Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: به واسطه جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی فولاد کاهش یافت و ایران نیز 2 برابر نیاز، فولاد تولید کرد و روسیه برای فروش فولاد به دامپینگ روی آورد. ازاین رو نیاز است تا سیاست های آنتی دامپینگ را برای صادرات فولاد اتخاذ کرد.

مدیرعامل «فخوز» تشریح کرد؛ چگونگی اثرگذاری جنگ روسیه و اوکراین بر ایجاد بحران در فولادسازان ایرانی

بورس24 : مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: به واسطه جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی فولاد کاهش یافت و ایران نیز 2 برابر نیاز، فولاد تولید کرد و روسیه برای فروش فولاد به دامپینگ روی آورد. ازاین رو نیاز است تا سیاست های آنتی دامپینگ را برای صادرات فولاد اتخاذ کرد.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به کاهش حجم  فروش و میزان صادرات فولاد به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: با توجه به رقابت کشورهای غربی (اروپایی) و شرقی (روسیه و چین) و جنگ اوکراین، صنایع فولادی نه تنها ایران بلکه سطح بین المل بسیار تحث تاثیر قرار گرفته و ایران اقدام به تولید 2 برابری بیش از نیاز کرد و همین نکته باعث شد تا بخش صادرات فولاد تحث تاثیر قرار گرفته و تعرفه واردات نیز صفر شود.

 وی با تاکید بر فرصت سوزی ایران در عرضه فولاد به هنگام آغاز جنگ روسیه و اوکراین ادامه داد:  مقرر بود تا روسیه و اوکراین قبل از آغاز این جنگ  معادل 40 میلیون تن فولاد را به بازارهای جهانی بفروشند و جنگ باعث شد تا این موضوع منتفی گردد و یک ایست و حتی شوک به صنایع مرتبط با فولاد مانند خودروسازی وارد شود.

ابراهیمی تصریح کرد: این موضوع تا اردیبهشت امسال ادامه داشت و باعث شد تا فولاد  در این بازه زمانی با جهش قیمت روبه رو شود  که ایران به جهت تحریم ها، برخی قراردادها با روسیه، وضع عوارض صادراتی بالا و... این فرصت را از دست داد و  روسیه با گرم شدن هوا اقدام به تولید و عرضه فولاد کرد به طوری که قیمت ها با سرعت بالایی ریزش را شاهد شد.

مدیرعامل فخوز به اقدام آنتی دامپینگ اوکراین اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی نیز اوکراین قیمت فولاد خود را بسیار کاهش داد و با شرکت های اروپایی قرادادهایی منعقد کرد که نرخ فولاد در آن بسیار نازل بود.

ابراهیمی اثر این دامپینگ را تولید و وجود فولاد بیش از نیاز در ایران دانست و یادآور شد: اکنون کارخانجات فولاد در ایران، محصولاتی دارند که هزینه تولید آن بسیار بالا بوده و از سویی دیگر قیمت محصول  نازل شده  و تعرفه صادراتی نیز بسیار بالاست. همین شرایط سخت برای تولید، فروش داخلی و صادرات باعث شده تا تولید و تجارت برای این صنعت دورنمایی مطلوب را به همراه نداشته و نیازمند بوده تا دولت سیاست های تازه حمایتی برای برون رفت از این دامپینگ را اخذ و اجرایی سازد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24