Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حدود 2 هفته دیگر، آذر و بطور کل فصل پائیز به پایان خواهد رسید. تا به این جای کار بازدهی بازار با توجه به تورم و رشد نرخ ارز، طلا و مسکن و حتی اوراق، چندان دندانگیر نبوده اما به هر جهت با اتمام این فصل از سال در گام نخست گزارش‌های ماهانه منتشر خواهد شد و پس از آن بازار با در دست داشتن عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها، به مصاف گزارش‌های میان‌دوره‌ای یا همان صورت‌های مالی 9 ماهه می‌رود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 15 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته متعادل و با رگه‌های مثبت آغاز کرد اما نبود تقاضای جدی موجب شد تا این بار فروشندگان با قدرت بیشتری در بازار حاضر شده و در نتیجه این رویداد عقبگرد بیش از 4 هزار واحدی شاخص کل را شاهد باشیم. هر چند که شاخص هم‌وزن ردای سبز بر تن داشت و موفق شد با ثبت رشد اندک، خبر از تعادل نسبی در بازار بدهد. کماکان ارزش معاملات حوالی سطوح 3 هزار میلیارد تومان پرسه می‌زند و خروج نقدینگی ادامه دارد.

سوالی که این روزها مطرح می‌شود این است که روند فعلی و نوسانی بازار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. این موضوع را از 2 بُعد می‌توان بررسی کرد. بُعد تکنیکی و بُعد روانی. درخصوص بُعد تکنیکی باید گفت، شاخص به خوبی سطح حمایتی برابر با میانگین‌های 100 و 200 روزه را حفظ کرده و کم‌کم برای حرکت بعدی آماده می‌شود. اما سیگنال قطعی زمانی صادر خواهد شد که شاخص کل بتواند با قدرت بالا از سد یک میلیون و 426 هزار واحدی عبور نماید. اما بُعد روانی ماجرا، به ریسک‌ها و ابهامات سیاسی و اقتصادی مرتبط می‌شود. همانطور که روز گذشته هم اشاره شد، ریسک بودجه و بازارهای جهانی تا حدودی کاهش یافته است. اما هنوز سایه ریسک‌هایی نظیر نرخ اوراق، قیمت‌گذاری دستوری، ممانعت از رشد دلار نیمایی و فضای درهم پیچیده سیاسی بر سر بازار سنگینی می‌کند و البته معتقدیم که کل ریسک‌ها یک شبه برطرف نخواهند شد. بنابراین بُعد دوم ماجرا مستقیما به رفتار دولت مربوط است. اینکه چه سیاستی را در قبال دلار نیما، نرخ اوراق و قیمت‌گذاری دستوری در پیش بگیرد.

اما در این بین شاید بد نباشد، نگاهی هم به تحولات کدال داشته باشیم. تقریبا در حدود 2 هفته دیگر، آذر و بطور کل فصل پائیز به پایان خواهد رسید. تا به این جای کار بازدهی بازار با توجه به تورم و رشد نرخ ارز، طلا و مسکن و حتی اوراق، چندان دندانگیر نبوده اما به هر جهت با اتمام این فصل از سال در گام نخست گزارش‌های ماهانه منتشر خواهد شد و پس از آن بازار با در دست داشتن عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها، به مصاف گزارش‌های میان‌دوره‌ای یا همان صورت‌های مالی 9 ماهه می‌رود. بطور جد معتقدیم با توجه به رشد هر چند آهسته دلار نیمایی و بهبود نسبی بازارهای جهانی، شرکت‌ها در کوارتر سوم شرایط بهتری از نظر سودآوری خواهند داشت. هر چند که این بار بر خلاف گذشته خبری از تعدیل P/E-ttm بازار نیست چراکه بهترین گزارش‌ها طی 2 – 3 سال اخیر، مربوطه به پائیز سال گذشته بوده است. اما به هر جهت تقویت حاشیه سود شرکت‌ها می‌تواند سیگنال مثبتی باشد.

برای امروز طبیعتا نمی‌توان انتظار چندانی از بازار داشت چراکه در نیمه دوم معاملات روز گذشته فشار عرضه بالا بود و این سیگنال به معامله‌گران مخابره شد که احتمالا برای امروز روندی نوسانی توام با فشار نسبی عرضه را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24