Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در حال حاضر مهمترین شرکت زیرمجموعه هلدینگ داده ورزی سداد یعنی پرداخت الکترونیک سداد، مجوز پذیرش بازار سرمایه را اخذ کرده و مقدمات آن نیز فراهم شده  و در بازه زمانی کوتاه مدتی سهام این شرکت در بازار عرضه خواهد شد.

مزیت های شرکت پرداخت الکترونیک سداد از نگاه سهامدار عمده/ این شرکت به زودی در بورس عرضه می شود

بورس24 : خرداد ماه سالجاری بود که حمیدرضا احمدیان با تصمیم اعضای هیات‌مدیره داده ورزی سداد، مدیرعامل این هلدینگ شد. وی که دارای مدرک دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی گرایش بازیابی اطلاعات از دانشگاه تهران است به عنوان یکی از برنامه‌هایش در داده ورزی سداد، خواهان بوده تا با ایجاد مکانیزم‌هایی، حفظ، جذب و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز را با تعریف مسیرهای متنوعی همچون طرح کارآموزی برای جوانان مستعد و تحصیل کرده در قالب توسعه آکادمی سداد مد نظر قرار دهد.

با توجه بر اینکه شرکت داده ورزی سداد در جهت برون ‌سپاری فعالیت‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملّی ایران تأسیس شد و امروز نیز با بیش از 3500 کارشناس و متخصص در امور نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، تجارت الکترونیک و امنیت  همکاری دارد از این رو می تواند با اخذ رویکردی تازه در حوزه  فاوا، بانکداری دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اهداف و برنامه های احمدیان را محقق سازد. به همین منظور خبرنگار بورس24 ، گفت و گویی با وی انجام داده تا برنامه های آتی و نحوه اجرایی آنها را برای مخاطبان و علاقمندان تشریح کند.

*به عنوان مقدمه مختصری از  سبقه و فعالیت های هلدینگ داده ورزی سداد را بازگو کنید؟

حدود 23 سال از زمان تاسیس داده ورزی سداد  و حضور آن در اکوسیستم بانکی با محوریت و تمرکز بر خدمات بانک فناوری اطلاعات می گذرد. در حال حاضر این هلدینگ از 6 شرکت داده ورزی سداد، پرداخت الکترونیک سداد، شرکت فناوری اطلاعات راهبر سداد (پیام‌رسان بانکی بله)، پارس تکنولوژی سداد، فناوران نوآور سداد (فینوداد) و اعتماد پردازش سداد متشکل  شده  که 2 شرکت آخر، در این دوره و با تمرکز بر اکوسیستم نوآوری کشور و بازوی اجرایی سازمان امور مالیاتی  در توسعه صندوق های فروشگاهی راه اندازی شدند.

قابل تامل است اگر بدانید؛ شروع به کار سداد با یک شرکت بود. سال 93 و با توجه به گستردگی برنامه ها و ضرورت ورود به مرحله جدید بلوغ فناورانه در حوزه نگهداری و توسعه زیرساخت های شبکه ای و فنی شعب شرکت پارس تکنولوژی و با هدف توسعه شبکه و نظام پرداخت شرکت پرداخت الکترونیک سداد تشکیل شدند و مابقی شرکت ها  دربازه زمانی  7 سال گذشته به این مجموعه اضافه شدند. البته زحمات همه مدیران در دوران قبلی ارزشمند و ستودنی بوده است و همواره و حداقل 60 درصد برنامه های یک مدیر تکمیل و پیگیری اقدامات قبلی می باشد.

البته این مجموعه تنها زحمات همکاران و مدیران قبلی نبوده است و در حال حاضر سداد سهامدار شرکتهایی نظیرسامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار (سککوک) ، نوآوری باز فرابوم و شرکت یکتا ققنوس پارس نیز می باشد و انشاالله در آینده ای نزدیک با هدف توسعه سبد محصولات از همکاری با چند پلتفرم و شرکت جدید رونمایی خواهد شد.

*نوآوری های فناورانه و سیاست های مرتبط با این موضوع در مجموعه سداد به چه شکلی فعال و اجرایی می شود؟

بانکداری در ایران یکی از صنایعی است که در حال حاضر بازیگران زیادی نظیر بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت، موسسات مالی و فینتک‌های جدید در آن فعال هستند و می توان گفت سطح رقابت در این صنعت نسبت به خیلی از حوزه‌های دیگر در کشور، بسیار زیاد است. با این وجود، بازیگران اصلی و قدیمی این صنعت که بانک‌ها هستند، همچنان مرجع اصلی ارائه دهنده خدمات مالی به مردم و سایر کسب و کارها می باشند.

