Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بسیاری معتقدند فنر بازار در حال فشرده شدن است و اینکه پول درشت و قوی درگیر نمی‌شود، به همین دلیل است و به محض اینکه ابهامات روند کاهشی بگیرد و برخی ریسک‌ها برطرف گردد، فنر بازار رها خواهد شد و یک حرکت رو به جلوی دیگر را در بسیاری از صنایع شاهد خواهیم بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با تقاضای بهتر و هیجان مثبت تحت تاثیر افزایش تقاضا در نمادهای گروه خودرویی آغاز کرد. با گذر از دقایق نخست، مقدار از تقاضای اولیه کاسته شد و بطور کل بازار روندی side یا به‌اصطلاح خنثی گرفت. اگرچه در نیمه دوم بازار مجددا خودروسازان مورد توجه قرار گرفتند اما در نهایت تحول خاصی در شاخص کل رخ نداد و این نماگر تقریبا در همان سطوحی که هفته را آغاز کرده بود، به کار خود خاتمه داد.

بسیاری معتقدند فنر بازار در حال فشرده شدن است و اینکه پول درشت و قوی درگیر نمی‌شود، به همین دلیل است و به محض اینکه ابهامات روند کاهشی بگیرد و برخی ریسک‌ها برطرف گردد، فنر بازار رها خواهد شد و یک حرکت رو به جلوی دیگر را در بسیاری از صنایع شاهد خواهیم بود. یکی از بزرگترین ریسک‌ها بودجه است و بسیاری معتقدند همین‌که دولت تغییرات عجیب و غریبی لحاظ نکند، فضا برای حرکت رو به جلو در بازار مقداری هموار خواهد شد. درخصوص بودجه حرف و حدیث بسیار است و گویا لایحه به آن شکلی که همه انتظارش را داشتند، راهی مجلس نخواهد شد. طبق برخی خبرها قرار است در گام نخست کلیات برنامه هفتم تصویب شود و سپس سراغ بودجه بروند. البته گفته می‌شود تغییرات احتمالی در برنامه با توجه به شنیده‌ها جای نگرانی خاصی ندارد.

از طرف دیگر بازارهای جهانی را داریم که تا حدودی از روند بی‌ثبات گذشته فاصله گرفته و حتی ایجاد برحی تغییرات در سیاست‌های چین و آمریکا موجب رونق نسبی در این بازار شده است. در واقع فتیله دو ریسک بزرگ بازار در حال کشیده شدن است. البته ریسک‌های دیگری نظیر نرخ اوراق، قیمت‌گذاری دستوری، ممانعت از رشد دلار نیمایی و فضای درهم پیچیده سیاسی کماکان پابرجاست اما به هر روی نمی‌توان انتظار داشت که کل ریسک‌ها یک شبه برطرف شوند. همین‌که فضا مقداری در حال تغییر است، می‌توان ثبات و بطور کلی رفتار بهتر از بازار را انتظار داشت. به ویژه اینکه فضای سیاسی هم بطور کلی تغییر کرده و سیگنال مثبتی صادر نشده است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24