Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تمام افرادی که دارای کد بورسی هستند، قادر به ثبت نام خودرو در بورس کالا هستند. البته کد بورسی در بورس کالا با کد بورسی در بورس اوراق بهادار متفاوت است و پس از نهایی کردن ثبت نام در سامانه سجام، از دوطریق می توان جهت اخذ کد بورس کالا اقدام کرد.

چگونه در بورس کالا خودرو بخریم؟

بورس24 : تمام افرادی که دارای کد بورسی هستند، قادر به ثبت نام خودرو در بورس کالا هستند. البته کد بورسی در بورس کالا با کد بورسی در بورس اوراق بهادار متفاوت است و پس از نهایی کردن ثبت نام در سامانه سجام، از دوطریق می توان جهت اخذ کد بورس کالا اقدام کرد.

اخذ کد بورس کالا به دو روش (حضوری و آنلاین)

1.روش آنلاین:

در این روش مشتری باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت انجام شود، بعد از مرحله احراز هویت یک کارگزاری بورس که از سیستم EBGO استفاده می کند انتخاب و از طریق لنیک EBGO.IR و با کلیک روی گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا انجام شود.

سپس اطلاعات مربوط به کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی و سپس وارد کردن کد امنیتی پیامک شده به شماره همراه اعلام شده انجام می گیرد. در ادامه اطلاعات نشانی، شغلی و مالی، گام به گام و با دقت تکمیل می شود.

باید توجه داشت که در بخش مربوط به اطلاعات بانکی، مشتری می تواند حساب عادی یا وکالتی خود را معرفی کند. در مرحله بعدی اسناد مورد نیاز بارگذاری می شود که البته در این مرحله تنها نمونه امضای متقاضی ضروری است.

در پایان با انتخاب بازار فیزیکی بازار بورس کالا، بازار های مالی بورس کالا و تایید صحت اطلاعات نهایی کلیه مراحل قبول و تایید نهایی صورت می گیرد.

2.روش حضوری:

در گام نخست ضروری است که مشتری با مراجعه حضوری به کارگزاری، اطلاعات را ثبت و تکمیل نماید. پس از ارسال اطلاعات به بورس کالا و صدور فایل تایید اطلاعات در سیستم و ارسال اطلاعات برای مشتری انجام می شود.

در گام بعدی لازم است که امضا و اثر انگشت ثبت شده و اصل مدارک مشتری به کارگزاری تحویل داده شود. در این مرحله هم اطلاعات توسط کارگزاری تایید و تکمیل شده و مجددا به بورس کالا ارسال می شوند.

در نهایت و پس از تایید توسط بورس کالا و صدور کد معاملاتی، مشتری قادر به خرید خودرو مورد نظر خود در بورس کالا خواهد بود.

الزام افتتاح حساب وکالتی در بانک های منتخب

پس از دریافت کد معاملاتی بورس کالا، باید یک حساب وکالتی به نام شخص ثبت نام کننده وجود داشته باشد، که پس از وایز وجه اعلام شده از سوی سازمان بورس، امکان ثبت سفارش فراهم شود.

جهت افتتاح حساب وکالتی می توان از طریق مراجعه به بانک های عامل اقدامات لازم را انجام داد.

لازم به ذکر است که مبلغ واریزی به حساب وکالتی در حساب خود شخص بلوکه شده و در صورت نهایی شدن خرید در حراج فرایند تسویه وجه انجام می گیرد و نیز در صورت عدم انجام معامله مبلغ بلوکه شده آزاد خواهد شد.