در یک دهه گذشته در صنعت بانکداری و خدمات مالی، در فضای بین المللی تغییرات گسترده ای رخ داده است و بانکداری از دوره سنتی با تمرکز بر ارائه خدمات از طریق کانال‌های آفلاین مثل شعب، به بانکداری مدرن با تمرکز بر استفاده از کانال‌های دیجیتالی مهاجرت کرده است. این تغییر و تحول در رویکرد بانکداری، به دلیل تأثیرات پدیده‌ای به نام تحول دیجیتال  بر روی این صنعت است.

تحول دیجیتال بیانگر تغییر و تحول در مدل کسب و کار در صنایع مختلف بر اساس تکنولوژی‌های نوظهوری است که به عنوان اجزاء اصلی انقلاب صنعتی چهارم ارائه شده اند. از جمله این فناوری‌ها می توان به مواردی مانند هوش مصنوعی، رایانش ابری، تحلیل داده‌ها، ارزش افزوده و بلاکچین اشاره کرد که در کنار توسعه استفاده مردم از راهکارهای ارتباطی نوین مانند تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی سبب شده است مدل های جدید درآمدزایی تعریف شود و بازیگران جدید و نوآور در قالب استارتاپ‌ها وارد عرصه رقابت با شرکت‌های بزرگ و قدیمی شوند.

در صنعت بانکداری نیز مجموعه‌های نوین مبتنی بر تکنولوژی که به اصطلاح فینتک نامیده می‌شوند، توانسته اند تهدید بزرگی برای بانک‌ها در زنجیره ارزش آنها ایجاد کنند و به نوعی انحصار ارتباط مستقیم بانک با مردم را از بین ببرند. در چنین فضایی گفته می‌شود که بانک‌ها به عنوان بازیگر اصلی و سنتی در این صنعت، برای باقی ماندن در بازار، نیازمند تحول در مدل کسب و کار خود هستند و برای عبور از دنیای بانکداری سنتی به مدرن و رقابت با فینتک‌ها، می‌بایست برنامه جامعی در حوزه تحول دیجیتال داشته باشند. برنامه جامع تحول دیجیتال به بانک‌ها کمک می‌کند با تکیه بر توانمندی‌های اصلی خود که اعتماد مشتری، سهم بازار و دارایی‌های سرمایه‌ای زیاد است، بتوانند در عرصه بانکداری در عصر دیجیتال موفق باشند. در غیر این صورت بانک‌ها حتی با وجود داشتن سرمایه فراوان، برند معتبر و تعداد مشتریان زیاد، در عصر دیجیتال محکوم به شکست هستند.

بانک ملی ایران در سال اخیر با شناخت صحیح از تهدیدها و فرصت‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال در دستور کار خود قرار داده است. این بانک در خیلی از حوزه‌های جدید به عنوان بانک مرجع در کشور مطرح می‌باشد و تلاش دارد تا ظرفیت‌سازی خوبی در توسعه و فروش محصولات و خدمات نوین بر پایه بانکداری دیجیتال انجام دهد. بانک ملی ایران در سال‌های اخیر کانال‌های اصلی ارتباطی دیجیتال خود نظیر اینترنت بانک و موبایل بانک را به نام "بام" و با کیفیتی منحصر به فرد برای مشتریان خود توسعه داده است. در حوزه بانکداری اجتماعی، پلتفرم بله را راه اندازی کرده است. مشارکت‌هایی با بانک‌های دیگر و بخش خصوصی در سایر حوزه‌ها دارد که در آینده منجر به توسعه خدمات غیرحضوری بانکداری می‌شود.

