Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پازوکی گفت: منابع درآمدی و هزینه های دولت در بودجه سال گذشته تامین نشده و همین موضع باعث شد تا شرکت های عرضه شده در بازار سرمایه بار هزینه دولت را به دوش کشند و این مهم همچنان پابرجا بوده و آثار آن در بودجه سال 1402 نمایان است.

مشکلات دنباله دار بورس در لایحه بودجه

بورس24 : پازوکی گفت: منابع درآمدی و هزینه های دولت در بودجه سال گذشته تامین نشده و همین موضع باعث شد تا شرکت های عرضه شده در بازار سرمایه بار هزینه دولت را به دوش کشند و این مهم همچنان پابرجا بوده و آثار آن در بودجه سال 1402 نمایان است.

مهدی پازوکی کارشناس بودجه با اشاره به سیاست های دولت در تدوین لایحه بودجه و اثرگذاری آن بر بازار سرمایه به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: بودجه سالجاری به اهداف خود نرسید و با توجه بر اینکه بیشتر منابع درآمدی دولت از شرکت های بخش خصوصی تامین می شد که عمده آن در بازار سرمایه عرضه شده اند؛ بنابراین فشار مضاعفی برآنها وارد تا هزینه های دولت را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که مبنای تدوین بودجه نیز  پیش بینی نرخ تورم و قیمت ارز به شمار می رود، می توان انتظار داشت که تحمیل این هزینه ها بر این شرکت ها همچنان ادامه دارد.

این کارشناس اقتصاد کلان، صنایعی همچون پتروشیمی، دارویی، فولادی و ... که درگیر واردات مواد اولیه و یا صادرات هستند را تاثیرپذیرتر دانست و گفت: دولت باید به دنبال راهکارهای عملیاتی دیگری باشد و هزینه های خود همچون معافیت های مالیاتی و هزینه هایش را کاهش دهد .

پازوکی تصریح کرد: بودجه سالجاری دارای تخصیص های کلانی به بخش پژوهش بود که متاسفانه تا به امروز هیچ خروجی از آنها حاصل نشده و آن هزینه از شرکت های تولید خرد و کلان بخش خصوصی و پرداخت های مالیاتی مردمی و اصناف  تامین شد.

وی راه نجات اقتصاد ایران از نرخ تورم، بی ثباتی و همچنین تحقق سیاست های بودجه ای دولت را کاهش هزینه ها و تدوین لایحه بودجه بر اساس برنامه توسعه دانست وعنوان کرد: متاسفانه دولت به برنامه محوری توجه نداشته و یا اغلب برنامه هایش غیرکارشناسانه و برای بازه زمانی کوتاه مدت تدوین می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24