور، مشکلات صادرات، افزایش واردات و مواردی از این دست سبب شده تا تغییراتی در سیاست‌گذاری بانک مرکزی صورت پذیرد. در همین راستا، طی روزهای اخیر به برخی صادرکنندگان مجوز داده شده تا ارز را به شکل اسکناس در بازار عرضه کنند و این یعنی در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی برای صادرکنندگان در راستای برقراری تعادل در بازار که اثرات خوبی بر دلار نیمایی و البته سودسازی شرکت‌های صادرکننده دارد.

و در نهایت به سراغ بازار برویم که روز گذشته همه را سورپرایز کرد و شاخص با رشد بیش از 3 درصدی موفق به گذر از مقاومت خود گردید. بر این اساس انتظار می‌رود بورس تهران برای امروز هم شرایط خوبی داشته باشد و به مرور شاهد حرکت شاخص به سمت کانا‌ل‌های 1.5 و 1.6 میلیون واحدی باشیم. البته قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته عاملی برای پرُعرضه بودن بازار امروز خواهد بود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24