هلدینگ داده ورزی سداد به عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران و شرکت تخصصی این بانک در حوزه فناوری اطلاعات، وظیفه مشاوره و همکاری در پیاده‌سازی استراتژی‌های کلان و ایجاد همسویی در ارزش آفرینی تحول دیجیتال این بانک را دارد، بنابراین ما در دوره نوآوری و توسعه تکنولوژی مبتنی بر فناوری های نوآورانه قرار داریم و بایستی در حداقل زمان ممکن فرصت استفاده از توسعه جدید را غنیمت بدانیم. تفکر حرکتی درست در دوران جدید توجه به لبه تکنولوژی است و می طلبد تا تفکرات توسعه بازار و محصولات بانکی را سریع تر، پویاتر و چابکتر دنبال کنیم. به همین منظور مرکز نوآوری بانک ملی (فینوداد) با این رویکرد شکل گرفته تا بتوان ارتباط نزدیکتری با جامعه کسب و کارهای جوان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد کرد که این نهاد جدید  بر اساس حوزه های بیمه، بانک و بازار سرمایه نیز مدنظر بوده و وظیفه دارد تا  در اکوسیستم پولی و بانکی کشور، حلقه ای را ایجاد کرده تا شرایط برای حضورتمامی شرکت ها جوان در حوزه های مربوطه مهیا شود؛ هرچند تا به امروز نیز برخی از این شرکت ها در اکوسیستم و زیست بومی که سداد ایجاد کرده است وارد شده اند. و با آکادمی سداد بازوی محتوایی، پژوهشی و آماده سازی ورود به این فضای جدید می باشد.

در همین راستا لازم بود تا تفکر و نگرش حوزه کسب و کار در سداد تغییر کند و معاونت کسب و کار وظیفه رصد، بررسی، مدلسازی در این فضا را به عنوان واحد مدلسازی و اتصال به زیست بوم داخلی بانک بر عهده دارد.

*اهمیت و جایگاه بانک ملی در این مسیر به چه شکلی در نظر گرفته شده است؟

ما در دوره دیجیتال داروینیسم زندگی می‌کنیم، همان طور که فناوری و جامعه تکامل می‌یابد، این امری ضروری می‌شود که سازمان‌ها نیز مدل‌های کسب و کار خود را تکامل دهند. از سال 2000 میلادی، 52 درصد از 500 شرکت اول فوچون یا با یکدیگر ادغام شده‌اند، یا توسط شرکت‌های دیگر خریداری شده‌اند یا ورشکسته شده‌اند. تهدید جدیدی به‌عنوان استارت آپ خاتمه بخش قسمت عظیمی از سهم بازار کمپانی‌های قدیمی بوده است و این روند رو به رشد است. مجله وال استریت بیان می‌کند که ارزش حدوداً 100 استارت آپ در آمریکا بیش از 1 میلیارد دلار است، این استارت آپ ها باارزش و گران قیمت، خیلی از اوقات بازار جدیدی را ایجاد نمی‌کنند، بلکه به کمک فناوری جدید خود به‌سرعت شروع به گرفتن سهم بازارهای قدیمی و مشتریان را قانع به تجربه‌های جدید می‌کنند. بنابراین:

  • بازار محصولات و خدمات شدیداً به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کند و موبایل کانال مورد علاقه مشتریان شده است.
  • این مشتریان و کارکنان دیجیتالی قوانین بازی را هر روز دارند تغییر می‌دهند و عقاید، انتظارات و ارزش‌هایشان دیگر با فناوری‌ها فرآیندهای بنگاههای قدیمی سازگار و منطبق نیست.

در 10 سال گذشته مشاهده شده که هزاران شرکت مانند نوکیا و بلکبری و کداک یا از بین رفته‌اند، یا شدیداً سهم خود را از بازار از دست داده‌اند، حال یک سؤال مطرح است: چگونه کمپانی‌ها باید از نابود شدن خود جلوگیری کنند؟ جواب این سؤال در یک کلمه است: نوآوری.

در فضای فوق‌العاده رقابتی اقتصاد امروز، نوآوری بسیار حائز اهمیت شده است. بررسی‌های اخیر شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که 65 درصد از مدیران ارشد با فشار حاصل از فضای رقابتی حاصل از نوآوری مواجه هستند. در سال 2014 تقریباً 6/1 تریلیون دلار در مجموع صرف بخش توسعه و تحقیق سازمان‌ها شده است. علی رغم این سرمایه‌گذاری گسترده 85 درصد از محصولات ناشی از این نوآوری‌ها با شکست روبه‌رو شده است.

ضعف‌های فراوان سیستم نوآوری قدیمی باعث شد که تعدادی از سازمان‌های بزرگ در پی روش‌های جدیدی در نوآوری باشند و این سازمان‌ها مراکز نوآوری را در جهت شتاب‌گیری در فضای دیجیتال امروزی ایجاد کردند. " مراکز نوآوری شامل تیم‌هایی از افراد و معمولاً سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند و هدف آن‌ها ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری ایجاد می‌کنند." وظیفه مراکز نوآوری، پیشرو بودن و ریسک کردن راه‌حل‌های جدید برای مشتریان، تست کسب و کار مدل‌های جدید و ارزیابی فناوری‌های جدید است تا بتواند سهم بازار یک شرکت را ارتقا دهد.

