Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

با وجود اینکه پروانه فعالیت شرکت بیمه پاسارگاد برای کلیه رشته های بیمه ای صادر شده و دارای مجوز قبولی اتکائی نیز هست، لیکن به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بیمه خصوصی فعال در حوزه بیمه های زندگی شناخته شده و سهم قابل توجهی از ظرفیت این رشته بیمه ای را در اختیار دارد و بر اساس گزارشات منتشره ، بیش از 24 درصد بازار بیمه های عمر را در اختیار دارد.

وجه تمایز بیمه پاسارگاد با سایر بیمه ها؛ با وجود افت بورس، پورتفوی سرمایه گذاری شرکت همچنان بازده مثبت دارد

بورس24 : با وجود اینکه پروانه فعالیت شرکت بیمه پاسارگاد برای کلیه رشته های بیمه ای صادر شده و دارای مجوز قبولی اتکائی نیز هست، لیکن به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بیمه خصوصی فعال در حوزه بیمه های زندگی شناخته شده و سهم قابل توجهی از ظرفیت این رشته بیمه ای را در اختیار دارد و بر اساس گزارشات منتشره ، بیش از 24 درصد بازار بیمه های عمر را در اختیار دارد.

معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد درباره علل قدرت نقدشوندگی و رشد متغیر های موثر بر عملکرد بیمه پاسارگاد به بورس24 گفت: بیمه پاسارگاد سبد بی نظیری از انواع سرمایه گذاری ها را تشکیل داده که این یکی از مزیت های رقابتی بیمه پاسارگاد در میان شرکت های فعال در بازار است.

وی ادامه داد: شرکت بیمه پاسارگاد املاک و پروژه های در حال ساختی به قیمت تمام شده در پرتفوی سرمایه گذاری خود دارد که ارزش روز آنها چندین برابر بهای تمام شده است. در کنار این بخش، شرکت توانسته منابع ارزی قابل توجهی را از محل عملیات بیمه ای تأمین نماید که پشتوانه خوبی برای آینده شرکت خواهد بود.

ضمیری گفت:  باید به این نکته نیز توجه داشت، در شرایطی که تأمین نقدینگی در شرکت ها جزو مهم ترین ابزار مالی به شمار می رود بیمه پاسارگاد به اعتبار بیش از 7 میلیون بیمه نامه عمر با انتخاب آگاهانه ترکیب مناسب پرتفوی بیمه ای ، جریان نقدینگی معادل 450 میلیارد تومان را به صورت ماهانه در اختیار دارد که می تواند به صورت مستمر زمینه ساز                           سرمایه گذاری های مناسب برای شرکت گردد . همچنین باید به این نکته توجه داشت که اساس ثبت اطلاعات بیمه عمر  بر خلاف سایر رشته های بیمه ای حق بیمه وصولی است، بنابراین در این رشته بیمه ای، تا زمانی که حق بیمه ای وصول نشده باشد، درآمدی نیز شناسایی نشده و تعهدی برای شرکت ایجاد نمی نماید.

مدیر عامل شرکت در ادامه افزود که شرکت بیمه پاسارگاد به دلیل ماهیت عملیات بیمه های زندگی ، همواره به دنبال جذب سرمایه گذاری های بلند مدت و زیر بنایی است و برای نمونه در حال حاضر اقدام به سرمایه گذاری در سهام شرکت های خارج از بورس نموده است.

سازوکار سرمایه گذاری بیمه پاسارگاد به نحوی طرح ریزی شده است که همواره دارای پرتفویی قوی ، با ارزش افزوده بالا و پویا با نگاه بلند مدت باشد ، به همین خاطر در دوسال اخیر علیرغم نوسانات بازار سرمایه ، پرتفوی سرمایه گذاری شرکت همچنان بازدهی مثبت داشته است.

ضمیری به روند قیمت بیمه پاسارگاد هم اشاره کرد و گفت: بیمه پاسارگاد همواره به لحاظ چند شاخص در میان رقبا عملکرد مطلوب تری داشته است. یکی از این شاخص ها سرمایه اسمی شرکت است که در حال حاضر با بیش از 5800 میلیارد تومان پس از بیمه ایران بالاترین میزان سرمایه در صنعت را داراست. از طرفی به دلیل اینکه افزایش سرمایه های انجام شده شرکت از محل سود انباشته ، اندوخته ها و مطالبات سهامداران بوده است ، لذا کیفیت سرمایه نیز مطلوب می باشد.

از دیگر ویژگی های شرکت بیمه پاسارگاد ، سبد کامل سرمایه گذاری ها در بخش سپرده های ارزی و ریالی ، اوراق دولتی ، ساختمان های تملیکی ، پروژه های ساختمانی ، سهام شرکت های غیر بورسی و ... می باشد که باتوجه به تنوع گسترده آن ، بازدهی مطلوب و ریسک مناسبی را داراست.

وی خاطر نشان کرد دیگر مزیت بیمه پاسارگاد که منجر به ارزشمندی سهام آن نیز شده است برخورد مسئولانه سهامدار عمده است که همواره تلاش کرده نقدشوندگی سهم حفظ شود و سرمایه گذاران جزء با خاطری آسوده منابع مالی خود را برای سرمایه-گذاری در بیمه پاسارگاد صرف نماید.

ضمیری در پایان گفت: مجموع موارد فوق و گزارشاتی که در کدال به صورت دوره ای از عملکرد بیمه پاسارگاد منتشر می شود منجر شده است تا بیمه پاسارگاد به عنوان یک سرمایه گذاری کم ریسک با بازدهی مناسب مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

بیشتر بدانید:

برای اطلاع از گزارشات بورس امروز  روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده نقشه بازار بورس امروز روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اینده بازار بورس ایران از اینجا کلیک کنید ↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24