یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات دیجیتال، به بیان مثالی از بحران اخیر ارسال اشتباه هشدار زلزله برای کاربران اپراتور اول کشور اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت مدیریت زمان و...
بورس24 : عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی عنوان کرد: ارتباطات شبکه ای افزایش کارآمدی سازمان را در پی دارد.
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی، تصمیم گیری سنتی را از علل ناکارآمدی سازمان ها خواند و خاطر نشان کرد: ارتباطات شبکه ای در عصر دیجیتال می تواند به افزایش کارآمدی و حل مشکلات سازمان بیانجامد.
کارگاه روابط عمومی شبکه ای؛ راهبردها و تکنیک ها روز شنبه، 19 آذر ماه همزمان با گشایش هجدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی به صورت آنلاین برگزار شد.
حسین امامی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات دیجیتال، در آغاز این کارگاه، تصمیم گیری سنتی را از جمله علل ناکارآمدی سازمان ها خواند و با اشاره به اینکه، تصمیم گیری و ارتباطات شبکه ای در عصر دیجیتال می تواند به افزایش کارآمدی و حل مشکلات سازمان بیانجامد، به بازخوانی تعاریف کلاسیک و مدرن روابط عمومی پرداخت.
وی با بیان اینکه اولین تعاریف روابط عمومی، بر نمایندگی مطبوعات و تبلیغات تاکید داشتند، گفت: تعاریف مدرن اما مفاهیم تعامل و فرآیند ارتباطی را در بر میگیرد؛ آنچنان که انجمن روابطعمومی آمریکا نیز روابط عمومی را فرآیند ارتباطی راهبردی میخواند که روابط سودمند متقابل بین مردم و سازمان برقرار می کند.
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی در بخش دیگری از این کارگاه به واکاوی مفهوم “شبکه” پرداخت و ضمن برشماری تفاوتهای شبکه های فنی و اجتماعی، آراء نظریهپردازان علوم ارتباطات اجتماعی در خصوص مفهوم و کارکرد شبکه و جامعه شبکه ای را برای حاضران تشریح کرد.
این مدرس و مشاور روابطعمومی، در ادامه با ارائه تعریفی از روابط عمومی شبکهای، گسترش شبکه ارتباطی با ذینفعان با هدف تامین نظاممند و پایدار ارتباطات را موجب افزایش سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سازمان می شود.
وی، به فعلیت درآوردن ظرفیتهای بالقوه در سازمان و ذینفعان، یافتن راهحل برای حل مشکلات، کارآمدی بیشتر سازمان، افزایش مشارکت در تصمیمسازیها و تصمیمگیریهای سازمانی را از جمله اهداف روابط عمومی شبکهای برشمرد.
امامی در پایان این کارگاه، در پاسخ به سوالی در خصوص نقش و اهمیت زمان در روابط عمومی، به بیان مثالی از بحران اخیر ارسال اشتباه هشدار زلزله برای کاربران اپراتور اول کشور اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت مدیریت زمان و برخورداری از سرعت عمل در حین بحران، از مدیریت روابطعمومی همراه اول در ماجرای هشدار زلزله، تمجید کرد و گفت: روابطعمومی این شرکت در این ماجرا بهدرستی از زمان استفاده کرد و با اقدامات بهنگام به بحران پیش آمده واکنش نشان داد.
شبکهسازی، مزایا و چالشهای روابط عمومی شبکه ای، ساختار شبکه و راهبردهای روابطعمومی شبکهای، تحلیل شبکههای اجتماعی، اتصالگرایی، جمعسپاری و … از دیگر مطالب ارائه شده در این کارگاه علمی بود.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.