بنابراین در یک جمله باید گفت که "توجه بر توسعه کسب و کارها و خدماتی که سداد به جامعه هدف خود ارائه می کند در اهداف بانک ملی نیز قرار دارد". یادآور می کنم که مهمترین ماموریت سداد پاسخگویی به نیاز بانک ملی در حوزه تکنولوژی بوده و بر سایر بازارها تمرکز ویژه ای ندارد؛ زیرا تاکید سداد  بلوغ توسعه، حرکت و رشد چابکی بانک ملی است. البته در این شرایط همچنان تعامل و هماهنگی بسیار مطلوبی با شبکه پولی و بانکی کشور وجود دارد و با تمامی بانک ها نیز ارتباط نزدیکی برقرار است. از سویی دیگر مسائل و بازارهای مشترکی با ارکان تعریف شده و در حوزه تبادل سرویس ارتباط مطلوبی را شاهد هستیم و معتقد بوده  بورس، بیمه و بانک 3 ضلع اقتصادی کشور هستند و از یکدیگر تفکیک ناپذیرند. بنابراین در مدیریت جدید سداد چنین ارتباط و همکاری، تسری و گسترش بیشتری خواهد داشت. سداد در اکوسیستم بانکی کشور، دارای دانش، ابزار و محصولاتی  بوده که آن را در اختیار کسب و کارها، بنگاه ها و بانک ها قرار می دهد و از سویی دیگر خواهان بوده تا ظرفیت های سایرین را برای توسعه و بلوغ خود استفاده کند. و مطمئنا منفعت این تفکر و بازارگستری فناورانه جدید قبل از هر چیزی شامل بانک ملی خواهد بود و بانک ملی با ظرفیت ها و زیرساختهایی که دارد مهمترین درایور آن در جامعه می تواند باشد.

*با توجه به توسعه روزافزون فناوری و کسب کار در سداد، خواهان عرضه سهام این شرکت از طریق بازار سرمایه هستید؟

در بحث ورود به تابلو معاملات و بورسی شدن  شرکت های سداد نیز تفکرات و اقداماتی  انجام شده است. در حال حاضر مهمترین شرکت هلدینگ یعنی پرداخت الکترونیک سداد، مجوز پذیرش بازار سرمایه را اخذ کرده و مقدمات آن نیز فراهم شده  و در بازه زمانی کوتاه مدتی سهام این شرکت در بازار عرضه خواهد شد. البته نویدی به فعالان و سهامداران بازار بورسی داده می شود که نماد سداد همچون همه فعالیت های مبتنی بر پایداری و لبه تکنولوژی، برای سرمایه گذاری بسیار مطمئن و پایدار بوده زیرا ارزش آفرینی آن  در حوزه فعالیتی و سرویس هایش کاملا مشخص و قابل رصد است. طی این سال ها دغدغه سداد ، تمرکز بر خدمات بانک ملی  بوده و تا به امروز اجرایی کردن چنین نگاهی ادامه دارد. از آنجایی که پایداری سرویس دهی های بانک ملی  به عنوان اولویت هایش است و با توجه بر اینکه بانک ملی از لحاظ تعداد مشتری، رتبه اول  ایران و کشورهای جهان اسلام  را به خود اختصاص داده  باید در بازار و توسعه تمرکز بیشتری داشته باشد.

*نوآوری و پویایی در سداد بر چه معیار و اساسی سنجیده و بالفعل می شود؟

قابلیت‌های پویا، ظرفیت یک سازمان در ایجاد،گسترش یا اصلاح هدفمند منابع خود می‌باشد.منابع چیزهایی هستند که سازمان می‌تواند با اتکای به آنها به اهدافش دست یابد.یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های پویا،توانمندی‌های پویای تحقیق‌و‌توسعه در سازمان‌ها می‌باشد، از مهم‌ترین خروجی‌های تحقیق‌و‌توسعه،ایجاد نوآوری می‌باشد.لذا توانمندی‌های پویای تحقیق‌وتوسعه می‌تواند بر روی عملکرد نوآورانه‌ی تاثیر بسزایی داشته باشد.