بانک های منتخب جهت افتتاح حساب های وکالتی عبارتند از: بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک گردشگری

کارگزاری های فعال در بورس کالا

از جمله کارگزاری های فعال در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارگزاری فارابی / کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران / کارگزاری مفید / کارگزاری شهر / کارگزاری سی و لکس / کارگزاری بانک مسکن / کارگزاری بورس بیمه ایران / کارگزاری انصار / کارگزاری بانک سپه /کارگزاری بورس بهگزین / کارگزاری امین سهم / کارگزاری صبا جهاد / کارگزاری بانک سامان / کارگزاری آینده نگر خوارزمی / کارگزاری پارسیان / کارگزاری ستاره جنوب / کارگزاری بانک ملی / کارگزاری پیشرو / کارگزاری آتیه / کارگزاری بانک کار آفرین / کارگزاری ملل / کارگزاری نهایت نگر / کارگزاری سپهر باستان / کارگزاری مدبر رابین / کارگزاری حافظ / کارگزاری کالای خاور میانه / کارگزاری توسعه فردا / کارگزاری بانک تجارت / کارگزاری بارز / کارگزاری ایساتیس پویا / کارگزاری دانایان / کارگزرای مهر اقتصاد ایرانیان / کارگزاری آرمون بورس / کارگزاری پیشگامان / کارگزاری ارگ هومن / کارگزاری درخشان خاور میانه / کارگزاری سهام گستران شرق / کارگزاری بانک ملت / کارگزاری صبا تامین / کارگزاری سهم آشنا / کارگزاری سرمایه نوین / کارگزرای آتی ساز بازار / کارگزرای صنعت و معدن / کارگزاری دنیای نوین / کارگزاری امین آوید / کارگزاری تدبیر گران فردا / کارگزاری رضوی / کارگزاری کارآمد / کارگزاری توان بازار / کارگزاری بانک پاسارگاد / کارگزرای سینا / کارگزاری گنجینه سپهر پارت / کارگزرای خبرگان سهام / کارگزاری باهنر / کارگزاری اردیبهشت ایرانیان / کارگزاری بانک آینده / کارگزاری اقتصاد بیدار

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

واریز درصدی از قیمت پایه (اعلامی از سوی بورس کالا در اطلاعیه عرضه) به حساب وکالتی یک روز قبل از ثبت سفارش

ثبت درخواست خرید در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مورد نظر یک روز قبل از عرضه

شرکت در فرآیند حراج و ثبت قیمت های پیشنهادی (در صورت بیشتر بودن تقاضا به نسبت عرضه، ثبت قیمت های رقابتی)

در صورت موفق شدن به خرید، تعیین نمایندگی جهت دریافت خودرو در سامانه بورس کالای کارگزاری مدنظر

مشتریانی که قصد ثبت سفارش روی خودروها را دارند، ابتدا نیاز است در سامانه ایبیگو ثبت نام کنند. پس از ورود به سامانه نیز باید روی گزینه «عرضه‌ها و سفارش‌ها» کلیک کنند که به صفحه کالاهای عرضه شده هدایت شوند.

پس از کلیک روی این گزینه به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید در آن تابلوی معاملات مورد نظر را انتخاب کنید. در اینجا منظور «تالار خودرو» است. پس از انتخاب تالار، لیستی از خودروهای قابل عرضه به همراه تاریخ عرضه، قیمت پایه، محل انبار، نوع تسویه و سایر اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود.

در مقابل نام هر کالا (خودرو)، گزینه اطلاعات بیشتر وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید در خصوص هر خودرو اطلاعات کامل را مشاهده کنید. این اطلاعات شامل مشخصات خودروی قابل عرضه، حداکثر قیمت مجاز، درصد پیش‌پرداخت، فایل پیوست مربوط به هر خودرو و … است.

فایل پیوست شامل اطلاعات، بخشنامه‌ها و نکات لازم برای ثبت سفارش است. همچنین در این فایل لیست عاملیت‌ها (نمایندگی‌ها) به همراه آدرس و شماره تماس آن‌ها به‌منظور تحویل خودرو درج شده است. همچنین بازه زمانی دریافت خودرو و مواردی همچون هزینه نگهداری نیز در این فایل ذکر شده است.

پس از مطالعه فایل‌ها می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ثبت سفارش اقدام به ارسال سفارش با قیمت مورد نظر خود کنید.

توجه: در صورت تمایل می‌توانید قیمت دوم خرید خود را نیز در سامانه وارد کنید. همچنین می‌توانید با فعال کردن گزینه «ارسال سفارش باز» این امکان را فراهم کنید که کارگزاری برای شما رقابت را انجام دهد.

بورس کالا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24