Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سرمایه‌گذاری همیشه با دو هدف اصلی کسب ثروت و مقابله با تورم انجام می‌شود. در کشور ما که سال‌هاست با تورم‌ قابل توجه مواجه هستیم؛‌ مقوله تورم اهمیت دوچندانی می‌یابد. به‌همین دلیل است اگر دارایی نقدی نظیر وجه نقد در بانک دارید، بهتر است فکری به حال تورم جاری کشور کنید؛ وگرنه در کمتر از چند سال ارزش دارایی‌تان از بین خواهد رفت. در میان روش‌های سرمایه‌گذاری، بورس یکی از گزینه‌هایی است که ابزارها و روش‌های متنوعی برای همه طیف‌ها و نیازها دارد.

دارایی‌تان را با سرمایه‌گذاری در بورس بیمه کنید!

سرمایه‌گذاری همیشه با دو هدف اصلی کسب ثروت و مقابله با تورم انجام می‌شود. در کشور ما که سال‌هاست با تورم‌ قابل توجه مواجه هستیم؛‌ مقوله تورم اهمیت دوچندانی می‌یابد. به‌همین دلیل است اگر دارایی نقدی نظیر وجه نقد در بانک دارید، بهتر است فکری به حال تورم جاری کشور کنید؛ وگرنه در کمتر از چند سال ارزش دارایی‌تان از بین خواهد رفت. در میان روش‌های سرمایه‌گذاری، بورس یکی از گزینه‌هایی است که ابزارها و روش‌های متنوعی برای همه طیف‌ها و نیازها دارد.

روش های سرمایه گذاری در بورس

برای ورود به بورس و کسب سود از این بازار دو روش اساسی وجود دارد. نخستین روش دریافت کد بورسی و خرید و فروش مستقیم سهام است و روش دوم نیز استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در این بازار است. سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و سبدگردانی در بورس روش‌هایی هستند که افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها به روش غیرمستقیم وارد این بازار شوند. سبدگردانی در بورس برای افرادی با سرمایه بالای یک میلیارد تومان گزینه مناسبی است؛ این در حالی است که برای خرید و فروش سهام یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها را می‌توانید با مبالغ بسیار کمتر -حتی 500 هزار تومان- آغاز کنید.

دریافت کد بورسی و سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس

نخستین روش سرمایه گذاری در بورس، ورود به این بازار از طریق خرید و فروش مستقیم سهام است. برای این کار لازم است قبل از هر کار نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنید. فراموش نکنید قبل از اقدام برای دریافت کد بورسی از امکانات مختلفی که کارگزاری موردنظرتان به مشتریان خود ارائه می‌دهد اطمینان حاصل کنید. برخی از مهم‌ترین این امکانات شامل:

•           سیستم معاملات آنلاین سریع و پرقدرت

•           امکان دریافت کد بورسی و ثبت‌نام سجام به صورت غیرحضوری

•           مرکز تماس پاسخگو در تمام روزهای هفته و به صورت شبانه‌روزی

•           امکان دریافت آنی وجه

لزوم آموزش بورس پیش از آغاز سرمایه‌گذاری

پس از انتخاب کارگزاری و دریافت کد بورسی می‌توانید در گام بعد، در دوره‌های آموزش بورس شرکت کنید. شرکت در این دوره‌ها با افزایش دانش شما در زمینه سرمایه‌گذاری می‌تواند تا حد قابل توجهی در موفقیت شما تاثیرگذار باشد. در نظر داشته باشید پیش از ثبت‌نام در این دوره‌ها (که با یک جستجوی ساده می‌توان ده‌ها مورد از آن‌ها را پیدا کرد) حتما اعتبار مرکز ارائه‌دهنده دوره‌ را بررسی کنید؛ چراکه عده زیادی تنها به هدف سودجویی علی‌رغم اینکه از دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستند، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش بورس و حتی ارائه سیگنال‌های خرید سهام می‌کنند! طبیعتاً نتیجه اعتماد به این دست دوره‌ها و سیگنال‌ها چیزی جز تحمل زیان نخواهد بود.

در نظر داشته باشید آموزین -مرکز آموزش کارگزاری فارابی- یکی از مراکز معتبری است که می‌توانید با شرکت در دوره‌های آفلاین (خودآموزین‌ها) و البته وبینارهای آن دانش بورسی خود را به مرور و در زمینه‌های مختلف افزایش دهید.

سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس

در صورتی‌که تصور می‌کنید زمان کافی برای شرکت در دوره‌های آموزش بورس و افزایش دانش و مهارت سرمایه‌گذاری ندارید، می‌توانید سراغ روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس بروید. مهم‌ترین این موارد شامل سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و استفاده از خدمات سبدگردانی در بورس است. با توجه به هزینه‌بر بودن خدمات سبدگردانی در بورس تمام شرکت‌های سبدگردان معتبر و دارای مجوز از سازمان بورس برای ارائه این خدمات حداقل سرمایه‌ای را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال حداقل سرمایه لازم برای استفاده از خدمات سبدگردانی در شرکت سبدگردان فارابی معادل یک میلیارد تومان است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با هر مبلغی امکان‌پذیر است. مثلا قیمت هر واحد از صندوق دوم اکسیر فارابی حدود یک هزار تومان است و افراد می‌توانند حتی با خرید یک واحد از این صندوق در آن سرمایه‌گذاری کنند!

با توجه به ساده‌تر بودن شرایط سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، در ادامه این مطلب در ارتباط با سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و روش‌های انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری صحبت می‌کنیم.

انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند. این دسته‌بندی‌ها یا بر اساس نحوه خرید و فروش واحدهای صندوق‌ها یا بر اساس ترکیب دارایی‌های آن‌ها انجام می‌شود.

تقسیم‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر اساس نحوه خرید و فروش:

•           صندوق‌های صدور و ابطالی: شیوه خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها برمبنای صدور و ابطال است. این صندوق‌ها هر کدام سایت مختص خود را دارند و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در هر یک از آن‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق علاوه بر مشاهده اطلاعاتی از قبیل میزان بازدهی صندوق، سرمایه تحت مدیریت، قیمت صدور و ابطال و مواردی از این دست، می‌توانند در سایت صندوق ثبت‌نام کرده مانند خرید اینترنتی نسبت به خرید واحد صندوق و سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنند. صندوق اول اکسیر فارابی (صندوق سهامی فارابی) و صندوق دوم اکسیر فارابی (صندوق درآمد ثابت) دو مورد از این صندوق‌ها هستند.

            صندوق‌های قابل معامله (ETF): برای معامله این صندوق‌ها نیازی به مراجعه به سایت صندوق نیست و افراد می‌توانند درست مانند خرید و فروش سهام و از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها نسبت به خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها اقدام کنند. صندوق‌های سلام و لبخند فارابی دو مثال برای این نوع از صندوق‌ها هستند.

در نظر داشته باشید برای سرمایه‌گذاری در تمام صندوق‌ها (فارغ از نحوه خرید و فروش واحدهای آن‌ها) لازم است قبل از هر کار دیگر نسبت به دریافت کد بورسی، ثبت‌نام و احراز هویت سجام اقدام کنید. نهایتا فراموش نکنید همواره می‌توانید با مراجعه به سایت فیپیران رده‌بندی این صندوق‌ها را مشاهده کرده تصمیم بگیرید سرمایه‌گذاری در کدامیک برای شما بهتر است.

تقسیم بندی صندوق‌ها بر اساس ترکیب دارایی‌ها

یکی دیگر از انواع تقسیم‌بندی صندوق‌ها دسته‌بندی آن‌ها بر اساس ترکیب دارایی‌شان است. تنوع دسته‌بندی در این شیوه بسیار بیشتر از حالت قبل است؛ اما اگر بخواهیم به رایج‌ترین آن‌ها اشاره کنیم می‌توان مواردی از قبیل صندوق سهامی، صندوق درآمد ثابت، صندوق مختلط، صندوق سرمایه‌گذاری در طلا و مواردی از این دست را نام برد. مهم‌ترین تفاوت این صندوق‌ها با یکدیگر بر اساس چیدمان دارایی و میزان ریسک سرمایه‌گذاری در آن‌هاست. به‌عنوان مثال سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت عملا بدون ریسک است. این در حالی است که صندوق سهامی یک صندوق پرریسک به شمار می‌رود و تنها برای آن دسته از سرمایه‌گذاران مناسب است که حاضر هستند ریسک زیادی را در سرمایه‌گذاری خود متحمل شوند.

انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری

برای اینکه از میان صندوق‌های مختلفی که در بازار وجود دارد بهترین صندوق سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کنید باید ابتدا مشخص کنید تا چه میزان قادر به تحمل ریسک هستید. سپس می‌توانید با مراجعه به سایت فیپیران در دسته‌بندی مورد نظر خود میزان بازدهی، شرکت ارائه دهنده صندوق و مدیران آن را جستجو کرده پس از اطمینان از عملکرد مطلوب صندوق در آن سرمایه‌گذاری کنید.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24