سداد اکنون وارد مرحله توجه به توسعه کسب و کارها شده و ضرورت استفاده موثر از شاخص های نوآورانه از اهمیت بالایی برخوردار است. تفکرات جدید در حوزه کسب و کار و توسعه مرکز نوآوری بانک ملی در همین راستا بوده است و از طرفی معتقدم نیاز و ذائقه مشتریان همواره در حال تغییر است. سبک زندگی مردم نیز متحول شده و با توجه بر اینکه بسیاری عادت کرده تا نیازهای شان را از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تامین کنند بنابراین وارد دوره بانکداری اجتماعی شده ایم و جدای ضرورت بازنگری سبک زندگی ، بایستی به برنامه های تعاملی، پایدار و قابل استناد در این مسیر اندیشید، اگرچه ناگفته پیداست که همه به ابزار وابسته شده اند پس همین یک دلیل کافی است تا پویایی، توسعه و دگرگونی ابزارها برای ماندگاری در شبکه مهم ارزیابی می شود.

ببینید نکته مهم وجود فعالیت های مرتبط برای افزودن ارزش به مشتریان در برنامه های راهبردی، تلاش برای درک درست برنامه ریزی های راهبردی، درنظر گرفتن اهداف و راهبردها جهت نیل به چشم انداز سازمانی، وجود فرآیندهای رسمی برای آموختن از پروژه های گذشته و انتقال آموخته ها به پروژه های جدید، درک فرصت های جدید بازنگری عملکردی توسعه محصول جدید، مدیریت دارایی های فنی و اتحاد برای بسیج منابع و قابلیت های نوآوری، جذب دانش جدید و جذب فناوری های پایه و اصلی کسب کار از مهمترین شاخص های تدوین شده در سداد در مسیر پویایی و بالفعل شدن تفکرات جدید و مبتنی بر نیاز و نوآوری می باشد و البته در کنار این جزییات سداد نیز برای این مهم برنامه ریزی مکملی نیز داشته است؛ یعنی شرکت و کارشناسانش به دنبال حلقه های مفقوده ای بوده تا در سبک زندگی مردم برای بهتر استفاده کردن از خدمات بانکی تاثیر بگذارد.

*این شرکت برای ارائه خدمات به بازار سرمایه، ابزارهایی تعریف کرده است؟

بله. بانک ملی طی سالهای اخیر همکاری نزدیک با بازار سرمایه داشته است و عمده این فعالیتها در بخش های دیگر نظیر کارگزاری بانک و سایر هلدینگ های سرمایه گذاری پیگیری می شود. ما در سداد نگهدارنده و یا توسعه دهنده پلتفرم ها و خدمات مرتبط با بازار سرمایه هستیم. در حال حاضر سرویس های مرتبط با مشتریان فعال در بازار سرمایه در بانک ملی توسط سداد نگهداری شده و این خدمات از طریق سامانه های موجود ارائه می گردد و عمده فعالیتها مرتبط با تعاملات بانکی در بازار سرمایه است.

نکته مهم که نباید از آن غافل شد تعامل بازار پولی بانکی و بازار سرمایه است . به عنوان مثال در توسعه زیست بوم آینده بانکی نمی توان از مساله اعتبار مشتری به سادگی عبور کرد و بخش مهمی از اعتبار مشتری به عملکرد و خروجی  آنها در حوزه بورس مرتبط می شود. یعنی اگر بانکی مشتری حقیقی و یا حقوقی داشته باشد؛ سهام مشتری هایش می تواند به عنوان وثیقه مطمئنی در بازار پولی و بانکی به شمار رود. با توجه بر اینکه بسیاری ازبانک های کشورمان به دنبال این مهم بوده، مجموعه بانک ملی و سداد به عنوان پیشرو در مجموعه نظام اقتصادی ایران؛ مسیر جدیدی را در این صنعت ترسیم کرده است.

