Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز احتمالا بازار بهتری را داشته باشیم. روند معاملات روزهای اخیر در کنار تحرکات مثبت ارزی و میل دلار برای برگشت به کانال 36 هزار تومانی می‌تواند عاملی برای تقویت تقاضا در بازار به ویژه در صنایع بزرگ باشد. به نظر می‌رسد دلار با سرعتی آهسته‌تر از هفته‌های اخیر، بتواند به مرور تا سطوح 38 هزار تومانی به پیشروی خود ادامه داده و دلار نیما هم به سمت کانال 30 هزار تومانی میل کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 آذر 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته نسبتا پُرعرضه آغاز کرد و در همین راستا، شاخص کل سرخ‌پوش شد اما فشار فروش به قدری بالا نبود که انتظار افت جدی قیمت‌ها را داشته باشیم و حتی در نیمه دوم بازار تقاضا در برخی از نمادهای بزرگ و مورد توجه مقداری بهتر از نیمه نخست بود. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل افت حدود 2 هزار واحدی را ثبت کرد و مجددا شاخص هم‌وزن با رشد اندک همراه شد. افت حجم و ارزش معاملات تنها نکته منفی این روزهای بازار است. اما در این گزارش کمی درخصوص وضعیت نماگرهای اصلی بازار یعنی شاخص کل و شاخص هم‌وزن بحث خواهیم کرد.

ابتدا از دماسنج اصلی بازار آغاز می‌کنیم. این شاخص پس از افت تا سطوح یک میلیون و 240 هزار واحد (اندکی پائین‌تر از سطح حمایتی یک میلیون و 250 هزار واحدی) به کف کانال خود و همچنین تراکم زمانی (ابتدا تا نیمه آبان) که بارها به آن اشاره شده بود، واکنش قدرتمندی نشان داد و با سرعتی چشمگیر موفق شد رشد 180 هزار واحدی را به نمایش گذاشته و تا ارتفاع یک میلیون و 425 هزار واحدی پیشروی داشته باشد. دلیل اصلی توقف روند صعودی، قرار گرفتن در محدوده مقاومت استاتیک و رسیدن کلیه اندیکاتورها به ناحیه اشباع از خرید بود. اما 2 نکته مهم وجود دارد که ما را به ادامه‌دار بودن روند صعودی امیدوار می‌کند. نکته اول، نفوذ بازار به سطوحی بالاتر از میانگین‌های دوره‌ای 200 روزه و حمایت آن در روزهای منفی بازار است. نکته دوم، شتاب بالای رشد اخیر است که نوید تداوم روند صعودی پس از کمی درجا زدن و کف‌سازی را می‌دهد. لذا انتظار می‌رود شاخص کل به مرور به روند صعودی بازگشته و در گام‌های بعدی، کاناهای 1.5 و 1.6 میلیون واحدی را پس بگیرد.

اما در شاخص هم‌وزن هم وضعیت خوبی را شاهد هستیم. این نماگر پس از اصلاح 61.8 درصد از رشد 2 ماه ابتدای سال، در سطوح 355 هزار واحدی (5 هزار واحد پائین‌تر از حمایت اشاره شده) به روند نزولی خود خاتمه داد و با قدرت بالا خط روند نزولی میان‌مدتی خود را در هم شکست. محدوده 412 هزار واحدی یعنی اندکی بالاتر از سطوح فعلی، مهمترین مقاومت پیش روی شاخص هم‌وزن (سطح مقاومتی کلاسیک) محسوب می‌شود و به نظر به زودی شکسته خواهد شد و این نماگر در مسیر سطوح 450 هزار واحدی قرار خواهد گرفت. گفتنی است، شاخص هم‌وزن پتانسیل رشد تا سطوح 510 هزار واحدی را هم دارد اما بطور قطع در این مسیر اصلاح‌هایی را هم تجربه خواهد کرد.

اما برای امروز احتمالا بازار بهتری را داشته باشیم. روند معاملات روزهای اخیر در کنار تحرکات مثبت ارزی و میل دلار برای برگشت به کانال 36 هزار تومانی می‌تواند عاملی برای تقویت تقاضا در بازار به ویژه در صنایع بزرگ باشد. به نظر می‌رس

بیشتربدانید:

برای اطلاع از بازار بورس امروز ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از بروزترین اخبار مسکن روز ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از اخرین اخبار به روز بانک های ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مرتضی عنادی
    مرتضی عنادی

    مفید بود

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24