*پیشرو بودن سداد در صنعت و حوزه های مورد نظر به چه معنا تعبیر می شود؟

اگر در نظام اقتصادی کشور با تمرکز بر نظام پولی و مالی در بانک مرکزی تصمیمی گرفته و سرویس جدیدی ایجاد شود که اثرگذاری و کاربری مطلوبی داشته باشد؛ این سرویس در گام  اول از سوی بانک بزرگی اجرایی می شود. اگر بانک بزرگی (مانند بانک ملی ایران)، بتواند این مهم را اجرایی کند مابقی بانک ها و بخش خصوصی نیز می توانند راحتتر و سریعتر به این موضوع وارد شوند. بنابراین و بر اساس تجربه و اذعان سیستم بانکی کشور، همواره بانک ملی و به تبع آن  سداد در بسیاری از موضوعات و سرویس ها پیشرو بوده  به عنوان مثال  ایجاد رمز ریال آخرین دستاورد سداد به شمار می رود که در مدت زمان کوتاهی این مهم عملیاتی شد و یا مجموعه سرویس هایی که در ایام اربعین خدمات گسترده  و توسعه ای را بر روی اپلیکیشن بله ارائه دهد. و دقیقا استفاده از تکنولوژی جایی بود که  در اپلیکیشن بله و بر اساس سرویس USSD زائرین توانستند؛ مکان یابی  مرتبطی با همسفران و عمودها  داشته و بر اساس آن پیاده روی کنند و یا سرویس ارائه ارز اربعین که در مدت زمان کوتاهی رو اپلیکیشن بله  در اختیار داشته باشند. بواسطه دانش و تکنولوژی که در اختیار داریم ، سداد این مهم را در مدت زمان 48 ساعت برای بانک مرکزی اجرایی کرده و  توانست نیاز مردم و صنعت بانکداری کشور را مرتفع سازد. ارز توافقی نیز اخیرا توسط مجموعه سداد عملیاتی شده و این مهم  نیز در مدت زمان 24 ساعت بر روی پلتفرم بله طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت.

*اپلیکیشن بله یک ارزش افزوده  برای سداد بوده یا خدمت بانکداری به شمار می رود؟

هر دو. ما بله را اپلیکیشن هوشمند مالی- اجتماعی کشور می دانیم  که تجربه کاربری آسان مبتنی بر پیام ، تجربه یکپارچه خدمات ، مبتنی بر موبایل و توجه به نسل Z، حداکثر استفاده از هوش مصنوعی، استفاده از داده‌های اجتماعی و مالی در قالب کلان داده و پرداخت اجتماعی از مهمترین مزیت های آن است. و از طرفی اپلیکیشن بله منطبق بر لبه تکنولوژیو  بر ارائه خدمات بانکی در مفهوم سوشال بنکینگ است و موضوعیتی از بانکداری اجتماعی را در بر می گیرد. بله یک پیام رسان به شمار می رود که دارای یک ارزش افزوده یعنی ارائه  خدمات بانکی است.

ما مهمترین اهداف را روی تعاملات بانکداری اجتماعی با هدف تعیین خواسته مشتریان برای تعامل با بانک از طریق شبکه‏های اجتماعی، وجود اکوسیستم اجتماعی با تمرکز بر ساختن ترکیب مناسبی از کانال‏های اجتماعی در راستای اهداف کسب و کار بانک، ایجاد کانال‏های بانکی گسترش یافته اجتماعی، تلاش برای تبدیل کانال‏های ارتباطی بانک از مدل تعامل طرفه به تعامل دو سویه، تجربه اجتماعی موفق با هدف تعیین بهترین نقاط دسترسی و جذب مشتری از طریق تجربه کاربری، امکان ریسک و کنترل (ریسک‏های قانونی و انطباق) با اعمال کنترل‏های ثابت در سراسر کانال‏ها و بخشهای پر کاربر قرار داده ایم. پس عملا بانک ملی در مسیر بانکداری اجتماعی موفق بوده است.

*پیش از بله ، سداد و بانک ملی به ارائه خدمات در قالب بانکداری الکترونیکی و دیجیتالی روی آورده بودند؟

بانک ملی در خصوص بانکداری حقیقی و حقوقی، پلتفرم بام را ایجاد کرده بود که به عنوان قدیمی ترین پلتفرم ها  حوزه بانکداری دیجیتال به شمار می رود. بام مخاطبین خوبی داشته  و مشتریان فعال آن هم اکنون بیش از 8 میلیون کاربر است.  بام روزهای سخت خود را گذرانده و مهم ترین دغدغه امروز سداد و بانک ملی برای بام، بلوغ بیشتر آن بوده تا به معنای واقعی بتوان بانکداری شرکتی مطمئنی را بر روی این پلتفرم برای مشتریان بانک ملی و مشتریان سایر بانک فراهم کرد.

لازم به ذکر است؛ در مجموعه سداد طرح  سرویس هایی همچون بام و بله بی شمار بوده و در دوره مدیریتی جدید سداد و بانک ملی این محصولات ایجاد و دراختیار همه فعالان بخش های پولی و مالی بانکی کشور قرار می گیرد. مدیران سداد نیز خواهان بوده با تاکید بر پیشرو بودن در صنعت مربوطه این سرویس ها را به اشتراک گذاشته  به طوری که در مسیر جدید، بلوغ سداد را شاهد شده و این مسیر تکاملی ادامه دار خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24